Mitä tarkottaa 0/5? Tota näkee usein täällä
eikä hajuakaan mitä mahtaa tarkottaa. Kiitos jo etukäteen sille kuka mulle tämän kertoo.
Kommentit (12)
"Elän tynnyrissä, mitään tällaista ei yksinkertaisesti voi tapahtua, koska minulle ei ole tapahtunut niin"
5/5 postista maksetaan 5 euroa, 0/5 ei senttiäkään.
"Kiitos jo etukäteen sille kuka mulle tämän kertoo."
...sille, joka...
0/5 äidinkielen osaamisesta, ja murtolukujen.
siis mitä tämä nyt sitten tarkotti? Ilmeisesti kommentoija 1, sanoi oikean vastauksen?
No että se oli niin huono, ettei kuluta vauvapalstan ilmaisten viestien kiintiötä.
Vierailija kirjoitti:
siis mitä tämä nyt sitten tarkotti? Ilmeisesti kommentoija 1, sanoi oikean vastauksen?
Kyllä, just näin! Eli pisteytyksessä 5 on erinomainen, 0:lla ei pääse läpi. Eli superhuono aloitus tai vastaus.
Täällä vaan monet on olevinaan niin vitsikkäitä, et haluavat hämmentää ja vastaavat mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
...sille, joka...0/5 äidinkielen osaamisesta, ja murtolukujen.
Ei mennyt korjauksesi oikein. Ihmisestä ei voi sanoa "sille", vaan oikea muoto on "hänelle". Mutta mitäs väliä sillä on, kun kuitenkin ymmärsit, mitä aloittaja tarkoittaa?
0/5 kuvaa "pisteiden" määrää. Trolleista ja niiden tekemistä provoista (keksityistä jutuista) sanotaan yleensä 0/5. Teinit käyttävät usein myös 5/5, jolloin joku asia on todella osuva tai hyvä, esim "sun autos on 5/5". Joskus voi sanoa jopa "6/5", jolloin on jo ihan täydellinen.
Toisaalta tätä 5/5 käytetään myös sarkastisessa mielessä, eli joku juttu onkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...sille, joka...0/5 äidinkielen osaamisesta, ja murtolukujen.
Ei mennyt korjauksesi oikein. Ihmisestä ei voi sanoa "sille", vaan oikea muoto on "hänelle". Mutta mitäs väliä sillä on, kun kuitenkin ymmärsit, mitä aloittaja tarkoittaa?
0/5 kuvaa "pisteiden" määrää. Trolleista ja niiden tekemistä provoista (keksityistä jutuista) sanotaan yleensä 0/5. Teinit käyttävät usein myös 5/5, jolloin joku asia on todella osuva tai hyvä, esim "sun autos on 5/5". Joskus voi sanoa jopa "6/5", jolloin on jo ihan täydellinen.
Toisaalta tätä 5/5 käytetään myös sarkastisessa mielessä, eli joku juttu onkin päinvastoin.
Korjaukset olivat kyllä ihan oikein. Ihmiseen viitataan hän-pronominilla, mutta tästä on poikkeus, nimittäin juuri tuo se, joka- rakenne.
T. Äikänope
Minulle ei koskaan ole kukaan kertonut, mitä täällä tarkoittaa av, Porvoo, 0/5, ap tms. Silti olen heti pystynyt päättelemään niiden merkityksen asia- ja tekstiyhteydestä. On hyvin hämmentävää, että täällä säännöllisin väliajoin kysellään esim. näiden ilmausten merkitystä. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Lukutaito on hädin mekaaninen, mitään päättelykykyä ei ole. Keskustelun päällä lukee aihe vapaa ja sitten ihmetellään, mitä tarkoittaa av. Tai tuo 0/5. Onko jossain yhteydessä hyvä saada 0? Jos ope piti koulussa pistarin ja sait 0/X, niin oliko se hyvä? Käyttäkää niitä aivoja, jos teillä sellaiset on.
Miten joku voi olla tajuamatta, mitä 0/5 tarkoittaa? Ja se, joka sanoi aloituksen laadusta, oli aivan oikeassa. Sama toistui myös myöhemmissä viesteissä.
Aloitus on huono. Nolla pistettä viidestä.