Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhevapaa uudistus

Ajattelija
13.02.2018 |

Onko mielestänne hyvä, että hoitovapaat menevät puoliksi miehen kanssa?
Viidennes miehistä on nykyistäkään käyttänyt. Mielestäni miehet tienaavat yleensä paremmin ja se selittää vapaan käyttöä. Jotenkin vaikuttaa, että tätä kautta pyritään pienentämään hoitovapaan kuluja, koska ei miehet niin paljoa jää lapsiaan hoitamaan. Asiaa markkinoidaan tasa-arvolla ja kulujen jakaantumisella molempien työnantajille.
Kokoomus on kiivaasti uudistuksen kannalla. Onko väliä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin miehet pitää perehevapaansa täysimääräisenä. Avoimen ei uskalla potkujen pelossa, ja potkuthan tuleekin sitten jossain vaiheessa varoituksena muille isille, jotka suunnittelevat samaa.

Vierailija
2/3 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla menevät nyt vanhempainvapaa ja hoitovapaa iloisesti sekaisin.

En jaksa alkaa nyt koko mallia selittää, mutta kyllähän nykysysteemi oikein ajaa äitejä kotiin.

Meilläkin minä olen pitänyt kaikki jaettavissa olevat vanhempainvapaat imetyksen vuoksi. Mies on saanut sen surkeat 1,5 kk isyysvapaata. Hoitovapaat on jaettu niin, että kumpikin on ollut suunnilleen yhtä paljon kotona kaikkien kolmen lapsen kohdalla. Ovat olleet hoitoon mennessään vähintään 2,5-vuotiaita. Siitä kun laskette, millaiset ovat tulonmenetykset olleet miehellä ja millaiset minulla. Keskipalkkaisia olemme molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla mahdotonhan tähän on sanoa mitään eksaktia mielipidettä, kun ei ole tietoa minkälainen uudistus olisi.

Jos olisi 5+5+5 ja niin, että osia vapaasta voisi jättää käyttämättä tai sekottaa keskenään tai siirtää tulevaisuuteen ja kotihoidontukea ei leikattaisi niin uudistushan olisi hyvä.

Jos taas uudistuksessä määrättäisiin, että ensimmäinen 5 on äidin ja seuraava isän niin se olisi naurettavaa.

Jos määrättäisiin, että ensimmäinen 5 on äidin ja toinen jaettavissa ja kolmas on isän ja se on pakko käyttää heti siihen perään ennen kuin kotihoidontuki alkaisi juosta olisi se aika hankalaa.