Mitkä nimet on sellaisia selkeitä nimiä, mutta harvinaisempia?
Eli etsinnässä harvinainen nimi, tytölle ja pojalle molemmille saa ehdottaa. Haluan kuitenkin, että nimi on heti tunnistettavissa nimeksi eikä mikään keksitty sana, josta tehty nimi erikoisuuden tavoittelussa.
Varmasti olemassa olevista nimistä löytyy harvinaisia, ehdottakaapa!
Kommentit (13)
Joanna on tosi kaunis nimi ja harvinainen :)
Nyrki
Marienna
Mertta
Wili
Petr
Dong
Sue
Kunnari
Josse
Zana
Tanel
Blondine
Enrica
Ruudolf
Tuuni
Seija
Yusef
Amor
Wilhelm
Zaki
Nämä ovat nimikoneesta, eivät itse keksimiäni.
Ksenia, Klara, Klaudia, Viveka, Fiia, Odessa, Linnea, Saila, Sohvi, Milka, Armi, Senni... Siinähän niitä. Armin ja Sennin yleisyydestä en ole täysin varma. Linnea taas on semmoinen nimi, että sitä harvoin tapaa kutsumanimenä vaikka todella yleinen onkin jos pelkkiä lukuja tuijottaa.
Petra, Verna, Heli, Mari, Greta, Iina, Tilda
Pojilla Joonatan, Samuli, Antti, Mikko, Kalle, Joonas
Julia tämän ajan vauvoilla. Kaunis kansainvälinen naisen nimi! Pojilla vastaava voisi olla hmmm....
Vierailija kirjoitti:
Tyttö: Bertta, Stiina, Mandi, Amalia, Eritta, Sandra, Siina
Poika: Verneri, Anttoni, Joakim,
Eritta? wtf
Selma, Telma, Tekla
Kauri, Lari, Ilari
Maria, Lisa, Lotta, Elsa, Elsi
Markus, Marko, Mika, Lassi, Lauri
Risto, Pekka, Kirsti, Saimi, Niilo, Pirkko, Leena, Liisa, Raimo, Reijo
Jos toiveissa on selkeä, ihan oikea nimi, niin lukeise vaan kalenterinimet läpi. Itse olen alkanut tykätä pitkään muodissa olleiden isovanhempien nimien sijaan monista omien vanhempieni ikäluokan nimistä, en tosin kaikista. Kivoja ja ainakin vielä toistaiseksi lapsilla aika harvinaisia ovat mm. Seppo, Tarmo, Raimo, Veikko, Reino, Taisto, Simo, Jouko (ehkä), Erkki ja Tapio sekä Tuulikki, Liisa, Maija, Ulla, Marjatta, Leena, Mirja, Anneli, Tuula ja Annikki. :)
Tyttö: Bertta, Stiina, Mandi, Amalia, Eritta, Sandra, Siina
Poika: Verneri, Anttoni, Joakim,