Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni käyttää "vääränväristä" huulipunaa huultensa kannalta?

Vierailija
13.02.2018 |

Jokainen käyttäköön mitä haluaa, mutta olen usein kiinnittänyt huomiota siihen, että ne joilla on kapeat ja ohuet huulet, käyttävät mielellään kirkkaita ja jopa räikeitä huulipunia ja taas ne, joilla on upeat muhkeat huulet, käyttävät vaaleita ja lähes hailakoita sävyjä. Jos ajatellaan sen kannalta, mikä sopisi huulille, pitäisi ohuthuulisten käyttää vaaleita (suurentava väri, kun taas kirkkaat värit korostavat viivahuulisuutta) ja muhkeahuuliset voisivat käyttää kirkkaita kun huulia on eikä tummakaan väri häivytä niitä olemattomaksi viivaksi kuten ohuthuulisilla.

Valitsetko huulipunan mieluummin huultesi vai värimieltymystesi mukaan? Kokeile joskus vastakkaistakin :D

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttäisin kirkkaanpunaista huulipunaa, vetäisin koko huomion suuhuni. Kun on täyteläiset huulet, ei niitä tarvitse "tehostaa" voimakkailla punilla.

Terveisin "suurisuu".

Vierailija
2/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipuna on aina väärän väristä ja luonnotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ymmärrä värien käytöstä tai optisista illuusioista alkeitakaan. Logiikka menee niin, että räikeä väri korostaa ja siten muka suurentaa. Sama pätee silmämeikkiin; moni pienisilmäinen rajaa silmänsä tiukalla mustalla rajauksella kuvitellen näin korostavansa niitä. Lopputulos on, että oikeasti on piirtänyt  itselleen entistä pahemmat tihrusilmät. Pahinta lienee, kun riippuville, raskaille luomille levitetään vaaleaa, jopa valkoista luomiväriä, joka saa ne näyttämään entistä suuremmilta ja roikkuvammilta...

Vierailija
4/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä on ajatus, että kun laittaa kirkasta huulipunaa ohuisiin huuliin, ne jotenkin erottuvat paremmin. Tosiasia kyllä on että sellaisissa tosi ohuissa huulissa saati sellaisissa joissa ylähuuli on olematon ja alahuuli paksu lärppä, kirkas huulipuna vain korostaa sitä että huulet ovat viivamaiset tai että ylähuulta ei ole.

Vierailija
5/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta eilisestä meikkiketjusta voisi päätellä, että he ehkä käyttävät edesmenneen isomummonsa huulipunaa.

Vierailija
6/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla käyttää huulipunaa kun en iedä mikä väri sopisi. Sitten kun kasvotkin punoittaa usein niin näyttäisin varmaan ihan sirkuspelleltä :(

Vierailija
7/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ymmärrä värien käytöstä tai optisista illuusioista alkeitakaan. Logiikka menee niin, että räikeä väri korostaa ja siten muka suurentaa. Sama pätee silmämeikkiin; moni pienisilmäinen rajaa silmänsä tiukalla mustalla rajauksella kuvitellen näin korostavansa niitä. Lopputulos on, että oikeasti on piirtänyt  itselleen entistä pahemmat tihrusilmät. Pahinta lienee, kun riippuville, raskaille luomille levitetään vaaleaa, jopa valkoista luomiväriä, joka saa ne näyttämään entistä suuremmilta ja roikkuvammilta...

Tämä.

Samoin se kun läiskitään valokynää tai mitä tahansa korostushighlighteria liikaa ja vääriin paikkoihin. Kulmaluulle monet sutivat kilokaupalla hohtotuotetta tai kimalleluomiväriä ja näyttävät sitten siltä kuin silmän päällä olisi lippa. Varsinkin perisuomalainen silmänmalli, jossa yläluomi on näkymättömän pieni, silmät syvällä päässä ja pienehköt mutta kulmaluu iso ja "pullottava", ei todellakaan tarvitse käyttää mitään tuotteita kulmalipan korostamiseen.

Vierailija
8/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tumma tai oikein räikeä huulipuna on ohuissa huulissa aina ruman näköinen, korostaa sitä huulien ohuutta. Siksi itse käytän neutraalin väristä huulipunaa, silloin harvoin kun sitä käytän.

