Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu maksoi naapurin yh:lle hammasimplantin

Vierailija
13.02.2018 |

Itsellä ei ole siihen edes työssäkäyvänä varaa, ja hän sai sen ilmaiseksi. Taidanpa irtisanoutua työstäni, jotta pääsen hoidattamaan itseni kunnolla.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Eiköhän se sitten ennemminkin tehdä julkisella puolella kuin että sossu maksaisi.

Vierailija
2/27 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Kerrankin meni raha johonkin hyödylliseen ! Näin pitäisi toimia jatkossakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kumman valitset, sinähän voit valita toisin kuin hyvin moni työtön. Ei siis syytä valittaa. Jos et kuitenkaan jätä työtäsi, olet selkeästi arvioinut sen paremmaksi kuin naapurin tilanteen, eikä sinulla ole syytä kadehtia häntä.

Vierailija
4/27 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdelle tutulle elämäntapatyöttömälle maksoi sossu sairaalassa nukutuksessa tehdyn koko suun remontin. Ei ollut tämä loinen käynyt 10 vuoteen hammaslääkärillä (hammasharjaa ei edes omista) ja lähes joka hampaassa reikä ja kuusi hammasta revittiin pois. Näin meillä suomessa!

Vierailija
5/27 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yhdelle tutulle elämäntapatyöttömälle maksoi sossu sairaalassa nukutuksessa tehdyn koko suun remontin. Ei ollut tämä loinen käynyt 10 vuoteen hammaslääkärillä (hammasharjaa ei edes omista) ja lähes joka hampaassa reikä ja kuusi hammasta revittiin pois. Näin meillä suomessa!

Öö, oletko kateellinen siitä että jollain ei ollut 10 vuoteen varaa käydä hammaslääkärissä, vai siitä että jonkun hampaat olivat niin huonossa kunnossa että 6 oli mädännyt suuhun?

Vierailija
6/27 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa loparit niin pääsette "nauttimaan" näistä eduista.

Vierailija
7/27 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sossu maksa hammasimplantteja. Sille on tehty silta.

Vierailija
8/27 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva. Mun miehelle on tehty viimevuoden aikana muutama implantti ja pari silta ja rahaa on mennyt henkilöauton verran ja vielä tulee n 6000€ maksettavaa. Mun hammaslääkärikäynnit jää nyt muutamalta vuodelta käymättä, onneksi ei ole ollut mitään ongelmia (koputtaa puuta!). 2 vuoden välein pääsee terkkariin tarkistuttamaan ja poistattamaan hammaskiven.

Kiva että meidän verorahoista on joillekin iloa:(

Vierailija
9/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva. Mun miehelle on tehty viimevuoden aikana muutama implantti ja pari silta ja rahaa on mennyt henkilöauton verran ja vielä tulee n 6000€ maksettavaa. Mun hammaslääkärikäynnit jää nyt muutamalta vuodelta käymättä, onneksi ei ole ollut mitään ongelmia (koputtaa puuta!). 2 vuoden välein pääsee terkkariin tarkistuttamaan ja poistattamaan hammaskiven.

Mikäs on syy siihen, ettei äijäsi ole viitsinyt harjata hampaitaan? Juotteko kaikki tulonne?

Vierailija
10/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on syy siihen, ettei äijäsi ole viitsinyt harjata hampaitaan? Juotteko kaikki tulonne?

Mikä on syy siihen että olet idiootti ilman käytöstapoja?

Vierailija
11/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, oletko kateellinen siitä että jollain ei ollut 10 vuoteen varaa käydä hammaslääkärissä, vai siitä että jonkun hampaat olivat niin huonossa kunnossa että 6 oli mädännyt suuhun?

Eikö sillä ollut varaa hammasharjaankaan🙄 Ymmärrän kyllä miksi vituttaa kun yhteisillä varoilla kustannetaan joillekin asioita joihin monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa. Ei se vain mene oikeustajuun, vaikka kyse onkin edim. terveydenhuollosta.

Vierailija
12/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tarinoita on täällä nyt aika paljon. "Minä kuulin, että naapurini, ystäväni, kaverin tuttu sai 100000 euroa sossusta. On parempi jättäytyä työttömäksi !!! ". Kuinka moni näihin uskoo?

