Mä en kertakaikkiaan osaa laihduttaa.
Luonteeni on kärsimätön, joka on huonompi juttu laihdutuksessa. Olen jo vuosia yrittänyt milloin mitäkin, mutta kun tuloksia ei vaan näy. En ole ikinä laihtunut kiloakaan.
Olen yrittänyt karppausta, juttaa, kaiken maailman soppajuttuja, mutta turhauttaa kun vaa'assa tai vaatteissa ei näy mitään tapahtuvan.
Tässä yksi esimerkki.
Jätin kaikki herkut ja pikaruuat pois. Söin säännöllisesti 1000-1200kcal päivässä monipuolista ja terveellistä ruokaa. Paljon salaattia. Join runsaasti. Jätin kokonaan alkoholin pois. Liikuin 3-5 krt viikossa niin että syke nousi ja hiki lensi. Ennen en liikkunut yhtään. Tätä jatkui 10 viikkoa ja kun sitten seisoin vaa'alla ja huomasin että samassa mennään ja housuja kiristää ihan samalla tavalla lannistuin ja palasin entiseen.
Nykyään syön usein kebabbia, pitsaa tai wingsejä. Juon olutta viikottain. Liikun 2 krt päivässä koiran kanssa hiljakseen (vanha koira) en muuta. Syön joka päivä karkkia. Hassua kyllä paino pysyy samana.
Mikä mua vaivaa?
Kommentit (37)
No tuo nyt ei vaan kuulosta lainkaan uskottavalta. Joko olet vain mielikuvissasi toiminut noin tai sitten et edes mielikuvissasikaan. Kahdessa kuukaudessa kertomillasi muutoksilla pitäisi ihan varmasti näkyä ja tuntua muutos.
Vierailija kirjoitti:
No tuo nyt ei vaan kuulosta lainkaan uskottavalta. Joko olet vain mielikuvissasi toiminut noin tai sitten et edes mielikuvissasikaan. Kahdessa kuukaudessa kertomillasi muutoksilla pitäisi ihan varmasti näkyä ja tuntua muutos.
Ei mulla ole mitään tarvetta valehdella tuollaisesta asiasta. Ihmeissäni olin minäkin ja muutama muu jotka yritystäni vierestä katsoi. Kyllä vit**aa kun tämä paino ei mene mihinkään suuntaan.
Ap
No tässäpä sulle takuuvarma laihdutusohje: ala vegaaniksi ja jätä samalla kaikki makea pois. Takaan että laihdut, minäkin viisikymppinen laihduin lähes 10 kg.
Vaikea sanoa miksi paino ei putoa, olisiko samalla tullut liikunnasta lihasmassaa tilalle?
Itse tein pienen korjausliikkeen ja puolitin hiilarit (olen aina ollut hyväkarppi joten siitä alaspäin), 3 viikossa on pudonnut jo 2,5kg laihduttamatta. Samalla kuitenkin lisäsin ruuan laatua ja määrää muuten - oliiviöljyä, avokadoa, kananmunia, tonnikalaa, siemeniä ja pähkinöitä - normaalin kotiruuan lisäksi.
Valitettavasti paino putoaa vain energiatasapainon ollessa negatiivinen: Kun syö vähemmän, kun mitä kuluttaa.
Olen itse mies ja painoin enimmillään 105kg, pituutta 180cm. "jätin herkut pois ja vähensin hiilareita" riitti vain ihan alun. Sen jälkeen piti vaan syöde reilusti vähemmän. Urheilin lähes joka päivä ja söin sen 1000-1500kcal päivässä. Siltikään painonlasku ei ollut mitään päätä huimaavaa. Isonkin miehen kroppa tulee toimeen yllättävän vähällä. Kuitenkin kun tätä jatkoi sitkeästi niin sellainen 2,5kk +4kk ajassa sain painon tavoitteeseeni 80,0 kg.
Eli pitää vaan syödä ihan todella vähän ja kärsiä nälkää. Itse en ole muuta keinoa keksinyt.
mies86 kirjoitti:
Valitettavasti paino putoaa vain energiatasapainon ollessa negatiivinen: Kun syö vähemmän, kun mitä kuluttaa.
Olen itse mies ja painoin enimmillään 105kg, pituutta 180cm. "jätin herkut pois ja vähensin hiilareita" riitti vain ihan alun. Sen jälkeen piti vaan syöde reilusti vähemmän. Urheilin lähes joka päivä ja söin sen 1000-1500kcal päivässä. Siltikään painonlasku ei ollut mitään päätä huimaavaa. Isonkin miehen kroppa tulee toimeen yllättävän vähällä. Kuitenkin kun tätä jatkoi sitkeästi niin sellainen 2,5kk +4kk ajassa sain painon tavoitteeseeni 80,0 kg.
Eli pitää vaan syödä ihan todella vähän ja kärsiä nälkää. Itse en ole muuta keinoa keksinyt.
Ei todellakaan tarvitse, Laihduttajat syövät usein aivan liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
mies86 kirjoitti:
Pöh. Laihduttaessa ei ole mahdollista syödä liian vähän. Mitä vähemmän syöt, sitä nopeammin laihdut. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies86 kirjoitti:
Pöh. Laihduttaessa ei ole mahdollista syödä liian vähän. Mitä vähemmän syöt, sitä nopeammin laihdut. Fakta.
Suksi kuuseen faktoinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies86 kirjoitti:
MUAHHAHHAAHHAAAHHH tää jätkä on hauska
Mitä jos koittaisit syödä hyvin ja liikkua ihan vain terveytesi vuoksi?
"Ei todellakaan tarvitse, Laihduttajat syövät usein aivan liian vähän."
Tää on musta ollut aina hassua ajattelutapa. Joo. Psykologian kannalta olet oikeassa: Jos syö tosi vähän, on nälkää vaikeampi kärsiä ja helpompi repsahtaa. Kuitenkin puhtaasti fysiikan kannalta: Mitä vähemmän syö, sitä enemmän laihtuu.
Jos vähällä syömisellä ei laihtuisi.. Niin eihän köyhissä maissa olisi nälkiintyneitäkään? Eihän heidän tuolla perusteella tulisi olla niin laihoja?
Mä oon karpannut jo 30vuotta, se on mulle siis normielämää.
Paino tippui heti 24kg, eikä ole noussut . Ikää on nyt 54vuotta.
168cm ja 58kg musta ne on naiselle hyvät mitat.
Veri- ynnämuut arvot normaalit...eikä ikinä tarvitse nälässä kitkutella.
Alkoholi ei ole maistunut koskaan.
En tajua tätä että laihduttaja "syö liian vähän". Voisiko joku joka oikeasti tietää mekanismin tämän taustalla, kertoa mihin väite perustuu? Se kuuluisa säästöliekkikin kun on vain kehon sopeutumista matalampaan painoon vähentämällä perusenergiankulutusta, minkä nyt kuka tahansa tajuaa (60 kg kuluttaa vähemmän kuin 90kg).
On ihan hullua väittää että laihtuakseen pitäisi syödä enemmän.
Sulla saattaa olla kroppa jumissa, suolistossa hiivaa ja muutenkin bakteerien tasapaino huono, jos normaali ruokavaliosi on jotain kebabbia, einestä, kaljaa ja sokeria.
Omalla kohdallani olen lisäksi huomannut, että liian alhainen kalorimäärä saa painon helposti jumittamaan laihduttaessa. 1000 kcal päivässä on tosi vähän, eikä sillä pitemmän päälle jaksa, ei ole terveellistäkään.
Jos oikeasti haluat laihtua, niin sinuna kokelisin mennä vähän isommalla kalorimäärällä (1500-1600) ainakin vuoden. Siinä ajassa ehtii kroppakin tottua uuteen menoon. Lisäksi liikuntaa sen verran kuin tuntuu hyvältä.
Ja jatkan vielä toisen esimerkin miksi musta on hassua ajatella, että "laihduttajat syövät liian vähän"
Mietitään fitnes-urheilijoita tai kehonrakentajia. Hehän ovat kisakautena todella rasvattomia. Eikö? Kun he ovat dieetillä, niin syövätkö he silloin paljon tai pitäisikö heidän syödä enemmän, että laihtuisivat? Ei. Kyllä he vetävät silloin todella pienillä energioilla, syövät vähän ja saavat kropan näin käyttämään kaiken rasvan pois.
mies86 kirjoitti:
"Ei todellakaan tarvitse, Laihduttajat syövät usein aivan liian vähän."
Tää on musta ollut aina hassua ajattelutapa. Joo. Psykologian kannalta olet oikeassa: Jos syö tosi vähän, on nälkää vaikeampi kärsiä ja helpompi repsahtaa. Kuitenkin puhtaasti fysiikan kannalta: Mitä vähemmän syö, sitä enemmän laihtuu.
Jos vähällä syömisellä ei laihtuisi.. Niin eihän köyhissä maissa olisi nälkiintyneitäkään? Eihän heidän tuolla perusteella tulisi olla niin laihoja?
Älä nyt enää jaksa
mies86 kirjoitti:
Ja jatkan vielä toisen esimerkin miksi musta on hassua ajatella, että "laihduttajat syövät liian vähän"
Mietitään fitnes-urheilijoita tai kehonrakentajia. Hehän ovat kisakautena todella rasvattomia. Eikö? Kun he ovat dieetillä, niin syövätkö he silloin paljon tai pitäisikö heidän syödä enemmän, että laihtuisivat? Ei. Kyllä he vetävät silloin todella pienillä energioilla, syövät vähän ja saavat kropan näin käyttämään kaiken rasvan pois.
Jos tarkoitus on myös pitää se paino pois, niin kitudieetti ei vaan toimi. Onhan noita kroppansa totaalisesti sekoittaneita fitnessnaisia ollut julkisuudessakin. Kyllä se paino putoaa, jos ei syö mitään, mutta koskaan ei sitten ole asiaa mihinkään missä on ruokaa tarjolla. Hyvin harva pysty taistelemaan sitä elimistön nälkäpaniikkia vastaan
Aloittaja ei kertonut mitoistaan mitään, joten emme tiedä onko hänellä oikeasti ylipainoa vai onko hän näitä "pari kiloa pitäisi laihduttaa teinejä", joilla ei mitään pudotettavaa edes ole. Itsellä painoa jumitti insuliiniresistenssi. Laskin kaloreita ja liikuin. mutta paino ei hievahtanutkaan. Siirryin vähähiilihydraattiselle ja nyt paino putoaa tasaisesti, eikät tarvi edes laskea mitään :).
Missä kaikki laihduts vinkit ovat? Yleensä täällä on moniakin antamassa laihdutustietoa.