Vierailija
9/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sen väristä huulipunaa mistä tykkään ja mitä haluan käyttää. Sama koskee vaatteita. Olisi tylsää käyttää sen värisiä juttuja mistä ei tykkää ihan vain siksi, että joidenkin mielestä se ruma väri "sopii" mulle parhaiten. Pyhpah, turhaa tuommonen. Se on hyvä jos itse siitä tykkää.

Enkä pyri esim. huulipunalla tai muulla meikillä "muokkaamaan" huuliani/naamaani. En kuvittele että nyt mulla on tosi isot silmät kun teen näin tai huulet näyttää pulleilta kun teen noin. En ole ikinä ymmärtänyt tuota asiaa. :D Sama kuin se, että muotilehdissä selostetaan miten kannattaa pukeutua että näyttää mahdollisimman laihalta tai pitkältä tai muodokkaalta tai pitkäjalkaiselta. Ihan kuin se olisi joku oletus, että ihmiset tekee asioita siksi, että näyttäisivät erilaisilta kuin ovat tai jotenkin mahdollisimman neutraaleilta tai muiden silmää miellyttäviltä. :D Minä teen juttuja siksi, kun itse tykkään niistä. Oli kyse sitten meikkaustyylistä, vaatetyylistä, kampauksesta tai vaatteiden tai huulipunan väristä. Korostakoon sitten ihan tahansa.

Vierailija
10/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ja toinen, mitä ihmiset eivät aina ajattele, on se, miten huulipunan väri vaikuttaa hampaiden sävyyn. Hampaat voi väärällä huulipunan värillä näyttää keltaisilta kuin rotalla. (Tupakoitsijat ja kahvinjuojat huom.)

Vierailija
11/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt väriananalyysissa ja tiedän mitkä värit sopii parhaiten omaan väritykseen, mutta on silti hauskaa leikitellä myös muilla väreillä. Koko touhu käy muuten tylsäksi, jos rajoittaa itsensä vain tiettyyn väripalettiin. Antaa värien hehkua! :D

Vierailija
12/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten 9 sanoi, meikkaus ei ole meille kaikille "kaunistautumista" vaan taidetta ja leikkiä. Punainen luomiväri esim. on mahtavaa tai musta huulikiilto. Ei, ei se "kaunista" ja tee minusta "naisellista naista" mutta se on helkutin hauskaa ja upeaa.

Vierailija
13/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä kasvojeni muodoista, meikkaan niin että miellyttää omaa silmääni. Mutta tykkäänkin sellaisesta perus kirkkaanpunaiset huulet ja mustat eyelinerit -tyylistä. Mulla on kyllä muhkeat huulet ja isot silmät.

Vierailija
14/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä meikkivoide tai aurinkopuuteri, jolla halutaan näyttää "ruskettuneelta" ja sitten valitaan se meikkivoide liian tummaksi niin että naamassa näkyy selkeä raja tai aurinkopuuteria suditaan koko naamaan ja muuten ollaankin hailakoita paitsi naama ruskeana.

Lieneekö näiden kaameiden meikkimokien syynä olla se, että meikataan jossakin kylppärin valossa tai otetaan kuvia omasta pärstästä tai meikataan baariin ja kuvitellaan että kun kuvissa ja baarimeikissä näyttää ok niin sitä näyttää sitten irl päivänvalossakin. Periaatteessa siis on osattu meikata ja meikki sinänsä on onnistunut, mutta värisävyt ja määrät ovat vääriä.

Vierailija
15/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ihan sitä sävyä mikä sattuu omaa silmää miellyttää. Tosin huulia on epäilty täytetyiksi niiden koon puolesta, joten ilmeisesti mulla on tähän lupa :D

Vierailija
16/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tumma tai oikein räikeä huulipuna on ohuissa huulissa aina ruman näköinen, korostaa sitä huulien ohuutta. Siksi itse käytän neutraalin väristä huulipunaa, silloin harvoin kun sitä käytän.

Tämä on totta! Esimerkiksi prinsessa Victoria ja Saara Aalto ohuthuulisina olisivat hyvinkin viehättäviä vaaleammalla punalla, mutta valitsevat usein tumman. Se vain korostaa ohuthuulisuutta!!

Vierailija
17/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Samoin se kun läiskitään valokynää tai mitä tahansa korostushighlighteria liikaa ja vääriin paikkoihin. Kulmaluulle monet sutivat kilokaupalla hohtotuotetta tai kimalleluomiväriä ja näyttävät sitten siltä kuin silmän päällä olisi lippa. Varsinkin perisuomalainen silmänmalli, jossa yläluomi on näkymättömän pieni, silmät syvällä päässä ja pienehköt mutta kulmaluu iso ja "pullottava", ei todellakaan tarvitse käyttää mitään tuotteita kulmalipan korostamiseen.

Tämä on niin totta. Itselläni on juuri kuvailemasi tyyliset silmät, enkä koskaan käytä highlighteria kulmaluulla, koska se vain korostaa sitä alueen "pulleutta". Sama efekti tulee myös, jos kulmakarvat ovat tosi ylhäällä ja ohueksi nypityt, niin kulmien alaosa alkaa näyttää pullottavalta ja "lihavalta" kun sitä vielä korostetaan hohdetuotteilla.

Vierailija
18/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Tämä on niin totta. Itselläni on juuri kuvailemasi tyyliset silmät, enkä koskaan käytä highlighteria kulmaluulla, koska se vain korostaa sitä alueen "pulleutta". Sama efekti tulee myös, jos kulmakarvat ovat tosi ylhäällä ja ohueksi nypityt, niin kulmien alaosa alkaa näyttää pullottavalta ja "lihavalta" kun sitä vielä korostetaan hohdetuotteilla.

Kuulemma ohuiksi nypityt kulmat ja kun kulmaluu tulee vielä laajemmaksi, suurentavat silmiä. Ja vielä suuremmalta näyttää kun laittaa valkoista kimalleluomaria siihen kulmaluulle, kertoi eräs kulmaluunkorostajameikkaaja. En viitsinyt sanoa että ei sillä kyllä mikään muu suurene kuin se kulmaluu ja otsakin siinä samalla näyttää jykevältä :D

Vierailija
19/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jossakin meikkiuutisessa jonkin aikaa sitten ollut juurikin puhetta siitä, kuinka ohuiksi nypityt ja "korkealle" meikatut kulmat vanhentavat ja ovat tätimäiset. Jos haluaa nuorekkaat kulmat niin suorahkot ja tuuheat ja suht matalalla. Nypityt viivakulmat on olleet muutenkin jo kauan poissa muodista.

Vierailija
20/26 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä meikkivoide tai aurinkopuuteri, jolla halutaan näyttää "ruskettuneelta" ja sitten valitaan se meikkivoide liian tummaksi niin että naamassa näkyy selkeä raja tai aurinkopuuteria suditaan koko naamaan ja muuten ollaankin hailakoita paitsi naama ruskeana.

Lieneekö näiden kaameiden meikkimokien syynä olla se, että meikataan jossakin kylppärin valossa tai otetaan kuvia omasta pärstästä tai meikataan baariin ja kuvitellaan että kun kuvissa ja baarimeikissä näyttää ok niin sitä näyttää sitten irl päivänvalossakin. Periaatteessa siis on osattu meikata ja meikki sinänsä on onnistunut, mutta värisävyt ja määrät ovat vääriä.

Oikeasti pitäisi meikata luonnonvalossa jos ei halua tehdä jotain erikoismeikkiä. Olen pari kertaa erehtynyt meikatessani kotona hämärässä kylppärissä. Käytin mineraalimeikkiä joka oli aivan järkyttävän valkoista - vaikka olen aika kalpea - ja tajusin kesken palaveria vessassa käydessä, että näytin zombilta. Jauhoiselta zombilta.  Toisen kerran taputtelin ronskisti pinkkiä voidemaista poskipunaa kotona poskipäille ja ihmettelin työkaverin vaeltavaa katsetta. No se selvisi kun katsoin kirkkaissa valoissa peiliin - poskilla oli pinkkejä kasoja ja viiruja.

Valot, valot ja valot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi