Rintsikat ja järkytys
Olen jo vuosia käyttänyt kokoa 85 B. Nyt ihan mittasin rintani ohjeiden mukaan ja hämmästyn kuinka erilaisia tuloksia saan. Change esim väittää minun olevan kokoa 90 DD :D Joku sivusto kuppia G tarjoaa. Mun mitat on rintojen alta 88cm ja päältä 101cm. Osaisko joku tulkita?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mitat antavat vain suuntaa siitä, mistä koosta kannattaa aloittaa sovittaminen.
Kai sinä ymmärrät, että koko on aivan eri riippurintaisella mummolla, hyvin leveät mutta latteat rinnat omaavalla äidillä ja ketunnokkarintaisella tyttärellä, vaikka ympärysmitat olisivat täsmälleen samat.
Millä perustelet tuon, että kuppikoko on kaikilla eri vaikka mitat on kaikilla samat?
Vierailija kirjoitti:
Oliks noi nyt ap:n bosat kuvassa?
Ihan kauniit bosat, liivit taitavat keikkua niskassa takaa. Mittautahan kunnolla ja vielä kokeile useita malleja ennen ostoa.
No sorry mutta noi rintsikat on niin levinneet ja rullalla, että ei ne tue minkään kokoisia tissejä. Mutta liian pieni kuppi näyttää olevan ainakin.
Mun mitat on tällä hetkellä 79/102 ja tungen itseni 85C liiveihin. Eivät ole ideaalit mutta mukavat, kun on läskiä muuallakin kuin rinnassa. Rinnan ympärykseen tulee mulle lisää selkäläskeistä eli kuppi on yleensä koon pienempi kuin laskennallisesti. Changen mukaan mun kokoinen olisi 70H. Ei taitaisi istua. Nuorempana ja hoikempana käytin 65DD/E liivejä. Ei oo isot rinnat millään tavalla vaan latuskat (kiinteät), jotka levittäytyvät rintakehälle ja kainaloon.
Ennen vanhaan kuvassa olisi ollut oikein malliesimerkki C-kupista. Nykymitoilla en ihmettele vaikka joku mittaisi tuosta G-kupin.
Ihmeellistä naureskelua ap:lta. Luultavasti se e on lähellä totuutta. Omat mitat ovat n. 80/97 cm eli melko lähellä ap:n mittoja ja viimeksi ostin Primadonnan liivit kokoa 75/F. Kaapissa on 75-80/DD-F.
Se on ainakin varmaa, että B-kuppi on noilla mitoilla ihan liian pieni.
Olin aina käyttänyt kokoa 80A. Kerran kävin kunnon myymälässä ja myyjä etsi oikean koon. Se oli 65B. Myyjää kyllä huvitti :)
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan kuvassa olisi ollut oikein malliesimerkki C-kupista. Nykymitoilla en ihmettele vaikka joku mittaisi tuosta G-kupin.
Just tätä mä en ymmärrä. Vuosikymmeniä sitten oli ne 4-5 kirjainkokoa A:sta D:hen, E oli varattu erikoistapauksille. Nykyään on onneksi kuppikoissa valinnanvaraa ja kokoskaala on todella laaja. Miksei naiset päästä irti tuosta ikivanhasta kokoskaalasta ja hanki itselleen sopivia rintsikoita, sen sijaan vaan tuhahdellaan ja kohotellaan kulmia ”joillekin G-kupeille”.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että pelkkä kirjain ei kerro tissien koosta juuri mitään? F- ja C-kuppisilla voi olla samankokoiset rinnat mutta eri ympärysmitta.
Kts. esim. tämä:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/Cup_size_comparison…
Se onkin mysteeri miksi ihmiset kuvittelevat, että se kuppikoko kertoisi rinnan tilavuudesta. Kuppikoko kertoo ainoastaan rinnan tilavuudesta *suhteessa* ympärysmittaan. Ts. kuppikoko kuvailee jollain tasolla rinnan muotoa eli sitä kuinka ulkoneva se on, mutta ei sitä miten paljon läskiä siinä rinnassa on. Jos meillä on kaksi posliinikuppia, jotka molemmat ovat 5 cm syviä, mutta toisen halkaisija on 5 cm ja toisen 50 cm, niin eiväthän ne silloin vedä samaa määrää vettä.
