Tubberware, mascarbone, dublo...
Ja mitä muita näitä nyt on mihin p:n tilalle tungetaan b! Tai muita vastaavia virheitä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Entinen työkaveri oli aivan hulluna tiettyyn eläinkuosiin vaatteissa. Se ei kuitenkaan ollut leopardi eikä gepardi - vaan lepardi-kuosi! :D
Itse olen kuullut tuota lepardia käytettävän "vitsikkäästi" tai ikään kuin yleisnimityksenä kissaeläinkuoseille.
Istun täälä kotoiliana fleeke paita päällä ja miehekkeen kera kysymyksiä herättää älynvapaista keskustelioista av inter-net palstalla mikä naurattaa sekä minuakin että myöskin avokkimiehekettänikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo dublo on niin sietämätön ja täysin uskomaton myös. Miten kukaan lapsen vanhempi voi sanoa sen väärin? Pidän tuon virheen tekevää ihmistä äärimmäisen tyhmänä. Niin tietenkin myös muiden vastaavien virheiden tekijöitä.
Tää ei itseasiassa oli kovin typerä virhe. Suomalaisilla on ihan oikeasti vaikeuksia erottaa p ja b toisistaan. Englantia lausuessa suomalaisella hyvin usein vaikkapa sanat ”pig” ja ”big” kuulostavat samanlaisilta. Ei siis ole mikään ihme, että englanninkielisten sanojen kirjoitusasuihin tulee näitä virheitä.
Älä viitsi. B ja p ovat eri konsonantit, ja niitä kuulee kielessä aivan normaalisti. Jos jollekin pig ja big ovat jotenkin samanlaisia, hänellä on jossain jotain häikkää. Ei nyt silkkaa tyhmyyttä tarvitse suvaita, kuten tapauksessa dublo.
Kun ekaluokkalaiset opettelevat aakkosia, miksi näitä kirjaimia kutsutaan ”pehmeäksi beeksi” ja ”kovaksi peeksi”? Koska ne on muuten vaikea erottaa kuulemalla toisistaan. B ei ole kovin yleinen kirjain suomessa, itsekin lausun sanan banaani p:llä puheessani.
Et voi olla tosissasi? Suomalainen ei muka kuule p:n ja b:n eroa? Mitenköhän meidän korvat eroaa muiden kansallisuuksien korvista, jotka kuulevat tuon eron? Ja olenko mä nyt kuulovammainen, kun mulle ei tuota vaikeuksia kuulla sitä eroa?
"Nyt se bloggasi minut!" kun tarkoitetaan estämistä eli blokkaamista.
Mieheni puhuu väkisin Bildemasta. En jaksa enää oikoa.