Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan 8lk tet, ideoita???

Kohtapitäusihakea
12.02.2018 |

Äipältä loppuu ideat mitä ehdottaa, pojalla on tulossa tet (4pv) ja tuntuu ettei mikään kiinnosta. Ei kauppa, tarha, kuntosali, kirjasto eikä mikään yritys jota olen ehdottanut. Poika on kiinnostunut matematiikasta ja tieteistä, haluaa niistä itselleen ammatin. No, ei tuota kemman labraan voi päästää vai voiko:)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki vaikka tuskin pääsee muuta tekemään kuin täyttämään hyllyjä sielläkään (mun poika oli siellä ysillä). Entä kiinnostaako pelit? Joku pelikauppa tai firma, jossa tehdään pelejä.

Vierailija
2/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisikö esim. oman tai toisen koulunsa ma-ke-fy -open "assistentiksi"? Minulla oli yläasteella kaveri, jolle englannin kieli oli ykkösintohimo ja hän suoritti ainakin yhden tetin englanninopensa avustajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sille saikkulappu niin ei tartte mennä.

Jos asenne on tuo ettei mikään kiinnosta paitsi just se mitä itte haluais, niin ihan turha mennä kenenkään vaivoiksi.

Meillä on töissä ollut useampi tettiläinen, osa on ihan Ok, mut sit just nämä lapatossut joita ei kiinnosta ku valittaminen, maleksiminen ja nenänkaivuu, sietäisivät saada mojovan potkun perseelle.

Vierailija
4/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojan hoitaa itse tettinsä, miksi sä sitä hyysäät? Tänä vuonna 15 täyttävän pitää pystyä ihan ite sen verran hoitamaan asioitaan että miettii ja kysyy harjottelupaikkansa itse. Ei siinä äippää tarvita. Vai milloin ajattelit että olis valmis hakemaan työpaikkansa itse, armeijan jälkeen? Kolmekymppisenä?

Vierailija
5/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa teillä TET on? Meidän kasiluokkalaisella on maaliskuun alussa, ja jo lokakuussa kyseli paikkaa itselleen, ja jo silloin ne paikat johon eniten halusi (kirjasto, kirjakauppa), olivat tettiläisensä valinneet. Menee sitten apteekkiin. 

Vierailija
6/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin olemaan paikalla yhdessä firmassa kun nuori kundi tuli kysymään tetti paikkaa.

Firman edustaja sanoi et ”valitettavasti kaikki paikat on täytetty”.

Nuori luonnollisesti pettyi kuulemastaan.

Itse kyllä näin naamasta että pashkan vithut paikkoja ole täytetty, eivät vaan halua ketään tettiläistä jalkoihin pyörimään.

Vierailija
7/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mitään merkitystä mikä kiinnostaa, kunhan vaan nyt hankkii TET paikan, kun on noin lyhyt pätkäkin.

Meillä kumpikin oli ala-asteellaan kouluisännän apuna ja entisen opettajan luokan mukana.

Vierailija
8/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokorjaamoketjussa kirjoitti:

Satuin olemaan paikalla yhdessä firmassa kun nuori kundi tuli kysymään tetti paikkaa.

Firman edustaja sanoi et ”valitettavasti kaikki paikat on täytetty”.

Nuori luonnollisesti pettyi kuulemastaan.

Itse kyllä näin naamasta että pashkan vithut paikkoja ole täytetty, eivät vaan halua ketään tettiläistä jalkoihin pyörimään.

Tää on kyllä järkyttävä asenne osalla työnantajista. Ymmärrän, että kiirettä on, mutta milläs niitä nuoria saa työstä kiinnostumaan, jos heitä karsastetaan rankasti.

Itse olen ravintola-alalla ja aina otetaan kaikki tulijat ilosena vastaan. Ei pelkästään tiskaamaan, vaan mahdollisimman monipuolisesti työskentelemään (vaadimme salmonellatodistuksen, muttei hygieniapassia, vaikka monella yläastelaisella se löytyykin).

Meillä on yksi työntekijä nuoria varten töissä. Ohjaaja ei ole siinä hetkessä sitten ravintolan palveluksessa, vaan koululaisten/amislaisten. Eikä se paljon sido. Ei ne muksut huonoja ole. Pienellä perehdytyksellä kelpoja misaamaan ja raivaamaan kuormaa.

Vierailija
9/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laboratoriossa on kyllä ollut tettiläisiä ihmettelemässä. Kannattaa kysäistä, vaikka ihan terveyskeskuksesta tai sairaalasta, jos ei yksityisiä laboratorioita ole lähellä.

Vierailija
10/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa kasiluokkalaiset saavat mennä kahdeksi päiväksi vanhempiensa töihin tai kummiensa tai jonkun muun luottoaikuisen. Ysillä sitten ovat kaksi viikkoa muissa työpaikoissa, (siis viikko kahdessa eri työpaikassa). Naapurikunnassa ollaan viikko kasilla ja viikko ysillä.

Olen kyllä samaa mieltä aiemman vastaajan kanssa siitä, että tuon ikäisen on itse jo osattava hakea paikkaa. Se työnhakuhan on osa sitä tetin ideaa.

Vierailija
11/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laboratoriossa on kyllä ollut tettiläisiä ihmettelemässä. Kannattaa kysäistä, vaikka ihan terveyskeskuksesta tai sairaalasta, jos ei yksityisiä laboratorioita ole lähellä.

No ei! Lapsia puljaamaan veren kanssa missä ties mitä tartuntatauteja ym. neuloja ja myrkkyjä joka puolella eikä varmaan joku ole koko aikaa vahtimassa lapsen selän takana mitä se tekee! Päättääkin kokeilla jotain itsenäisesti niin katastrofi on edessä.

Toivottavasti kukaan ei päästä lastaan tuollaisiin paikkoihin jos ei halua että on HIV tartunta alle 15 vuotiaana!

Vierailija
12/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi vaikuttaa potentiaaliselta pitkäaikaistyöttömältä.

Vierailija
13/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yliopistolla tet:ssä. Oisko teillä jotain yliopistoa/korkeakoulua lähellä?

Vierailija
14/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa kasiluokkalaiset saavat mennä kahdeksi päiväksi vanhempiensa töihin tai kummiensa tai jonkun muun luottoaikuisen.

En kyllä kannata tuollaista. Kuinka moni oikeasti on kiiinostunut ammatista jossa vanhempi tai lähipiirin aikuiset ovat?

Meilläkin oli koko suku duunareita, itse taas päädyin akateemiselle alalle. Olisi ollut vaikea etsiä kiinnostavaa tet-paikkaa tuolla tavalla.

Vierailija
15/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että paras opetus jonka voit lapsellesi antaa on pestä kätesi tästä tapauksesta. Ehkäpä motivaatio löytää töitä itse kasvaa kun kavereilla on paikat ja koulusta kysellään perään.

Ja älä missään nimessä palkkaa nuorta itse, pääsee vaan leveileen kavereilleen miten sai vaan kotona pelata ja nukkua ja rahat vaan kouraan lopuksi.

Vierailija
16/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tytär oli kasiluokan tetissä yliopistolla, auttoi yhden tilaisuuden järjestämisessä. Oli oikein kiva paikka ja kiinnostavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme