Autotehdas palkkaa taas tuhat uutta työntekijää
almet Automotiven Uudenkaupungin tehtaalla tarvitaan tuhat uutta työntekijää.
Pääpaino rekrytoinnissa on tuotannossa mutta myös toimihenkilöitä tarvitaan useita kymmeniä.
Tänään Turussa järjestetyssä tiedotustilaisuudessa kerrottiin, että rekrytoinnit painottuvat alkuvuoteen.
Tällä hetkellä tehtaalla työskentelee noin 4 000 ihmistä. Heistä 800 kulkee työmatkansa päivittäin Turusta.
Uusia robotteja on hankittu 73. Uuden A-sarjan hitsaamossa on 223 robottia, ja automaatioaste nousee 90 prosentista 95 prosenttiin. ls24.fi/uutiset/autotehdas-palkkaa-taas-tuhat-uutta-tyontekijaa
Kommentit (40)
Sitten vuoden, viimeistään kahden, kuluttua saammekin lukea Valmet Automotiven massiivisista yt-neuvotteluista ja isrtisanomisista. Se nyt on ihan selvää, että eläkkeelle tuolta ei kukaan pääse.
Jokohan ne ovat ratkaisseet tulevien työntekijöiden asunto-ongelmat?
Jäis vähemmän käteen kuin tuista jos joutuisi muuttamaan tuonne. Katsotaan sitten jos hallitukselle tulee ikinä mieleen purkaa kannustinloukkuja ja/tai kokeilla kansalaispalkkaa.
Voiko tehdä etänä, jos ei jaksa mennä tehtaalle
MENKÄÄ TÖIHIN kirjoitti:
almet Automotiven Uudenkaupungin tehtaalla tarvitaan tuhat uutta työntekijää.
Pääpaino rekrytoinnissa on tuotannossa mutta myös toimihenkilöitä tarvitaan useita kymmeniä.
Tänään Turussa järjestetyssä tiedotustilaisuudessa kerrottiin, että rekrytoinnit painottuvat alkuvuoteen.
Tällä hetkellä tehtaalla työskentelee noin 4 000 ihmistä. Heistä 800 kulkee työmatkansa päivittäin Turusta.
Uusia robotteja on hankittu 73. Uuden A-sarjan hitsaamossa on 223 robottia, ja automaatioaste nousee 90 prosentista 95 prosenttiin. ls24.fi/uutiset/autotehdas-palkkaa-taas-tuhat-uutta-tyontekijaa
miksi ei 100 prosenttiin?
Ei! Ei töihin! Ei saa pakottaa! Apua!
Tämä autotehtaan massiivinen rekrytointikampanja hyödyttää myös muita aloja koska nyt esimerkiksi Uudenkaupungin asuntotuotanto kasvaa selvästi asuntojen tarpeen kasvaessa jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vuoden, viimeistään kahden, kuluttua saammekin lukea Valmet Automotiven massiivisista yt-neuvotteluista ja isrtisanomisista. Se nyt on ihan selvää, että eläkkeelle tuolta ei kukaan pääse.
Jokohan ne ovat ratkaisseet tulevien työntekijöiden asunto-ongelmat?
Pitäiskö sen työn sit olla sellainen jossa on eläkeikään asti??
Eikö ole parempi olla pari vuotta töissä kun koko se aika työttömänä?
Tai tuolla vaikkapa joku nuori saa työkokemusta, niin on sit helpompi hakea uutta duunia.
Hain tuonne silloin ns edellisellä kierroksella - en päässyt edes haastatteluun. Että menepä siinä sitten töihin!
Turku ja Pori on siinä lähellä ja niissä on paljon yöttömiä, hyviä uutisia tolle seudulle :)
Vierailija kirjoitti:
Sitten vuoden, viimeistään kahden, kuluttua saammekin lukea Valmet Automotiven massiivisista yt-neuvotteluista ja isrtisanomisista. Se nyt on ihan selvää, että eläkkeelle tuolta ei kukaan pääse.
Jokohan ne ovat ratkaisseet tulevien työntekijöiden asunto-ongelmat?
Eikä ole kunnollisia kulkumahdollisuuksia Turusta päin.
Juna ei kulje, eikä oikein bussitkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vuoden, viimeistään kahden, kuluttua saammekin lukea Valmet Automotiven massiivisista yt-neuvotteluista ja isrtisanomisista. Se nyt on ihan selvää, että eläkkeelle tuolta ei kukaan pääse.
Jokohan ne ovat ratkaisseet tulevien työntekijöiden asunto-ongelmat?
Eikä ole kunnollisia kulkumahdollisuuksia Turusta päin.
Juna ei kulje, eikä oikein bussitkaan.
Firmahan järjestää turusta bussikuljetusta tehtaalle. Melkoinen panostus, että työvoimaa saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vuoden, viimeistään kahden, kuluttua saammekin lukea Valmet Automotiven massiivisista yt-neuvotteluista ja isrtisanomisista. Se nyt on ihan selvää, että eläkkeelle tuolta ei kukaan pääse.
Jokohan ne ovat ratkaisseet tulevien työntekijöiden asunto-ongelmat?
Pitäiskö sen työn sit olla sellainen jossa on eläkeikään asti??
Eikö ole parempi olla pari vuotta töissä kun koko se aika työttömänä?
Tai tuolla vaikkapa joku nuori saa työkokemusta, niin on sit helpompi hakea uutta duunia.
Jos tuonne menee töihin (juu, "menee") yli 55-vuotias, niin kuinka monta kertaa hänen pitäisi vielä muuttaa työn perässä eläkeikään mennessä? Pitää myydä omakotitalo sekä puolison irtisanoutua ja etsiä hänellekin työpaikka. Luultavasti toinen jää kuitenkin työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vuoden, viimeistään kahden, kuluttua saammekin lukea Valmet Automotiven massiivisista yt-neuvotteluista ja isrtisanomisista. Se nyt on ihan selvää, että eläkkeelle tuolta ei kukaan pääse.
Jokohan ne ovat ratkaisseet tulevien työntekijöiden asunto-ongelmat?
Eikä ole kunnollisia kulkumahdollisuuksia Turusta päin.
Juna ei kulje, eikä oikein bussitkaan.
Firmahan järjestää turusta bussikuljetusta tehtaalle. Melkoinen panostus, että työvoimaa saadaan.
Ei bussikuljetukset ole melkoinen panostus. Työsuhdeasuntojen rakentaminen on melkoinen panostus, niin ne firmat ennen tekivät. Toisessa tapauksessa yritys haluaa sitoutunutta työvoimaa, toisessa ei. Huomaat varmaan eron.
Älä sitä herranjumala täällä mainosta! Täällähän on enemmän työttömiä kuin työkkärissä, vievät kaikki 1000 paikkaa samantien! Jättäkää muillekin paikkoja muillekin!
onko se etelässä vai pohjoisessa?
Valmet Automotivella on mennyt vuodesta 2013 lujaa ja tulee menemään edelleen niin kauan kun Mercedes-Benz tarvitsee Uudenkaupungin kapasiteettia tuotantonsa.
Vierailija kirjoitti:
onko se etelässä vai pohjoisessa?
Tunnin päästä Turusta
Vierailija kirjoitti:
Hain tuonne silloin ns edellisellä kierroksella - en päässyt edes haastatteluun. Että menepä siinä sitten töihin!
No hae uudestaan!
Minkälaisia autoja siellä tehdään?