Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asp-tilin keskeytys

Vierailija
11.02.2018 |

Jos avaisin ASP-tilin ja haluaisinkin keskeyttää sen, niin mitä tapahtuisi sille 1% korolle, tulisiko siitä jotain mätkyjä?
Nordean sivuilla lukee näin: Mikäli ASP-tili keskeytetään, tilin talletuskorko on lähdeveron alaista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lainaamassasi tekstissä se on ja sanottu: jos keskeytät ASP-tilin, joudut maksamaan lähdeveron (30 %) tilille tähän mennessä maksetuista koroista. Jos esim. säästöillesi on tähän mennessä kertynyt korkoa yhteensä 200 euroa, sinulta peritään lähdeveroa yhteensä 60 euroa. Todennäköisesti verot otetaan suoraan ASP-tililtäsi ennen kuin voit nostaa sillä olevia rahoja käyttöösi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit jo itse kysymykseesi.

Vierailija
4/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mätkyjä, se veloitetaan siinä tilin lopetuksen yhteydessä. Jos oisit saanu vaikka 20 euroa tähän mennessä korkoa niin joudut maksaa siitä 30 % eli 6 e takaisin. Sähän näet suoraan tiliotteelta paljonko korkoa on maksettu, korko maksetaan muistaakseni 2.1 joka vuosi.

Vierailija
5/5 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli menee tililtä. Kaipasin kai vahvistusta lukemalleni. :D

En tiedä, pitäisikö sitten ottaa vain säästötili jostain parempikorkoisesta paikasta, koska minulle ei kuitenkaan myönnettäisi lainaa säästöistä huolimatta. Luottotiedot ovat kunnossa, mutta olen melko pysyvästi sairaslomalainen eli tulot työmarkkinatuen luokkaa. 

ap.