Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asp-tilin keskeytys

Vierailija
11.02.2018 |

Jos avaisin ASP-tilin ja haluaisinkin keskeyttää sen, niin mitä tapahtuisi sille 1% korolle, tulisiko siitä jotain mätkyjä?
Nordean sivuilla lukee näin: Mikäli ASP-tili keskeytetään, tilin talletuskorko on lähdeveron alaista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lainaamassasi tekstissä se on ja sanottu: jos keskeytät ASP-tilin, joudut maksamaan lähdeveron (30 %) tilille tähän mennessä maksetuista koroista. Jos esim. säästöillesi on tähän mennessä kertynyt korkoa yhteensä 200 euroa, sinulta peritään lähdeveroa yhteensä 60 euroa. Todennäköisesti verot otetaan suoraan ASP-tililtäsi ennen kuin voit nostaa sillä olevia rahoja käyttöösi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit jo itse kysymykseesi.

Vierailija
4/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mätkyjä, se veloitetaan siinä tilin lopetuksen yhteydessä. Jos oisit saanu vaikka 20 euroa tähän mennessä korkoa niin joudut maksaa siitä 30 % eli 6 e takaisin. Sähän näet suoraan tiliotteelta paljonko korkoa on maksettu, korko maksetaan muistaakseni 2.1 joka vuosi.

Vierailija
5/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli menee tililtä. Kaipasin kai vahvistusta lukemalleni. :D

En tiedä, pitäisikö sitten ottaa vain säästötili jostain parempikorkoisesta paikasta, koska minulle ei kuitenkaan myönnettäisi lainaa säästöistä huolimatta. Luottotiedot ovat kunnossa, mutta olen melko pysyvästi sairaslomalainen eli tulot työmarkkinatuen luokkaa. 

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi