Vegaanit, mitä olette syöneet tänään?
Kommentit (18)
Aamulla tuorepuuroa, lounaaksi hernekeittoa, välipalaksi laskiaispullia ja taas hernekeittoa päivälliseksi. Jessus kun oonkin syönyt huonosti tänään, oon ollut kipeenä eikä vielä ruoka oikein maistu. :D
Vierailija kirjoitti:
Mysliä (kaurahituja,rusinoita,s-pähkinöitä, kurpitsan- ja - auringonkukan siemeniä), vihreää teetä, ruisleipää päällä metwurstia ja kahvihernemössöä, tomaatteja, granaattiomenan siemeniä, herneitä.
Päivällä paistettuja perunoita,paistettuja munia ja sinihomejuustoa. Ruisleipää. Ei ruokajuomaa sotkemassa vatsahappoja, tai siis laimentamassa pepsiiniä.
Kohta maitokahvi kermatäytteisen laskiaispullan kanssa.
Mistä saat vegaanisia munia ja sinihomejuustoa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mysliä (kaurahituja,rusinoita,s-pähkinöitä, kurpitsan- ja - auringonkukan siemeniä), vihreää teetä, ruisleipää päällä metwurstia ja kahvihernemössöä, tomaatteja, granaattiomenan siemeniä, herneitä.
Päivällä paistettuja perunoita,paistettuja munia ja sinihomejuustoa. Ruisleipää. Ei ruokajuomaa sotkemassa vatsahappoja, tai siis laimentamassa pepsiiniä.
Ihan normaaleissa isommissa kaupoissa myydään vegaanista sinihomejuustoa. Myös vegaanista kananmunan korviketta (Vegg) löytyy. Vegaanista munakasta voi tehdä useista asioista. En tiedä mitä tämä henkilö käytti mutta vastasin vain
Makaronisalaattia. Tein aamulla ison satsin ja olen syönyt sitä päivän mittaan. Koitan vältellä valkoista vehnää, mutta teki mieli makaronisalaattia. Aineksina on vaan salaatti, makaroni, punaiset linssit, seesaminsiemet, sinappi-kurkkusalaatti ja mausteet.
Yleensä syön paremmin. Meinasin käyttää makaronin sijaan hirssiä, mutten jaksanut keitellä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaaleissa isommissa kaupoissa myydään vegaanista sinihomejuustoa. Myös vegaanista kananmunan korviketta (Vegg) löytyy. Vegaanista munakasta voi tehdä useista asioista. En tiedä mitä tämä henkilö käytti mutta vastasin vain
Kiitos että selvensit kieltämättä epäselvää vastaustani. Pk- seudulla on hyviä kauppoja,joissa laaja valikoima.
j.k. Oletteko käyneet Venäjällä tai lentäneet Aeroflotilla? Ainakin 1980- ja -90 luvuilla kana oli kummassakin kasvisruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos että selvensit kieltämättä epäselvää vastaustani. Pk- seudulla on hyviä kauppoja,joissa laaja valikoima.
j.k. Oletteko käyneet Venäjällä tai lentäneet Aeroflotilla? Ainakin 1980- ja -90 luvuilla kana oli kummassakin kasvisruoka.
Mä olen menossa Helsinkiin piakkoin. Löytyykö sieltä hyviä kauppoja, joista saisi jänniä vegaanijuttuja? Osaisitko tai osaisiko joku suositella jotain tiettyä paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pk-seudulla ja kehyskunnissakin ihan "tavallisista" isoista marketeista. Valitettavasti joissakin joutuneet poistolaareihin isolla alennuksella " valikoimasta poistuvana tuotteena" ja sitten sitä ei enää ole ollut, mutta 80% alennuksella on voinut ostaa useamman jemmaan. Ostokäyttäytyminen vaikuttaa! Ostakaa jos on hyvä tuote tarjolla.
Aamulla tofuleipää. Nyt on uunissa paistumassa ranskalaiset ja soijanugetit. Sen jälkeen on vielä pari lasia viiniä ja suklaata. Mulla on gradumaratonviikonloppu menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen menossa Helsinkiin piakkoin. Löytyykö sieltä hyviä kauppoja, joista saisi jänniä vegaanijuttuja? Osaisitko tai osaisiko joku suositella jotain tiettyä paikkaa?
Vegekaupat nyt ainakin.
Aamupala: Banaani-maapähkinävoituorepuuroa, päälle vielä yksi banaani lohkottuna ja kourallinen manteleita, kaksi kuppia kahvia itsetehdyllä kauramaidolla
Lämmin ruoka: Bataattimakaronilaatikkoa kikhernepastalla ja härkiksellä, parsakaalia ja lehtikaalia, chilimajoneesia, perunasalaattia
Kahvin kanssa kaksi itsetehtyä laskiaispullaa (kaurakermavaahtoa ja hasselpähkinälevitettä välissä, ai kauhee :D)
Lenkin jälkeen oli pakko saada jotain raikasta joten surautin smoothien (lehtikaalia kourallinen, pakkasesta mustikoita ja mansikoita, yksi banaani, kaurajogurttia, vähän vettä).
Iltapalaksi tehdään pizzaa kikhernepohjalla (edes vähän terveellisempää). Ja syödään vikat laskiaispullat.
Ihan kamala sipsaripäivä. Yleensä sunnuntait on tällaisia.
Aamulla soijajogurttia ja hedelmiä, teetä kauramaidolla
Lämmin ruoka: kasvishernekeitto
Manteleita ja taateleita herkkunapostelunaa
Illalla hedelmäsalaattia
Hedelmäsalaattia, paahtoleipää hummuksella +teetä aamiaisella, linssimuhennosta lounaalla, välipalaksi hummusta ja kurkkua+teetä, iltaruokana kasvissosekeittoa ja Runebergin torttuja. Jos ennen nukkumaanmenoa tulee nälkä, niin otan hedelmän ja yosan kaurajogurtin.
Tänään on ollut laiska päivä kun eilen tuli juhlittua. Paistoin pannulla muutaman soijanakin ja lämmitin mikrossa eilisen uunibataatin puolikkaan. Kylkeen vähän salaattia, viinirypäleitä ja pannulla soijakastikkeessa pyöriteltyjä kirsikkatomaatteja. Niin ja sinappia nakeille tietty.
Aamulla ja iltapalaksi ruisleipää sinisellä Keijulla, sinapilla ja kurkulla. Juomaksi zerokokista.
Joo vähän semmonen sipsikaljavegaanipäivä tänään. Ainiin söin mä sipsejäkin aamupalaksi 😂 ja kahvia kauramaidolla.
Huomenna teen varmaan jonkun itämaisen keiton kun kaapista löytyy kookosmaitoa, pakastekasviksia ja tandooritahnaa. Varmaan heitän sekaan härkistä kun sitä löytyy valmiiksi kaapista, tai sit käyn ostamassa tofua jonka kuutioin, paistan rapeaksi ja heitän sekaan.
Aamupalaksi kaurapuuroa inkiväärillä, kurkumalla, banaanilla ja cashewpähkinöillä. Kuppi kahvia.
Lounaaksi bataattisosekeittoa ja kaksi riisikakkua, joiden päällä puolikas avokado.
Iltapäivällä söin laskiaispullan ja join nokkosteetä.
Illalliseksi kasviswokkia paahdetuilla kikherneillä ja jälkiruuaksi laskiaispulla.
Iltapalaksi kaksi riisikakkua puolikkaalla avokadolla. Lisäksi omena ja kaksi porkkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi häiritsemään minkälainen metwursti on vegaanista :o
Aamupalaksi itsetehtyä mysliä ja pomelo.
Vierailulla inkiväärikeksejä - ja niitä keksejä söinkin vielä kotona.
Kikhernepastaa valkosipulivoissa.
Pari päärynää ja pari palaa 70% suklaata.
Perjantain riennot painaa vielä kehossa, ei ole oikein ollut fiilistä tehdä ruokaa tai syödä ihan kamalasti....
Oon syöny tänään tosi niukasti kun oon ollut vaan kotosalla koko päivän eikä huvittanut lähteä kauppaan, mutta tässä tulee:
2 kuppia kahvia kauramaidolla
4 kuppia teetä
smoothielasillinen
chiansiemenvanukas (chiansiemeniä, kauramaitoa, raakakaakaojauhetta, hieman vaniljasokeria)
2 palaa fazerin juuresleipää, päällä margariinia, vegejuustoa ja tomaattia
kourallinen mulperimarjoja
kikhernefusillia johon tein "kastikkeen" paistamalla oliiviöljyssä porkkanasuikaleita, sipulia ja tomaattia. Mausteena vähän tabascoa, suolaa ja pippuria sekä chilihiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi häiritsemään minkälainen metwursti on vegaanista :o
Itse ainakin ostan Bon Soyan savustettua leikkelettä, maistuu aikalailla meetvurstilta. Tosin siitä kun olen viimeksi oikeaa metukkaa syönyt on ehkä viisitoista vuotta eli voin olla väärässä mutta mä tykkään! :D
Aamulla mango, kaksi leipää maapähkinävoilla ja marmeladilla, kuppi kahvia soijamaidolla
Lounaaksi parsakaalia, tofu-kesäkurpitsapaistosta ja riisiä
Latte soijamaidolla kahvilassa, sain siihen myös pienen keksin
Illalliseksi papu-tomaattikastiketta ja riisiä
Iltapalaksi saatan syödä poppareita leffan kanssa tai sitten ihan vaan banaanin