Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kevättakki ja mistä!?!?

17.04.2006 |

Sovitinpa tuossa viimevuotista kevättakkiani. Ja niinhän se oli, että auttamattomasti se on pieni. Raskausviikkoja tällä hetkellä kasassa 20+4 ja vetokejtu mahtui just kiinni, mutta kovin se kiristi. Netistä yritin löytää äitiysliikkeiden nettikaupoista takkeja, mutta ei löytynyt. Toinen vaihtoehto olisi tuo R-collectionin anorakki, mutta se oli just sellainen teltta päällä, että itku meinaa tulla kun katsoo peiliin. Joten muut mammat miten meinaatte ratkaista tämän kevättakki ongelman omalla kohdallanne? Onko missään äitiysmallistoissa suht hyvännäköisiä takkeja odottaville äideille? Vai pitääkö tosiaan tyytyä tuohon telttamalliin??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

takki ongelman nyt loppu ajaksi niin,että pidän fleecetakkia (joka justiin ja justiin mahtuu kiinni) Ja sitten päälle laitan toppaliivin joka sitten on auki. Lämpimillä keleillähän takkia voi pitää auki masun kohdalta niin ei tarvi takkia ostaa.

Itse en enää viitti takkia kuukauden kanhden takia ostaa!

Lilli81 33+3

p.s fleecetakkejahan saa kaikista marketeista aika edullisesti. Jos sinulla ei vielä sellaista ole. Voit vaikka sitten ommella sivusaumoista sisään kun olet taas normaalia kokoa.

Vierailija
2/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain juuri vanhempieni varastosta oman vanhan a-linjaisen kevättakkini :-) Oli jopa asiallisemman näköinen kuin muistin, siis ihan hyvin kehtaa kulkea. Mikään muu malli ei kyllä enää mulle päälle menisikään :-) Kannattaa käydä anopit yms. läpi olisiko kellään lainata...

Haginalle rv 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo viime keväänä R-collectionin takki ja näyttää, että se sopii vielä seuraavat 10 viikkoa, jota on raskautta jäljellä. Anorakki ei ole mielestäni hyvä, vaan tuo oikea vuoreton takki on ollu kätevä. Se on valmistettu samasta kankaasta kuin anorakkiHintaahan sillä tietysti on, mutta siitä voi olla takkia myöhemminkin.

Vierailija
4/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei mallistoihin kuulu lainkaan takkeja :(

Itse ratkaisin ongelman ostamalla H&M:n " isojen tyttöjen osastolta" takin kokoa 48. Maksoi kyllä 60 euroa, mutta on sellainen mun näköinen ja kohtuullisen muodikas. Varmasti jää pieneksi ennen syksyä, mutta ennemmin kuljen takki auki kuin laitan päälleni jonkun järkyn teltan ;)

Vierailija
5/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin Sokoksesta ihan kivan Storyn takin. Lienee joku ihme malli, kun meni päälle niin mukavasti: normaalia kokoa 38 ja vielä jäi mahan kohdalle kasvuvaraa jonkin verran (nyt rv 32+jotain). Aika pitkä, peittää reilusti takamuksen ja pitkät mammapaidat. Hintaa tosin oli 80,- ja liekö sekin ollut tarjous, mutta vaihtoehdot oli aika vähissä.

Voi olla, että kun tästä normaalimittoihin palautuu, takki näyttää hoikalla nuorella ihmisellä vähän kaapumaiselta, mutta viisikymppinen äitini varmasti ottaa ilolla vastaan... Eli meillä toimii vaatteiden kierrätys näin päin!

Katalin

Vierailija
6/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime keväänä kevättakin itselleni, mutta se oli vyötäisiltä hieman reilu. Yritin moneen kertaan ottaa itseäni niskasta kiinnis ja kaventaa takkia, jotta se istuisi paremmin. Onneksi en saanut kavennusta aikaan ja takki onkin juuri passeli täksi kevääksi kun maha kasvaa päivä päivältä.

Karmiini rv 24+3

Vierailija
7/11 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi tuuri, kun olin etsiskellyt sellaista edullista kevyttä takkia kevääksi, niin tuli Elloksen tarjous, jossa oli ilmainen kaupanpäällis-takki.. otin isoimman koon (oon muutenkin xxl-kokoa) ja se on just passeli.. samalla vaivalla tuli kun tilasin parit topit kesäksi =) . Materiaali jotain mikrokuidun oloista ja on tosi kevyt päällä..

Vierailija
8/11 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalikokoinen 38 mutta takissa on tosiaan leveä helma ja maha mahtuu. Syksyllä tosin luultavasti kuljetaan taas takki auki hetken aikaa. ;)

Vierailija
9/11 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin sellaisen 2-rivisen trenssitakin hieman reilunpaa kokoa, kaksi ylintä nappia menee kiinni muttei haittaa vaikka alin jää auki koska 2-rivisissä on sitä kangasta reilummin mahan kohdalla. (sekavasti selitetty, toivottavasti oli jotain hyötyä!)

Vierailija
10/11 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans luulin joutuvani joihinkin kaapuihin sulloutumaan, mutta menin H&Mlle ja sieltä lähti takki mukaan. Olin ostamassa koon 40, mut sit kokeilin " omaa" kokoani 38 (normaalisti se 36/38) ja meni ihan hyvin kiinni, eli päädyin siihen, sillä en halua hirveesti kerätä ns mammavaatteita. Toi takki menee kesällä ihan mahattakin sellasissa rennommissa paikoissa. Takki ei ole kovin pitkä, mutta mun maha on vielä aika ylhäällä (eikä kyllä mikään valtava edes) ja sit kesäkuun alussa pidän takkia reilusti auki tai jätän kotiin. H&Mltä löysin siis monta hyvää takkia, joista yhden koon normaalia suurempi koko olikin ihan ok (yllättävää) ja hintahan on tietty siinä 30e-60e (kohtuullista tosiaan) jos tuolta ostaa.

Vierailija
11/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään muutenkin pukeutua sporttisesti. Yritin kyllä etsiä jotain siistimpää takkia, mutta turha toivo. Ja tosiaan en haluaisi että takki menee hukkaan raskauden jälkeen. Löysin sitten vissiin miesten mallisen takin, koska se oli kokoa s ja vieläkin mulle vähän reilu. Mut hihat on sopivat ja maha mahtuu mukaan. Se on vaalean värinen vettä ja tuulta pitävä ja hyvännäköinen. Raskauden jälkeen sitä voi sitten käyttää urheillessa.

Toinen ihan ok vaihtoehto on ostaa mammahuppari. Mulla on semmoinenkin. Sitä voi käyttää takkina. Pistää alle pari paitaa ja kaulaliinan kaulaan.

Tytteli-83 rv 32+0