Mikä ihmisessä on vialla jos häntä alkaa ahdistaa läheiset ihmissuhteet?
Koskee niin ystävää kuin parisuhdetta. Kaikki on ok, kun on sillä tavalla kepeää, että on kivaa yhdessä, eikä juuri vaatimuksia. Mutta kun tulee vaatimuksia, riitaa, erimielisyyksiä, tai vaan muuten läheistä, ahdistutaan ja paetaan.
Mikä tälläisessä on "vikana", ettei pysty kestämään läheisen ihmissuhteen tuomia normaaleita seuraamuksia. Tarvitsevuutta, erimielisyyttä, riitaa tms. Enkä nyt tarkoita että ihmisessä olisi mitään vialla, mutta etsii omalla tavallaan tuollaista ja sitten ei kuitenkaan kestä
Kommentit (42)
Mistähän voisi löytää täällä Suomessa ihmisiä, jotka eivät ole välttelevän tyyppisiä tai edes mahdollisesti puolison? En itse ole, mutta en haluaisi toistaa aiemman elämäni traumoja vaan löytää edes joitakin läheisiä, joilla on pohjimmiltaan samankaltainen tapa toimia ihmissuhteissa. Rikoin itseni turvattomien ihmisten kanssa, kun en nähnyt sitä vaan olin hyväuskoinen.
Olen myös kykenemätön läheisiin ihmissuhteisiin. Aina olen ollut jokseenkin erakkoluonne, mutta nyt on alkanut napsumaan toden teolla. Töissä piiputtaa, koska en jaksa niitä ihmisiä siellä. Ja heti perjantaina, kun kuvittelen että nyt saa levätä, joku kaveri alkaa kinuamaan viihteelle ja se alkaa pännimään, koska tiedän että se ei lakkaa jankkaamasta ennenkuin joko lähden tai sitten pimahdan totaalisesti ja katkaisen välit kokonaan. En osaa enkä halua riidellä, aina kun mulle joku on jotain huutanut niin olen alkanut huutamaan järki pimeenä takaisin ja häipynyt. Ei oikeastaan haittaisi, vaikka päätyisin olemaan totaalisen yksin, päinvastoin.