Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömiä niin kovasti patistetaan töihin, jollei kerran töitä ole?

Vierailija
13.02.2018 |

Eikö vaan olisi parempi antaa heille se 500 vastikkeettomana käteen, jotta hekin voivat osaltaan olla vauhdittamassa konsumerismia?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Nyt ollaan asian ytimessä.

Käykää vaikka itse katsomassa millaisia avoimia työpaikkoja molin sivuilla on, ja miettikää, montaako niistä haluaisitte itse hakea. Siellä on enimmäkseen vaan puhelinmyyjien ja vastaavien työpaikkoja, tai sitten vaaditaan pitkää pitkää työkokemusta juuri samanlaisesta erikoisasiantuntijan työstä, joka on vapaana.

Avoimista paikoista yli 70% on piilotyöpaikkoja ja vaativat työnhakijalta hieman muutakin kuin listan selailua.

Onko tämä ihan totta? Minua jotenkin epäilyttää omankin yrityksen tuntien.

Olen laittanut kymmeniä avoimia hakemulsia firmoihin. Yhdestä sain kiitoksen.

Vierailija
42/46 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä pitää jakaa useammalle työntekijälle jotta työttömät pääsevät töihin.

Kun työttömyys on 8% niin lyhennetään työllisten työaikoja 8%. Sillä saadaan työttömät töihin eikä heille tarvitse jakaa työttömyyskorvauksia samoissa määrin kuin nykyjärjestelmässä.

Työllisten ei silloin kustantaa työttömien oleilua vaan he saavat itse siitä hyödyn pidemmän vapaa-ajan muodossa. Antaako työllinen mielummin maksamansa verot työttömälle vain mahdollisuuden työhön? Tulot todennäköisesti pysyvät saman suuruisina koska veroprosentti laskee ja valtion tarvitsema verotus työttömyyden osalta myös laskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Nyt ollaan asian ytimessä.

Käykää vaikka itse katsomassa millaisia avoimia työpaikkoja molin sivuilla on, ja miettikää, montaako niistä haluaisitte itse hakea. Siellä on enimmäkseen vaan puhelinmyyjien ja vastaavien työpaikkoja, tai sitten vaaditaan pitkää pitkää työkokemusta juuri samanlaisesta erikoisasiantuntijan työstä, joka on vapaana.

Avoimista paikoista yli 70% on piilotyöpaikkoja ja vaativat työnhakijalta hieman muutakin kuin listan selailua.

Onko tämä ihan totta? Minua jotenkin epäilyttää omankin yrityksen tuntien.

On.

https://yle.fi/uutiset/3-8513409

Vierailija
44/46 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kuulemma n 227000 työtöntä (joulukuu 2017), jos jokainen saisi 500€ kuussa, se tarkoittaisi siis 113,5 miljoonan euron kuluja joka kuukausi yhteiskunnalle! Mistähän te kuvittelette että moinen summa saataisi revittyä kasaan???

Justiin jostain luin, että työttömyyttä ei kannata pienentää kuin olikosenyt 30000:lla. Suurempi vähennys tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi. Se on jotain matematiikkaa, jota minä en ymmärrä, luulisi jokainen työllistyvä tuo vaan etuja. Vai olenko vain nähnyt unta? Ja täystyöllisyys tarkoitaa monen prosentin työttömyysastetta eikä nollan prosentin.

Vierailija
45/46 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vaan olisi parempi antaa heille se 500 vastikkeettomana käteen, jotta hekin voivat osaltaan olla vauhdittamassa konsumerismia?

Töitä on vaikka kuinka paljon, ongelma on siinä ettei niistä haluta maksaa lain mukaista minimipalkkaa. Siksi työttömiä syyllistetään ja annetaan kuva että ongelma olisi siinä ettei työttömät halua tehdä töitä. Tällä pyritään siihen, että työttömät saadaan töihion esim. työharjoittelu-verukkeella, jolloin palkka voisi olla lain takaamaa minimiä pienempi. Jokainen on varmaan huomannut, että tämä median (EK:n) hyökkäys työttömiä vastaan alkoi heti sen jälkeen, kun kävi selväksi ettei tänne hankituista 50 000 pakolaisesta ollut ilmaistöihin.

Vierailija
46/46 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kuulemma n 227000 työtöntä (joulukuu 2017), jos jokainen saisi 500€ kuussa, se tarkoittaisi siis 113,5 miljoonan euron kuluja joka kuukausi yhteiskunnalle! Mistähän te kuvittelette että moinen summa saataisi revittyä kasaan???

Justiin jostain luin, että työttömyyttä ei kannata pienentää kuin olikosenyt 30000:lla. Suurempi vähennys tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi. Se on jotain matematiikkaa, jota minä en ymmärrä, luulisi jokainen työllistyvä tuo vaan etuja. Vai olenko vain nähnyt unta? Ja täystyöllisyys tarkoitaa monen prosentin työttömyysastetta eikä nollan prosentin.

Absoluuttinen täystyöllisyys nostaa palkkoja liikaa, joten se ei ole kovin realistinen tavoite. Käytännössä kun työttömyys vähenee niin palkat ylittävät jossakin vaiheessa tuottavuuden ja työnantajan täytyy antaa jollekin kenkää.