Nainen imettää rinta näkyvissä ostoskeskuksen aulassa penkillä
Jossa ihmisiä kulkee kokoajan ohi. Te jotka hyväksytte julkisella paikalla imetyksen niin eikö teidän mielestä tuossa Ole mitään paheksuttavaa tai outoa?
Kommentit (85)
Joo meillekin nänki vauva-aikana kylään sukulaisia, joita häiritsi vauvan imettäminen! ei saanut imettää, koska vaari vaivaantuu! Kastajaisissakin piti vauvan ja äidin viettää suuri osa ajasta toisessa huoneessa.
Edes kotonaan ei saanut olla rauhassa. Jotkut vauvat muuten viihtyvät rinnalla tuntikausia, muuten alkaa huuto. Pappikin neuvoi ruokkimaan lapsen ennen kastajaisia, että pysyy sitten hiljaa. Ei ollut papilla omia lapsia :D
Oli se muuten ihan herkkua siihen aikaan imettää vähäunista vauvaa, jolla oli vatsaoireita rokotuksista = jatkuvaa kitinää ja itkua muualla kuin äidin sylissä, samaan aikaan järjestää kastajaisia ilman tukiverkkoja vielä, kun itse oli synnytyksen jäljiltä lähes pidätyskyvytön ja kipeä, masentunutkin varmaan. Sitten piti olla juhlan aika makuuhuoneessa, ettei vaari vaivaannu. Sitä vartenko on äitiysvapaa...
Ei siinä ole. En jaksa välittää muiden imettämisistä. Älä katso jos häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä paheksuttavaa tuossa muka on? Vauvahan syö mikä on välttämätöntä että Vauva pysyy hengissä.. Muista peittää ensikerralla itsesi kun syöt tai juot jotain julkisella paikalla koska jotakuta voi häiritä sinun syöminen esim. Köyhää jolla ei ole varaa ruokaan tai vegaania jos mässytät jotain lihistä ;D
Niin se piti vielä sanoa että ihmekös kun nykyään äidit lopettavat imettämisen hyvin aikaisin, kun missään et voi vauvaa imettää ilman paheksuvia katseita, muualla kuin kotona verhot kiinni, ettei naapuria häiritse. Jos taas annat korviketta olet paska ja laiska äiti kun et imetä lastasi 10 vuotiaaksi mutta julkisesti ei saa imettää eli vauvan kanssa pitäisi linnottautua kotiin ettei vaan tarvitse julkisesti vauvaa ruokkia. Onpas äitiys ja vauvan ruokinta menny hankalaksi :D
Voi imettää vaikka missä ilman paheksuvia katseita. Miksi ihmeessä se pitäisi tehdä kaupassa?
Ap kirjoitti että kyse oli ostoskeskuksen aulassa olevasta penkistä eli imetys ei tapahtunut kaupassa hyllyjen välissä. Ja vauvat ei katso aikaa eikä paikkaa kun nälkä iskee. Kyllä varmasti itsekkin otat esim huikan juomapullosta kun tunnet itsesi janoiseksi sen enempää paikkaa miettimättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen tuo olisi ollut ihan hyväksyttävää, mutta nyt metoo aikana se on rikokseen yllyttämistä.
Saa aika pitkälle mennä historiaan, että tuo olisi hyväksyttävää. 100 vuotta sitten ei olisi tullut kysymykseenkään, että imetettäisiin noin typerästi.
Ai eikö Suomessa saanut 100 vuotta sitten imettää ostoskeskuksen lenkillä istuen? Joo, on se kumma kuin röyhkeitä nykyajan naiset on!
Lämpimissä maissa on vuosituhensien ajan naiset kulkeneet rinnat paljakka ja niillä pn imetetty. Kristinuskon ja kumppaneiden myötä rinnat on seksualisoitu ja laitettu piiloon.
Minusta ihminen, joka paheksuu naisen rintoja ja käskee piilottamaan ne, on ihan samalla tasolla niiden kanssa, jotka käskevät naista hunnuttautumaan. Eroa ei ole.
Toiset kävelee tissivako paljaana persposket vilkkuen kaupungilla..
Minusta julkisessaa imettämisessä ei ole mitään pahaa tai väärää, mutta ihmettelen silti että miksi ei haeta edes hieman syrjäisempää paikkaa, ettei lapsen tarvitsisi syödä sellaisessa hälinässä. Mutta jos imettää paljastelematta, niin ihan sama.
Vaimon sukulainen imetti ensimmäistä lastaan kuusivuotiaaksi, lapsi kaivoi toisen rinnan valmiiksi esille itse.
Olin todella pettynyt kun toinen lapsi siirtyi pulloruokintaan vuoden ikäisenä.
Yritän olla katsomatta imettäviä äitejä jollen huomaa että muiden tuijotus ei häiritse. Naiset meikkaavat ja pukeutuvat kerätäkseen katseita, joku käyttää muita keinoja.
Ota kuva ja paina instaan. Julkisella paikalla saat kuitenkin vapaasti valokuvailla. Kyllähän sitä komea udar aina piristää päivää.
Miten se harso teillä pysyy? Meillä vauva kyllä repii sen pois... En ole pahemmin julkisesti imettänyt koska olen kokenut sen hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ota kuva ja paina instaan. Julkisella paikalla saat kuitenkin vapaasti valokuvailla. Kyllähän sitä komea udar aina piristää päivää.
Saa vapaasti kuvailla mutta ei saa vapaasti julkaista.
Onneksi mulla ei ole kaveripiirissä näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa vapaasti kuvailla mutta ei saa vapaasti julkaista.
VPN:n takaa ylilaudalle.
Älä hei vaan sitten matkustele edes Etelä-Eurooppaan, jos mielesi jo tuollaisesta pahoitat. Eikö olisi helpompaa katsoa muualle, jos näkee jotain omasta mielestä outoa tai paheksuttavaa, mikä kuitenkin on luonnollista ja normaalia. Mielummin näen ympärillä imettäviä äitejä kuin kamaa vetäviä nistejä. Mä en nyt vaan ymmärrä tätä logiikkaa.
MeDaVergüenza kirjoitti:
Älä hei vaan sitten matkustele edes Etelä-Eurooppaan, jos mielesi jo tuollaisesta pahoitat. Eikö olisi helpompaa katsoa muualle, jos näkee jotain omasta mielestä outoa tai paheksuttavaa, mikä kuitenkin on luonnollista ja normaalia. Mielummin näen ympärillä imettäviä äitejä kuin kamaa vetäviä nistejä. Mä en nyt vaan ymmärrä tätä logiikkaa.
Alastomuus ei vain kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan, eikä itkusi sitä miksikään muuta.
Vierailija kirjoitti:
MeDaVergüenza kirjoitti:
Alastomuus ei vain kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan, eikä itkusi sitä miksikään muuta.
Sönköttää maasta jossa saunotaan ja uidaan alasti :D
Jos alastomuus ei rintojen ja imettämisen osalta kuulu Suomalaiseen yhteiskuntaan, niin nyt on kyllä korkea aika muuttaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Miten se harso teillä pysyy? Meillä vauva kyllä repii sen pois... En ole pahemmin julkisesti imettänyt koska olen kokenut sen hankalaksi.
Hyvin pysyi harso, kun toisen pään laitoin liivin olkaimen väliin. On olemassa myös imetyssuojia jotka laitetaan kaulasta roikkumaan. Ihan näppäriä nekin. :)
Kertokaa nyt joku jumalauta että miksi jotain kaksivuotiasta tai vanhempaa pitäisi imettää? Ei se ravinnonsaanti ole enää tuossa iässä siitä kiinni. Onko se jotain äitien kiksienmetsästystä vai mitä hittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeDaVergüenza kirjoitti:
Sönköttää maasta jossa saunotaan ja uidaan alasti :D
No peseytyminen nyt yleensä tehdään alasti ymmärrettävästä syystä. Mitä tekemistä sillä on julkisella paikalla nakuilun kanssa?
Voi imettää vaikka missä ilman paheksuvia katseita. Miksi ihmeessä se pitäisi tehdä kaupassa?