Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monilla naisilla on korkeat nahkasaappaat? Vai kaa tyyli ei muuten sellaista edustakkaan.

Vierailija
12.02.2018 |

Monesti tyyli on aivan tavallista kotirouvan tyyliä eli takkia saattaa olla esimerkiksi ulkoilutakki. Muutenkin tyhmän näköistä kun kengät ovat mallia halvimmat tekonahkasaappaat polveen asti. Joo kauas näkyy huono laatu. Miksi ihmeessä tavisnainen käyttää niin sanottuja horosaappaita?
Toinen erittäin yleinen tyylitön yhdistelmä joka talvisin pistää silmään on, että käytetään niitä mustia saappaita ja mustaa laukkua sinisten farkkujen kanssa. Tumman sinisen ja mustan yhdistelmä on aina vaan niin tyylittömän näköistä. Jos käytetään mustaa, niin käytetään mustaa ja harmaata esimerkiksi. Jos käytetään farkun sinistä tummansinistä, kannattaa yhdistellä ruskean ja beigen sävyjä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko käyttää polvipituisen hameeni kanssa polveen asti ulottuvia saappaita? Ne on kolmen huntin aidot nahkasaappaat, joten se ei ehkä ole yhtä paha?

Tosin olen yhdistänyt mustat saappaat ja sukkikset tumman siniseen hameeseen, koska mielestäni se on hyvä yhdistelmä. Mutta ilmeisesti olenkin tyylitön.

Vierailija
22/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin huomaa olevansa jo liian vanha, kun alkaa muodikkuuden sijaan arvottaa lämpimänä pysyttelyä. Minä, joka teiniajat kuljin talvipakkasillakin pikku hamosissa ja ilman pipoa, kauhistelen tämän talven muotia, kun parinkymmenen asteen pakkasillakin kuljetaan nilkat paljaina varrettomissa sukissa ja loafereissa. Hrrr! :s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin huomaa olevansa jo liian vanha, kun alkaa muodikkuuden sijaan arvottaa lämpimänä pysyttelyä. Minä, joka teiniajat kuljin talvipakkasillakin pikku hamosissa ja ilman pipoa, kauhistelen tämän talven muotia, kun parinkymmenen asteen pakkasillakin kuljetaan nilkat paljaina varrettomissa sukissa ja loafereissa. Hrrr! :s

Korkeavartiset saappaat eivät ole milllään tavalla lämpimyyden synonyymi.

Vierailija
24/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on tyylittömämpää, pukeutua sinisen ja mustan yhdistelmään, vai haukkua toisten vaatetusta? Toisaalta hyvä ettei joillakin ole sen suurempaa murhetta elämässä.

Vierailija
25/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on siinä edes yksi pinta enemmän kuin kuvaillussa muoti-ilmiössä. :D 

Vierailija
26/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kai ne ajattelee että sellaset on hienot.

Kaikkein eniten mua huvittaa ne polven yli menevät horosaappaat minihameen kanssa, joita näkee usein televisiossa, hyi hel'etti. Olisi kiva tietää mitä siellä aivoissa liikkuu, kun tollaset vetimet laittaa niskaan vielä esim kun menossa johonkin tv-haastatteluun edustamaan. Jollain poliitikolla oli tällanen viritelmä a-studiossa tms ajankohtaisohjelmassa taannoin, kyllä piti silmiä pyöritellä. Miksi kukaan haluaa pukeutua prostituoiduksi kun tulee puhumaan politiikkaa ja pitäisi huokua arvovaltaa. En tajua.

Nyt alkoi kiinnostaa. Mitkä muut vaatteet ja asusteet kuuluvat mielestäsi vain prostituoiduille ja ovat kiellettyjä muilta?

Ja - hui - mitä ihmiselle tapahtuu, jos pukee päälleen "prostituoidun vaatteita"? Siis muuta pahaa kuin että joku ahdasmielinen tyyppi ajattelee, että "pyh, tuolla on päällään prostituoidun vaatteita".

Ei se minusta ahdasmielistä tee, jos totean ettei minihame ja yli polven saapikkaat kuulu poliitikon työasuksi sen enempää kuin sairaanhoitajan tai poliisinkaan. Eiköhän tollaselle vaatetukselle löydy iltaelämästä omat mestansa, jos sellasia tykkää käyttää. Kuuluttaisin tilannetajun perään. Sinä varmaan menisit hautajaisiinkin sukkanauhoissa ja tissiliiveissä, ettet vain vaikuttaisi ahdasmieliseltä?