Vierailija kirjoitti:
liiveissä on minulla ongelma että minulla kaarituki tökkii kainaloon hyvin hyvin monen valmistajalla. yläselkäni on lyhyt ja useasti en saa olkaimia lyhennettyä tarpeeksi kun osa olkaimista on korvattu kankaalla. Jotenkin valmistajilla suurenee kuppikoko liikaa sivullepäin kun ottaa isomman kupin kun sen pitäisi suureta ulospäin. useasti ei siis auta jos otan 70 f tilalle 70G kun metalli töykkii kainaloon, en siksi osta useasti liivejä kun tiedän ettei sopivia löydy millään
Sun kuvaama ongelma on täsmälleen sama kuin mulla: selkä on lyhyt, selänympärys on kapea ja rinnat ovat kookkaat. Valmistajat käyttävät tuollaiselle vartalolle sopivista liiveistä englanniksi nimitystä "full bust". (Vastakohtana termille "full figure", joka tarkoittaa liivejä, jotka on valmistettu naiselle, jolla on iso kuppikoko ja leveä ympärys.)
Full bust -naiselle sopivat liivit ovat ne joissa on ns. syvät kupit. Sulle käy vain mallit, joissa toppaamaton kuppi on tehty useasta osasta. Ei sovi ne topatut, koska ne on tehty yhdestä kankaasta, eli niihin ei saada syvyyttä vaan pelkästään leveyttä lisää kuppikoon suuretessa.
Vahdi myös sitä ettei kuppien välinen osa (silta) ole liian leveä (vaakasuorassa) eikä liian korkea (pystysuorassa).
Jos kupeissa on ns. sivutuki (side support), sekin voi sopia.
Lisäksi eri valmistajilla on leveämmät kaarituet kuin toisilla, ja jos on lyhytselkäinen (kuten me) niin kaarituki on äkkiä kainalolihassa. Jos olet kokeillut mm. Primadonnan liivejä, ne ovat full figure -naisille tehty, joten luultavasti kaarituet ovat liian leveä ja nousevat kainalossa liian korkealle (sen lyhyn selän takia).
Suosittelen kokeilemään englantilaisia liivejä, esim. Fantasie ja kenties Freya sekä Curvy Kate voisi käydä. Muita merkkejä ovat Parfait, Panache, Nessa.
Malleista on vaikea sanoa, koska en tiedä ovatko olkapääsi kapeat vai ei. Mutta kiinnitä huomiota liivien malliin eli onko täysikuppi, balconette vai plunge -malli. Joku noista istuu parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
liiveissä on minulla ongelma että minulla kaarituki tökkii kainaloon hyvin hyvin monen valmistajalla. yläselkäni on lyhyt ja useasti en saa olkaimia lyhennettyä tarpeeksi kun osa olkaimista on korvattu kankaalla. Jotenkin valmistajilla suurenee kuppikoko liikaa sivullepäin kun ottaa isomman kupin kun sen pitäisi suureta ulospäin. useasti ei siis auta jos otan 70 f tilalle 70G kun metalli töykkii kainaloon, en siksi osta useasti liivejä kun tiedän ettei sopivia löydy millään
Sun kuvaama ongelma on täsmälleen sama kuin mulla: selkä on lyhyt, selänympärys on kapea ja rinnat ovat kookkaat. Valmistajat käyttävät tuollaiselle vartalolle sopivista liiveistä englanniksi nimitystä "full bust". (Vastakohtana termille "full figure", joka tarkoittaa liivejä, jotka on valmistettu naiselle, jolla on iso kuppikoko ja leveä ympärys.)
Full bust -naiselle sopivat liivit ovat ne joissa on ns. syvät kupit. Sulle käy vain mallit, joissa toppaamaton kuppi on tehty useasta osasta. Ei sovi ne topatut, koska ne on tehty yhdestä kankaasta, eli niihin ei saada syvyyttä vaan pelkästään leveyttä lisää kuppikoon suuretessa.
Vahdi myös sitä ettei kuppien välinen osa (silta) ole liian leveä (vaakasuorassa) eikä liian korkea (pystysuorassa).
Jos kupeissa on ns. sivutuki (side support), sekin voi sopia.
Lisäksi eri valmistajilla on leveämmät kaarituet kuin toisilla, ja jos on lyhytselkäinen (kuten me) niin kaarituki on äkkiä kainalolihassa. Jos olet kokeillut mm. Primadonnan liivejä, ne ovat full figure -naisille tehty, joten luultavasti kaarituet ovat liian leveä ja nousevat kainalossa liian korkealle (sen lyhyn selän takia).
Suosittelen kokeilemään englantilaisia liivejä, esim. Fantasie ja kenties Freya sekä Curvy Kate voisi käydä. Muita merkkejä ovat Parfait, Panache, Nessa.
Malleista on vaikea sanoa, koska en tiedä ovatko olkapääsi kapeat vai ei. Mutta kiinnitä huomiota liivien malliin eli onko täysikuppi, balconette vai plunge -malli. Joku noista istuu parhaiten.
Kapeimmat ja syvimmät kupit on yleensä puolalaisissa merkeissä, Ewa Michalak, Comexim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä ymmärrät, että koko on aivan eri riippurintaisella mummolla, hyvin leveät mutta latteat rinnat omaavalla äidillä ja ketunnokkarintaisella tyttärellä, vaikka ympärysmitat olisivat täsmälleen samat.
Ei. Jos mitat ovat samat, on kuppikoko sama. Se missä näillä naisilla on eroa, on rintaliivin malli. Mummo tarvitsee riippuvan mallinsa takia kuppiin syvyyttä ja varmaan korkeamman keskikappaleen jotta rinta pysyy kupissa kumarrellessakin. Nuori kiinteärintainen voi valita vaikkapa plunge-mallisen ja ei niin syväkuppisen liivin koska rintakudos vielä kannattelee itse itseään.
Sä et tiedä rintaliiveistä mitään, joten pliis älä neuvo, ettet johda ihmisiä harhaan.
En malta odottaa, että pian pääsen ostoksille ja selvittämään liikkeeseen oikean kokoni, tulen kertomaa teillekin sitten, tahdoitte tai ette :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Jos mitat ovat samat, on kuppikoko sama. Se missä näillä naisilla on eroa, on rintaliivin malli. Mummo tarvitsee riippuvan mallinsa takia kuppiin syvyyttä ja varmaan korkeamman keskikappaleen jotta rinta pysyy kupissa kumarrellessakin. Nuori kiinteärintainen voi valita vaikkapa plunge-mallisen ja ei niin syväkuppisen liivin koska rintakudos vielä kannattelee itse itseään.
Sä et tiedä rintaliiveistä mitään, joten pliis älä neuvo, ettet johda ihmisiä harhaan.
Jos kolmella naisella on mitat vaikkapa 75cm/100cm, on heidän kuppikokonsa sama, olivat he minkä ikäisiä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tätä mä en ymmärrä. Vuosikymmeniä sitten oli ne 4-5 kirjainkokoa A:sta D:hen, E oli varattu erikoistapauksille. Nykyään on onneksi kuppikoissa valinnanvaraa ja kokoskaala on todella laaja. Miksei naiset päästä irti tuosta ikivanhasta kokoskaalasta ja hanki itselleen sopivia rintsikoita, sen sijaan vaan tuhahdellaan ja kohotellaan kulmia ”joillekin G-kupeille”.
Siis minä en ymmärrä, että onko sitä skaalaa muutettu niin kuin oikein paperilla? Jos, niin pyydän anteeksi, etten ole tätä mistään lukenut. Sehän kyllä kävisi järkeen, että on sovittu, että puolitetaan kokohypyt.
Silti minusta tuntuu, että tässä on osa markkinointikoneiston hypeä, Change etunenässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minä en ymmärrä, että onko sitä skaalaa muutettu niin kuin oikein paperilla? Jos, niin pyydän anteeksi, etten ole tätä mistään lukenut. Sehän kyllä kävisi järkeen, että on sovittu, että puolitetaan kokohypyt.
Silti minusta tuntuu, että tässä on osa markkinointikoneiston hypeä, Change etunenässä.
Rintaliivejä on saatavilla muistaakseni ainakin O-kuppiin asti. Tietenkään niitä ei joka prismasta saa. Lisäksi on alueellisia eroja, miten rintaliivien kuppikoko määräytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miten näitä rintoja voisi kuvitella B-kupin rinnoiksi, joka on pieni koko? Ap:llahan on aika suuret rinnat. Itselläni on C-kuppi ja rinnat paaaaljon pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä siis myymälässä käynyt, menossa kyllä. Kunhan tässä ensimmäistä kertaa koskaan itse mittailin ja nuo tulokset vähän järkytti. Siis kuppikoko :O
No jos järkyttää, laihduta niin saat pienemmät utareet!
Vierailija kirjoitti:
Nuo liivit on kyllä kamalat.
Ota kuva vielä paljaista tisseistä,vaikuttavat oikein herkullisilta.
Huh