Apua! Häkämyrkytys?!
Minulla kärähti ruoka mikrossa todella pahasti. Keittiöön ja sieltä eteenpäin lähihuoneisii (eli makuuhuoneeseen) tulvi savua. Tuuletus ovet ja ikkunat auki yli 40 minuuttia ja nyt on ollut makuuhuoneen ikkuna auki vielä iltasella lisää. Onko häkämyrkytysvaaraa?
Kommentit (17)
Ei ole, ei noin pienestä kärinästä tule myrkytystä. Häkävaroitin on silti hyvä hankinta. Saa alle kolmella kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Sanon 99% varmuudella: ei ole.
Mistä voi päätellä että ei ole? Makuuhuoneen tuuletus on onnistunut vain pikku tuuletusräppänän kautta mikä noissa ikkunoiden sivuissa nyt on. Tosin kissa oleili makuuhuoneessa myös eikä sillä ole mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ei noin pienestä kärinästä tule myrkytystä. Häkävaroitin on silti hyvä hankinta. Saa alle kolmella kympillä.
Millainen kärinä vaaditaan häkään?
Ei ole, ota rauhassa. Mutta hanki häkävaroitin kotiin vastaisuuden varalta.
Kävi hieman kurkkuun tuo savu ja pistelee. Oli melkoinen savusukellus 😂 Tosiaan ei siellä kauaa kerennyt savustua kun koko ajan olin läsnä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kävi hieman kurkkuun tuo savu ja pistelee. Oli melkoinen savusukellus 😂 Tosiaan ei siellä kauaa kerennyt savustua kun koko ajan olin läsnä.
Ap
Varmaan tuo pistelevä tunne keuhkoissa ja kurkussa menee pois eikä ole vaaraksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
0/5
Mikron käyttö kyllä, provokaatio - ei todellakaa...
Ap
Lopeta se hysterisointi. Ei ole häkää, et kuole tänä yönä...
Häkä ei näy, ei haise eikä maistu miltään. Se käry jonka aikaansait, ei ole häkää. Häkää muodostuu kun palaminen on hapen puutteessa epätäydellistä. Sinulla ei ole sellaisesta kytemisestä kysymys. Et pysty valmistamaan mikroaaltouunilla häkää, vaikka yrittäisit.
Uunista voi kyllä tulla, jos ruoka pääsee palamaan pahasti niin että uunista tulee savua, ei kannata valmistaa liian väsyneenä ruokaa ettei nukahda.
Soittaisin hätänumeroon varmuuden vuoksi. Sinulla on vain yksi elämä
Häkä tarvitsee tulta ei pelkkää palanutta ruokaa, haisee se toki mutta ei voi saada hähämyrkytystä.
Sanon 99% varmuudella: ei ole.