(En ole ap, taidat sotkea mut häneen). 

Tämä.

Vierailija
27/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

reiteen ulottuvat horosaappaat tuskin olleet koskaan muotia

Vierailija
28/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kai ne ajattelee että sellaset on hienot.

Kaikkein eniten mua huvittaa ne polven yli menevät horosaappaat minihameen kanssa, joita näkee usein televisiossa, hyi hel'etti. Olisi kiva tietää mitä siellä aivoissa liikkuu, kun tollaset vetimet laittaa niskaan vielä esim kun menossa johonkin tv-haastatteluun edustamaan. Jollain poliitikolla oli tällanen viritelmä a-studiossa tms ajankohtaisohjelmassa taannoin, kyllä piti silmiä pyöritellä. Miksi kukaan haluaa pukeutua prostituoiduksi kun tulee puhumaan politiikkaa ja pitäisi huokua arvovaltaa. En tajua.

Nyt alkoi kiinnostaa. Mitkä muut vaatteet ja asusteet kuuluvat mielestäsi vain prostituoiduille ja ovat kiellettyjä muilta?

Ja - hui - mitä ihmiselle tapahtuu, jos pukee päälleen "prostituoidun vaatteita"? Siis muuta pahaa kuin että joku ahdasmielinen tyyppi ajattelee, että "pyh, tuolla on päällään prostituoidun vaatteita".

Ei se minusta ahdasmielistä tee, jos totean ettei minihame ja yli polven saapikkaat kuulu poliitikon työasuksi sen enempää kuin sairaanhoitajan tai poliisinkaan. Eiköhän tollaselle vaatetukselle löydy iltaelämästä omat mestansa, jos sellasia tykkää käyttää. Kuuluttaisin tilannetajun perään. Sinä varmaan menisit hautajaisiinkin sukkanauhoissa ja tissiliiveissä, ettet vain vaikuttaisi ahdasmieliseltä?

(En ole ap, taidat sotkea mut häneen). 

En ole tämä kelle vastasit, mutta aivan pakko sanoa, että olet mestari vääntelemään toisen sanoja ja pistämään tälle sanoja suuhun. Henkilö kysyy mitkä muut vaatteet ovat tarkoitettuja mielestäsi prostituoidulle ja mitä tapahtuu, jos näitä pukee ylleen. Sinä vedät saman tien johtopäätöksen, että tämä henkilö pukeutuu hautajaisiin pelkissä alusvaatteissa. Mitä ihmettä? Ja kyllä se nyt vaan tekee ahdasmieliseksi, jos pelkän hameen perusteella haukkuu toista maksulliseksi eikä ole valmis edes perustelemaan asiaa. Muutenkin, rauhoitu, ei tarvitse olla noin aggressiivinen vaikka ottaakin aihe kuinka tunteisiin. Tämä on vain internet.

Vääntelin siksi, koska minua kutsuttiin ahdasmieliseksi, vain koska olen tilannetajun kannalla. 

Kukas siellä nyt vääntelee sanoja, missä kutsuin ketään maksulliseksi?

Vierailija
29/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ymmärtänyt politiikan olevan yhteisten asioiden hoitoa, silloin minusta ajatuksilla ja asioiden hoidolla on suurempi merkitys kuin pukeutumisella.

Pari vuosikymmentä sitten kyläämme tuli kirjastonhoitaja, joka pukeutui hyvin persoonallisesti, kirjasto kehittyi hänen johdollaan hienosti, vähitellen "unohtui" miten hän pukeutui, oli fiksu ja asiansa osaava pukeutumisesta huolimatta. Niin fiksu, että siirtyi isompiin ympyröihin.

Aika monen kyläläisen silmät aukaiseva kokemus, kaipaamaan ollaan jääty, hän kaltaisiaan fiksuja ihmisiä tarvitaan ja rohkeita pukeutujia.

Vierailija
30/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti otsikko. Ihan siksi, että "niin monilla naisilla on". Tässä talven aikana olen nähnyt valehtelematta yhdellä naisella nahkaiset ylipolvensaappaat, ja liikun kaupungilla ihan päivittäin. Omistan itsekin sellaiset, mutta piikkikoron vuoksi ne eivät ole kovinkaan kätevät lumihangessa, joten käytän niitä keväisin ja syksyisin ja just sellaisten ja senväristen hameiden kanssa kun itse haluan. Aivan sama jos joku ap:n tyyppinen tuijottaa. Mun vaatteideni ei pitäisi olla sun päänsärkysi :)

Vierailija
31/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

reiteen ulottuvat horosaappaat tuskin olleet koskaan muotia

Paitsi esim. just nyt

https://www.spot-a-shop.fi/inspiraatio/valmistaudu-talveen-ylipolvensaa…

https://www.menaiset.fi/artikkeli/tyyli/muoti/ylipolvensaappaat-eivat-o…

Vierailija
32/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita pysty kaikki edes käyttämään. Mulla on niin paksut pohkeet että ihan turha edes yrittää survoa koipiaan mihinkään pitkävartisiin kenkiin, että olkaa onnellisia kenellä jalat tuollaisiin mahtuu.

Vierailija
33/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako aloittaja siis korkeilla saappailla korkeakorkoisia saappaita vai korkeavartisia saappaita?

Vierailija
34/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako aloittaja siis korkeilla saappailla korkeakorkoisia saappaita vai korkeavartisia saappaita?

Ei se tiedä itsekään. Vai kaa melkein osaakin kirjoittaa.

Vierailija
35/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla ainakin on korkeat nahkasaappaat kun täällä on talvi ja kylmä. Kivempi kun nilkkurit niin ei mene lumi varresta sisään.

Miksi miehillä ei ole polvikorkuisia nahkasaappaita? Vai meinaatko, että heillä on nilkat täynnä lunta?

Kyllä niillä miehillä, jotka ulkona hangessa töitä tekevät, on saappaat. Esim. poromiehillä ja metsureilla. Kaupungissa miehet harvemmin kulkevat hameessa tai kapealahkeisissa housuissa, joiden kanssa saappaat ovat talvella järkevät.

Vierailija
36/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän mustia mokkanahkaisia saappaita harmaan hameen kanssa. Onko minulla ap:n lupa tähän? Entä ruskeat nahkasaappaat? Saanko käyttää niitä mustan mekon kanssa vai tuleeko sakot?

Vierailija
37/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ymmärtänyt politiikan olevan yhteisten asioiden hoitoa, silloin minusta ajatuksilla ja asioiden hoidolla on suurempi merkitys kuin pukeutumisella.

Pari vuosikymmentä sitten kyläämme tuli kirjastonhoitaja, joka pukeutui hyvin persoonallisesti, kirjasto kehittyi hänen johdollaan hienosti, vähitellen "unohtui" miten hän pukeutui, oli fiksu ja asiansa osaava pukeutumisesta huolimatta. Niin fiksu, että siirtyi isompiin ympyröihin.

Aika monen kyläläisen silmät aukaiseva kokemus, kaipaamaan ollaan jääty, hän kaltaisiaan fiksuja ihmisiä tarvitaan ja rohkeita pukeutujia.

Lässynlässyn taas, minä en halua nähdä poliisia pinkissä tutussa enkä sairaanhoitajaa sukkanauhaliiveissä ruoska kädessä. Kyllä kansalaisia pitää senverran kunnioittaa, että julkisessa työssä pukeutuu asianmukaisella tavalla, vapaa-aika on sitten asia erikseen.

Vierailija
38/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, sininen ja musta käy oikein hyvin yhteen, farkun ja ruskean yhdistelmästä taas tulee joku lehmityttö tai maatalon emäntä mieleen. Ja lämminvuoriset, pitkät saappaat ovat ihanat kun on kylmä ja tuulee. Palelu on tyylikästä vain teinien mielestä.

Vierailija
39/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niissä on vuori niin ovat lämpimät.

Vierailija
40/41 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noita pysty kaikki edes käyttämään. Mulla on niin paksut pohkeet että ihan turha edes yrittää survoa koipiaan mihinkään pitkävartisiin kenkiin, että olkaa onnellisia kenellä jalat tuollaisiin mahtuu.

Mulla taaskin niin rimpulajalat ettei varret pysyisi ylhäällä.