Miksi työttömiä niin kovasti patistetaan töihin, jollei kerran töitä ole?
Eikö vaan olisi parempi antaa heille se 500 vastikkeettomana käteen, jotta hekin voivat osaltaan olla vauhdittamassa konsumerismia?
Kommentit (46)
Työttömät on niin huonolaatuisia, että ei niitä ole voinut palkata, siksi meillä on hyödyttömien armeija, joita ei voi laittaa kunnon töihin vaan vain johonkin harjan varteen, mutta kun ne ei jaksa ja kun loisimalla saa saman
Vierailija kirjoitti:
Koska on täysin vastoin kaikkia moraalisääntöjä sallia laiskojen ja saamattomien ihmisten makoilu sohvalla toisten rahoilla ja ilman mitään vastiketta. Nämä ihmiset eivät koskaan työllisty, ellei heitä laiteta pakolla muuttamaan elintapojaan ja päivärytmiään. Ei voida odottaa, että almu napsahtaa automaattisesti ojentajan käteen, vaan sen eteen pitää tehdäkin jotain. Tämä on valtaväestön mielipide ja ainoa malli saavuttaa hyvinvointiyhteiskynnan pysyvyys.
Työtön voi myös perustaa yrityksen tai mennä pienemmällä palkalla töihin ja näin luoda itselleen taloudellista hyvinvointia. Valitettavasti aktivointia tarvitaan, koska suomalainen työtön on passiivinen ja luksukseen tottunut olento.
Ja sinä olet ehkä "hieman" naiivi ja idealistinen, mutta onneksi tällaistakin vielä on, ihmisiä jotka jaksavat uskoa että kaikesta seviää kovalla työllä ja korkealla moraalilla. Sinä olet se ihminen joka sanoo "kyllä se siitä", teitä tarvitaan.
Kaikki työttömät heti puhelinmyyjiksi tai Uudenkaupungin autotehtaalle. Hyvännäköiset naiset voivat tulla minulle avustajaksi. T: nudisti-Juhana
Älkää taas rahvas hilluko. Olette rikkaruohoja ja kännissä. Menkää töihin. Ostin tänään uutta punaviiniä ja menemme Johannan kanssa torkkupeiton alle alastomina vähän siemailemaan ja keksimään uusia keinoja, joilla aktivoimme teitä laiskureita. Palataan huomenna asiaan. T. Ystävänne Juhana.
Kyllä tässä kohta ollaan liiankin aktiivisia, alkaa sitten päättäjien takapuolta poltella,kun aletaan tehdä jotakin mikä ei ole ehkä niin kaunista. Työtön.
Koska tässä keskustelussa ensiarvoisen tärkeä päämäärä tällä hetkellä on saada työttömät itsensä näyttämään ainoilta syyllisiltä tilanteeseensa. Muuten leikkaukset ja ahtaalle ajamiset eivät välttämättä suju sopuisasti. Siksi pitää puhua koko ajan vain siitä miten työttömät eivät suostu/mene töihin/yritä tarpeeksi eikä mainita liikaa sitä ettei normaaleja kunniallisia töitä ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Nyt ollaan asian ytimessä.
Käykää vaikka itse katsomassa millaisia avoimia työpaikkoja molin sivuilla on, ja miettikää, montaako niistä haluaisitte itse hakea. Siellä on enimmäkseen vaan puhelinmyyjien ja vastaavien työpaikkoja, tai sitten vaaditaan pitkää pitkää työkokemusta juuri samanlaisesta erikoisasiantuntijan työstä, joka on vapaana.
Avoimista paikoista yli 70% on piilotyöpaikkoja ja vaativat työnhakijalta hieman muutakin kuin listan selailua.
Onko tämä ihan totta? Minua jotenkin epäilyttää omankin yrityksen tuntien.
Minuakin epäilyttää. Ollaan yrittäjäperhe ja työllistetään vuodenajasta riippuen 5-15 ihmistä. Tälläkin hetkellä osa on lomautettuna ja kun työt lisääntyvät, otamme heidät töihin. Tarvetta yhdellekään ylimääräiselle ei ole, ei ole ollut vuosiin.
Saatavilla on runsaasti tilastoja työttömien määristä ja työpaikkojen määristä. Ei töitä vaan ole. Työvoimapulaa on lähinnä aloilla, joihin vaaditaan huippuosaajia, eikä sekään riitä, kun ei haluta oikeasti palkata tarpeeksi ihmisiä. Pitää olla vielä moniosaaja. Suomi on keskittynyt globalisoimaan yrityksiä, myymään ja viemään niitä ulkomaille muita Pohjoismaita enemmän tai ainakin huonommalla menestyksellä suomalaisten itsensä kannalta ja myöskin maan työllisyystilanteen kannalta. Suomen työllisyystilanne näyttää huonommalta kuin Ruotsin, Norjan ja varsinkin Islannin tilanne.
Ei töitä vaan ole. Päätöksiä tekevät ihmiset ovat itse työllistyneet parempina aikoina, eivätkä ymmärrä, mikä tilanne on.
Itse lähtisin mielelläni töihin samalla rahalla kuin tukeni ovat kokonaisuudessaan. Noin tuhat euroa. Ei mitään vaan ole. Aion opiskella lisää ja ehkä perustaa yrityksen valmistuttuani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tule toimeen eikä pärjää ilman työtä, työ on talouden voimia ylläpitävä ihmisen elin ehto. Ilma työtä ei ole rahaa ja toimeentuloa, vaan joutuu kerjäämään sossun luukulta niitä työssään selkänsä verellä raatavilta duunareilta varastettuja rahoja.
Ole sinä homo hiljaa.
Ensiksi olen tyylipuhdas hetero ja toiseksi seksuaalinen suuntautumiseni ei kuulu sinulle. Se on minun yksityis asiani, joten pidä sinä suusi supussa.
Valitettavasti maksamiesi verojen käyttökohteet eivät sinulle kuulu pätkääkään, v.i.t.u.n i.d.i.o.o.t.t.i
Miksi työssäkäyville pitää maksaa palkkaa? Jos maksettaisiin kaikille tuo 500 €/kk ja lopetettaisiin palkanmaksu kokonaan, Suomihan lähtisi huimaan nousuun, kun pystyisi kilpailemaan työn hinnalla muita maita vastaan. Ja suu kiinni työssäkäyvät, ette te tarvitse työstänne palkkaa yhtään enempää kuin työttömätkään, joita patistatte ilmaiseksi töihin.
t. Työnantaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää vaikka itse katsomassa millaisia avoimia työpaikkoja molin sivuilla on, ja miettikää, montaako niistä haluaisitte itse hakea. Siellä on enimmäkseen vaan puhelinmyyjien ja vastaavien työpaikkoja, tai sitten vaaditaan pitkää pitkää työkokemusta juuri samanlaisesta erikoisasiantuntijan työstä, joka on vapaana.
Avoimista paikoista yli 70% on piilotyöpaikkoja ja vaativat työnhakijalta hieman muutakin kuin listan selailua.
Ovat kyllä hyvinkin piilossa. Yritys palkkaa työntekijän avoimesti, jos se hyödyttää yritystä ja on yritykselle kannattavaa. Tietenkin työtä olisi yrityksissä vaikka kuinka, jos palkkaa ei tarvitse maksaa, eli kirjoittaja tarkoittanee tässä ilmaispiilotyöpaikkoja.
Kyllä oon niin pettyny tähän yhteiskuntaan.Ihme paperinpyörittäjiä ja paskalänkyttäjiä riittää, mut käytännössä ketään ei kiinnostä pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kuulemma n 227000 työtöntä (joulukuu 2017), jos jokainen saisi 500€ kuussa, se tarkoittaisi siis 113,5 miljoonan euron kuluja joka kuukausi yhteiskunnalle! Mistähän te kuvittelette että moinen summa saataisi revittyä kasaan???
Tuo ei valtion tasolla ole iso raha. Mietipä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kuulemma n 227000 työtöntä (joulukuu 2017), jos jokainen saisi 500€ kuussa, se tarkoittaisi siis 113,5 miljoonan euron kuluja joka kuukausi yhteiskunnalle! Mistähän te kuvittelette että moinen summa saataisi revittyä kasaan???
Voi kuule, miljoonia euroja tässä maassa heitetään hukkaan, eikä kukaan lotkauta korvaansakaan, mutta sehän on" eri asia". 😣
Mielenkiintoista tässä mädässä "tilastokikkailu" politiikassa on se että esim. se mitä useimmat ihmiset tekevät elämänsä aikana, hakevat siis hakemuksella, ei pidetä aktiivisena toimintana..
Mutta koska tilastonyyrikki mielellään ravailee ilkosillaan asunnossa (kuten jossain mediassa esittänyt), kokeilisi samaa vaikka senaatintorilla. Nähtäisiin mitä on kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset voivat ottaa avoimet työpaikkansa pois piilosta. Jos minä tarvitsen jotain, en odota, että joku tulee kysymään, mitä minä tarvitsen, vaan kerron sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on olemassa piilotyöpaikkoja?
Miksi sellaisiin pitäisi edes hakea?
Jos työnhaku on raskaampaa kuin työ pitää työttömyyskorvauksen olla palkkaa isompi.
Kyllähän tuo 500€ kelpaisi, tosin selviän tosin myös työmarkkinatuella, joka on 259€.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on oikeasti puolisen miljoonaa.
Pakkoruotsista? Virkamiesten palkkoihin palkkamaltti?
Tämä summa menisi aina uudelleen kiertoon eikä jäisi makaamaan tileille, suurin osa käytettäisi asumiskuluihin, joka menee sitte jotain kautta taas takaisin verottajalle ja uudestaan kiertoon kansalle, raha täytyy siis saada kiertämään, nyt eletään säästöliekillä...
kyllä sinullaki heikot ajat tulee eteen tuolla asenteella ja olet kiitollinen kun et putoa tyhjänpäälle ja suoraan kadulle
sinun mielestä ihmisen elämä on sitte siinä kun jää kerran työttömäksi vaikka olisi vuosien työelämä taustalla?