Yksi nainen ei päästänyt mua jonon ohi aamulla - mikä syynä?
Mulla oli kiire ja koetin päästä jonon ohitse. Hänpä ei päästänyt, vaikka hän tiesi, että hänellä oli ostos, joka vaati kysymistä ja jonka hoitamisessa meni kauan. Vedin itkupotkuraivarit ja aloin itkeä ja panikoida. Tekikö se nainen siten sen vuoksi, kun olen niin ruma? Olisiko hän päästänyt mut jonon ohitse, jos olisin kauniimpi?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Mitä helv??? Kuulostaa lähinnä 5-vuotiaan uhmiksen jutulta...
Miten mun olisi pitänyt toimia? Mikä olisi nopeuttanut asiointiani? Oon vähän väsnyt, ajoittain pelkään, että menen siihen pisteeseen, etten enää jaksa. Elämäni on ollut todella raskasta viimeisimmän vuoden ajan. Syytän ongelmistani lähinnä ulkonäköäni.
T. Ap
Syy taitaa olla pikemminkin huonossa käytöksessäsi kuin ulkonäössäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko autistinen?
En ole tietääkseni. Eivätkö ihmiset sitten yleensä käyttäydy siten? Sinänsä harvemmin mulla on noin käynyt, mutta siis tuli sellainen olo, että en vain saa myöhästyä siitä paikasta, jonne olin menossa. No myöhästyinpä sitten kuitenkin sen vuoksi, kun en päässyt jonon ohitse. :'( Lisäksi viime hetkiin palloilin senkin kanssa, että jätän ostokset tekemättä, mutta palloilin senkin asian kanssa liian kauan, joten olisi ollut tuolahäviö tuloksena (olisi jäänyt ostos tekemättä plus olisin myöhästynyt).
Ei, eivät käyttäydy.
Vierailija kirjoitti:
En olisi päästänyt minäkään, eli yritä kasvaa aikuiseksi, ja jonota kuten muutkin.
Mutta siis miksi? Mikä mussa on vikana? Ulkonäkökö? Miltä mun pitäisi näyttää, että pääsisin jonon ohitse hätätapauksessa? Oon ihan varma, että se mua vanhempi täti olisi päästänyt ohitse, jos joku paremmannäköinen missukka olisi vaikkapa kysynyt samaa. Nyt se ei päästänyt ohitse, kun olin hänen mielestään liian ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi päästänyt minäkään, eli yritä kasvaa aikuiseksi, ja jonota kuten muutkin.
Mutta siis miksi? Mikä mussa on vikana? Ulkonäkökö? Miltä mun pitäisi näyttää, että pääsisin jonon ohitse hätätapauksessa? Oon ihan varma, että se mua vanhempi täti olisi päästänyt ohitse, jos joku paremmannäköinen missukka olisi vaikkapa kysynyt samaa. Nyt se ei päästänyt ohitse, kun olin hänen mielestään liian ruma.
Sori, mutta harvat päästävät ohi jonossa. Ihan sama onko se kysyjä naapurin Seppo, miss universumi tai vaikkapa Ruotsin kuningas.
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Miten mun olisi pitänyt toimia? Mikä olisi nopeuttanut asiointiani? Oon vähän väsnyt, ajoittain pelkään, että menen siihen pisteeseen, etten enää jaksa. Elämäni on ollut todella raskasta viimeisimmän vuoden ajan. Syytän ongelmistani lähinnä ulkonäköäni.
T. Ap
Tuossa tilassa sinun syytä rentoutua. Teet ostokset silloin kun on aikaa. Priorisoi asiat. Kun joku ei mene niin kuin suunnittelit, hengitä syvään. Jos ei auta, vaihda suunnitelmaa. Vitutus ja kiireahdistus on asennekysymys ja oma valinta, joilla ei ulkonäön kanssa ole mitään tekemistä. Luovu draamakuningattaren roolista.
Sitä paitsi, mistä tiedät kuinka kiire sillä edellä olijalla oli? Ehkä hänellä oli vielä tärkeämpi tapaaminen kuin sinulla. Sinä et ole ainoa kiireinen ihminet etkä maailman napa, jonka ympärillä muut pyörivät.
Täältä tulee 5/5, todella onnistunut provo surkean trollin taakse piilotettuna imo. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
T. Ap
Mitenkö olisi pitänyt toimia? Jonottaa niinkuin muutkin eikä kuvitella, että olisi tuntemattomien ihmisten velvollisuus antaa sun etuilla jonossa missä kaikki muut ovat jo jonottaneet aikansa. Opettele myös käyttäytymään kuten aikuiset ihmiset.
Kannattaa suosia pika- tai itsepalvelukassoja, jos mahdollista. Lisäksi sopii välttää ruuhka-aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
T. Ap
Mene jatkossa kauppaan silloin kun sinulla on aikaa odottaa vuoroasi, kuten kaikki muutkin tekevät. Ja ota ensitilassa yhteyttä kotikuntasi mielenterveystoimistoon. Vaihtoehtoisesti keksi parempia provoja.
Up.
T. Edelleen kyynelistä punoittavasilmäinen ap
No olisit kuule mennyt sinne kauppaan ajoissa niin et olisi myöhästynyt. Kuka oikein luulet olevasi kun muiden pitäisi antaa sinulle paikkansa jonossa kun et osaa itse aikatauluttaa menojasi?
Ehkä sillä edessä olevallakin on ollut kova kiire.
Valoja päälle nyt!