Ja ylipäätänsä mitä hienoa on siinä, että jollain on hampaat kunnossa ja siihen annetaan apua? Ja myös implantteja ei kylläkään maksa mikään sossu ym. 

Se, että on maksanut toimeentulotuen saamasta määrästä sen implantin on ihan eri asia, kuin että sossu sen maksaisi ylimääräisenä.

Vierailija
13/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö maksettiin. Sossu ei maksa tuollaisia. Ja ihmeellisiä naapureita teillä kokoomussiniprovoilla on, kun tulevat teille aina raportoimaan tuistaan ja kaikesta ihanasta, mitä sossulta saavat.

Vierailija
14/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sillä ollut varaa hammasharjaankaan🙄 Ymmärrän kyllä miksi vituttaa kun yhteisillä varoilla kustannetaan joillekin asioita joihin monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa. Ei se vain mene oikeustajuun, vaikka kyse onkin edim. terveydenhuollosta.

Sekö menisi oikeustajuun että jonkun annetaan kuolla mätien hampaiden aiheuttamaan tulehdukseen? Ja jos kerran sossun asiakkailla on asiat niin hyvin, niin irtisanoudu töistä. Veikkaan että oma tilanteesi on kuitenkin miljoona kertaa parempi kuin ap:n sossututun, et vain haluaisi muille mitään hyvää.

Vierailija
15/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole siihen edes työssäkäyvänä varaa, ja hän sai sen ilmaiseksi. Taidanpa irtisanoutua työstäni, jotta pääsen hoidattamaan itseni kunnolla.

No teepä se! Mulle ei ole maksettu eli ei ole takeita että sullekaan maksetaan. Aina kannattaa kuitenkin yrittää.

Vierailija
16/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä avaus on totta, niin voihan hyvin olla, että kunta maksoi osan ja sossu ylijäävän osan. Kunta voi kyllä kustantaa implantin, jos siihen on perusteet. Mulle on Helsingin kaupunki maksanut aikoinaan implantin (jouduin maksamaan itse osan, mutta en enää muista tarkalleen, miten kustannukset jakautuivat), koska kyse oli synnynnäisesti puuttuvista hampaista. Oikeasti entisen asuinkuntani olisi pitänyt maksaa minulle implantti kokonaisuudessaan, mutta hammaslääkäri teki siellä sellaisen päätöksen ennen kuin täytin 17, että tehdäänkin silta ja saan sitten aikuisena maksaa implantin omasta pussistani (tosi reilua - mulle oli tehty jo lapsena suunnitelma implantista). No, se silta ei pysynyt paikallaan, joten yksi hammaslääkäri sitten Helsingissä hommasi mulle implantin. 

Joten voi olla, että naapurisi on ollut oikeutettu implanttiin kunnallisella ja sossu on maksanut ylijäävän osan. Niin varmasti mullekin olisi käynyt, jos ei olisi ollut varaa. Itse asiassa mun vanhemmat maksoivat sen isoimman laskun puolestani.

Vierailija
17/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoin kuvata, kuinka paljon halveksin ihmisiä, jotka ovat kateellisia kaikkein köyhimmille! Jouduin joulukuussa työttömäksi, sitä ennen kävin töissä lähes koko aikuisikäni, välissä opiskellen. Olen aina tuntenut työttömiä, eläkeläisiä sekä kotiäitejä ja -isiä, eikä ole tullut mieleenkään olla kateellinen heille. Päin vastoin, olen iloinnut heidän kanssaan niistä pienistä inhimillisistä asioista, jotka yhteiskunta kustantaa heille. Ja myös auttanut heitä parhaani mukaan, olipa kyse lasten vahtimisesta tai 20 € lainaamisesta. He myös ovat auttaneet minua siinä missä voivat, kuten ystävät tekevät. Nyt voitte kaikki työssäkäyvät kadehtia minua: pakollisten kulujen jälkeen minulle jää 14 € päivässä elämiseen.

Vierailija
18/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
19/27 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön ja otan lainan että saan implantin.

On se vaan niin tärkeä asia että taatusti voit ottaa lainan kun käyt töissä.

Vierailija
20/27 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa hammasimplanttiin maksusitoumuksen, jos se katsotaan välttämättömäksi. 

Eihän koskaan töitä voi saada, jos etuhammas puuttuu. Takahampaan puuttuminenkin voi tuoda purentaongelmia ja näin laajempiakin terveysongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi