Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen ihminen on kunnioituksen arvoinen

Vierailija
12.02.2018 |

Sellainen ajattelu, että joitain ihmisiä ei tarvitsisi kunnioittaa, johtaa vähitellen siihen, että kukaan ei voi olla enää aivan varma, ettei seuraavaksi itse olisi siinä joukossa, joita ei enää tarvitse kunnioittaa.

Ettekö muut huomaa sitä, että meillä Suomessa on tullut vaivihkaa tällainen julma ilmapiiri, jossa kaikki nokkivat kaikkia? Sen takia, koska ei ole pidetty kiinni jokaisen ihmisen ehdottomasta kunnioittamisesta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minä nostankin maljan Jammu-sedälle.

Vierailija
2/7 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko muuttuvani ihan vähästä kummasta eläinrääkkääjäksi, raiskaajaksi, lapsen hyväksikäyttäjäksi tai murhaajaksi.. Enkä kyllä toivo, että minua tuollaisessa tilanteessa erityisesti kunnioitettaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi nokitan takaisin.

Vierailija
4/7 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi määritellä kunnioitus.

Jotkut sanovat, että "jokainen ansaitsee kunnioituksen", toiset taas että "kunnioitus pitää ansaita". Onko näissä kahdessa lauseessa kunnioituksen merkitys sama?

Vierailija
5/7 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei mua ainakaan kunnioitettu kotonani, joten nokin muita kunnioitusvajeeni verran.

Vierailija
6/7 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kunnioita läheskään kaikkia. Enkä koe tekeväni tässä mitään väärää.

Kaikkien oikeuksia kyllä kunnioitan, ja useimpia kohtaan tunnen myötätuntoa. Mutta kunnioitusta ei voi kukaan vaatia.

Vierailija
7/7 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan kunnioita läheskään kaikkia. Enkä koe tekeväni tässä mitään väärää.

Kaikkien oikeuksia kyllä kunnioitan, ja useimpia kohtaan tunnen myötätuntoa. Mutta kunnioitusta ei voi kukaan vaatia.

Miten niin? Oletko varma, ettet tarkoita arvostusta? Kaikkia ei tarvitse pitää suuressa arvossa, mutta pitää olla paljonkin kunnioitusta, ettei lähdetä tekemään niille vähemmän arvostettavillekaan ihan mitä huvittaa. Ja tätä nimenomaan pitää vaatia.

Ei se voi pelkistyä oikeuksiin, tai sitten on muotoiltava oikeuksiksi saada toiset näkemään paljonkin vaivaa sen eteen, ettei sanota tai toimita ihan miten tahansa ketään kohtaan. Ja tämä taas johtaa kaikenlaiseen epämääräisyyteen, jossa oikeuksien merkitys laimenee olemattomiin.