Jos on lapsi jonkun sortin julkkiksen kanssa, joka on perheellinen, ja lapsi on jo alakouluikäinen eikä
tähän saakka ole ollut tietoinen biologisesta isästään (lapsi sai alkunsa hyvin lyhyestä ns. fani-idoli-suhteesta eikä isyyttä koskaan tunnustettu koska en sitä vaatinut ja seurustelin hyvin pitkään sittemmin miehen kanssa joka otti lapsen "omakseen" mutta erosimme sittemmin), teenkö vaan enemmän hallaa kaikille osapuolille jos asiaa aletaan "tonkimaan" enää tässä vaiheessa? Tai vielä tässä vaiheessa (ennenkuin lapsi on sen ikäinen että voi itse ottaa yhteyttä isäänsä halutessaan). Oon jo jonkun aikaa vääntäny asiaa itseni kanssa mikä olis kenenkin paras. Ainakin kun lapsi on isompi, aion bioisästä kertoa, kai se on molempien oikeus tietää, onhan?
Kommentit (32)
Kyllä lapsella on oikeus teitää isänsä. Kai se isäkin ymmärtää, että on mahdollisesti lapsia jos on paljaalla pannut. Vai pettikö ehkäisy?
Jos se on Enrique, luulen että sinulla ei ole mitään saumaa, edes lapsen varjolla.
Sibulin Sibilu, minkä menit tekemää'än.
Viestit ei enää tuu tähän ketjuun
Hyi miten pelottavaa! Oikeesti, miettikää kuka on vauvapalstan lellikki! Kirjotin vaan, että epäilen yhen pullantuoksuisen perheen uppoavan tän tiedon tullessa julki, ne viestit ei ees menny läpi!
Onpa taas mielivaltaisesti moderoitu.
Lähtisin mahdollisuuksien mukaan isän kautta selvittämään. Koska lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa ja (tietyin rajoituksin) tuntemaan sukunsa.
Ja tietty sen kautta että onko isän puolen suvussa perinnöllisiä sairauksia on lapsellesi joskus hyvä (jollei elintärkeä) tieto.
Törkeä temppu sinulta pitää lapsi, joka on saanut alkunsa satunnaissuhteesta. Lapsen olisi hyvä kuitenkin tietää isänsä ja saada edes jonkinlainen yhteys häneen. Ehkä isäkin olisi halukas tietämään jälkeläisistään vaikkei vakituisesti perhe-elämää kanssasi haluaisikaan eikä olisi halukas tunnustamaan lasta omakseen.
Miksi et heti kertonut raskaudesta? Miksi menit varatun kanssa sänkyyn? Siksi kun julkkis vai?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et heti kertonut raskaudesta? Miksi menit varatun kanssa sänkyyn? Siksi kun julkkis vai?
Ei hän silloin ollut varattu vielä, ja sänkyyn menin koska olin tosi ihastunut häneen tuolloin.
Eli on!