Ystäväni tapailee varattua, onko minun asiani vain kuunnella?
Minusta koko kuvio on ihan tuhoon tuomittu, mutta ystäväni jaksaa uskoa rakkauteen.
Olenko tässä nyt sitten vain hänen tukenaan? Tekisi mieli sanoa että herää pahvi...
Kommentit (38)
Mun exä oli varattu kun tapasin sen. Puoli vuotta myöhemmin oltiin avoliitossa, ja naimisiinkin mentiin muutama vuosi siitä. Että kyllä ihan hyvin voi uskoa rakkauteen. :)
Sinun velvollisuutesi ei ole kuunnella ystäväsi vuodatuksia. Sano hänelle, että herää pahvi. Se on vähintä, miten voit ystävääsi auttaa.
age is just a number kirjoitti:
Mun exä oli varattu kun tapasin sen. Puoli vuotta myöhemmin oltiin avoliitossa, ja naimisiinkin mentiin muutama vuosi siitä. Että kyllä ihan hyvin voi uskoa rakkauteen. :)
Juu ja tällä stoorilla olikin todella onnellinen loppu... Pettikö sinuakin kun on nyt exä? :D
Niin ja sit päätit avautua tänne. Herää pahvi
Sanot vaan, ettet olisi uskonut ystävääsi hutsuksi.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja tällä stoorilla olikin todella onnellinen loppu... Pettikö sinuakin kun on nyt exä? :D
Ei. :) 16 vuotta oltiin yhdessä, ero tuli kun mieheltä loppui seksihalut. Vaihdoin 27 vuotta nuorempaan.
Älä ainakaan ajaudu hymistelemään niin että olet lopulta tilanteessa jossa et lopulta voi sanoa mitään negatiivista ilman raivaria, ilmaise hyvissä ajoin ettet hyväksy.. Ajauduin entisen ystävän kanssa tällaiseen tilanteeseen ja ystävyys kuoli siihen.
On ystävän oma asia päättää siitä, mitä tekee? Yritä kuunnella vain sen verran kuin jaksat.
Ei sinun niskoillesi voi tätä asiaa kaataa.
Ei ole.
Mä en ihan heti hylkäisi ystävää tällaisen takia, mutta sanoisin kyllä ihan suoraan etten aio kuunnella jatkuvaa puhetta asiasta. Kävisin sen verran keskusteluita mitä hänen moraalisena tukenaan olemiseksi olisi tarpeen, mutta kaiken hehkuttelun saisi pitää mahassaan.
Varmaan jos tilannetta jatkuisi pitkään sitten päättyisi ystävyyskin. En kunnioita ihmisiä, jotka pettävät pettäjän kanssa.
Selvitä sen puoliso ja kerro koko stoori sille
Sano sanottavasi, mutta älä tee mitään
Vierailija kirjoitti:
Ei. :) 16 vuotta oltiin yhdessä, ero tuli kun mieheltä loppui seksihalut. Vaihdoin 27 vuotta nuorempaan.
Niin eli sulla ei riittänyt rakkautta sitten kuitenkaan. Jos olisi rakkautta ollut, niin ei sitä toista noin helposti "vaihdeta 27 vuotta nuorempaan" ja kehuskella sillä, :) :) :). Nusauttelu siis sinulle tärkeämpää eikä mikään rakkaus. Ensin nusauttelu varatun kanssa ja sitten tämän varatun kumppanin jättäminen, jotta saa nusautella taas jonkun uuden kanssa. Varmaan sun nykyinen kumppani kyllästyy myös suhun, koska eipä tuossa tunteita juuri taida kenelläkään olla mukana. Kylmää peliä kaikilta. Erityisesti sinulta.
Multa on kyllä tippunut kaikki tuollaiset pettäjät ja pettämisen hyväksyvät ystävät kaveripiiristä pois. Usein tuollaiset moraalittomat ihmiset ovat valehtelijoita ja hyväksikäyttäjiä myös omia läheisiään kohtaan. Ap:na olisin varovainen sen suhteen, kannattaako enää luottaa tuohon kyseiseen ihmiseen omissa henkilökohtaisissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli sulla ei riittänyt rakkautta sitten kuitenkaan. Jos olisi rakkautta ollut, niin ei sitä toista noin helposti "vaihdeta 27 vuotta nuorempaan" ja kehuskella sillä, :) :) :). Nusauttelu siis sinulle tärkeämpää eikä mikään rakkaus. Ensin nusauttelu varatun kanssa ja sitten tämän varatun kumppanin jättäminen, jotta saa nusautella taas jonkun uuden kanssa. Varmaan sun nykyinen kumppani kyllästyy myös suhun, koska eipä tuossa tunteita juuri taida kenelläkään olla mukana. Kylmää peliä kaikilta. Erityisesti sinulta.
Me ollaan eksän kanssa vieläkin väleissä, hän jopa käy meillä silloin tällöin kylässä. Ihan ystäväpohjalla erottiin - meinaatko että minun olisi vielä pitänyt jäädä suhteeseen sen jälkeen, kun eksä kertoi että vielä rakastaa minua, mutta ei enää halua minua seksuaalisesti?
Ollako hieman yksinkertainen?
Sinä päätät mitä sanot ja miten toimit ystäväsi kanssa, mutta siinä se. Niin on aina ollut ja niin tulee aina olemaan jos pysytte ystävinä.
Mihinkään muuhun sun ei kuulukaan vaikuttaa tai puuttua tai tehdä.
Ihan sama mitä asia koskee, vaikka se olisi harrastus mistä ystäväsi puhuisi, eikä sua kiinnostaisi tmv. Onko silloin pakko kuunnella? Ei. Ja varmaan ihan itse osaat sanoa sellaisessakin tilanteessa ajatuksesi?
Vai miten muuten ystävyytenne toimii?
Aina ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta ymmärtää voi.
Tämä tuli mieleen muuten vaan, mutta jos et ymmärrä, tuomitset ja hajoilet niin kannattaa pohtia ystävyyden jatkumista.
Ystävän tehtävä ei ole tuomita. Muutenkin tuomitsevuus on ikävä piirre ihmisessä. Elämänkokemuksen myötä tarve tuomita usein vähenee, kun joutuu huomaamaan, että itsekin on päätynyt tilanteisiin, joissa ihanteet ovat unohtuneet. Kyllä ystäväsi tietää jo kaiken mitä voisit sanoa. Rakastuminen vain on sellainen psykoosi, että sille ei aina voi mitään. Sitä paitsi varatun miehen suhteesta on vastuussa mies itse. Ja joskus uusi suhde on se oikea.
Mä ilmoitin kaverille suht tylysti, etten sitten kuuntele yhtään varattumies juttuja. Eihän kaveri tykännyt, kun mun pitäisi olla tukena kaikessa.
Enpä ole. Pikku hiljaa välit hiipuivat, mutta ollaan taas jonkun näköisiä hyvänpäivän tuttuja. Eikä hän ole enää sen varatun kanssa, kun kaveri tuli raskaaksi ja mies päätti palata vaimonsa luo.
Vierailija kirjoitti:
Olet ottanut tuollaisen nimimerkin. Eli teidän ikäero määrittää tällä hetkellä kuka sinä olet.
Voit ihan hyvin sanoa sille että herää pahvi, älä vikittele toisten puolisoita vaan hanki oma.