Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko röntgenhoitajilla, terveydenhoitajilla, labrahoitajilla yms paljon paremmin asiat kuin sairaanhoitajilla ja lähäreillä?

Vierailija
11.02.2018 |

Mietin vaan, kun nämä muut hoitajat vaikuttavat aina niin työhönsä tyytyväisiltä. Harvemmin jos koskaan myöskään kuulee mitään valitusta näiltä muilta hoitoalan työntekijöiltä. Onko heillä siis asiat paremmin? Röntgenhoitajat ja terkkarit eivät varmaan ole tehyn jäseniä myöskään? Eikä varmaan labrahoitajatkaan.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä terveydenhoitajat kuuluvat pääosin Tehyyn, koska se on liittona paljon suurempi kuin terveydenhoitajaliitto. Ja terveydenhoitajan työ on hyvin itsenäistä ja vastuullista, ei pelkkää "terveysneuvontaa" (jo kommentoijan tekstin sisältö paljasti, ettei tunne oikeasti terveydenhoitajan työtä eikä sitä arvosta). Työterveydessä tarkastettavien listat voivat laahata yli vuodenkin perässä ja yksityisellä palkka riippuu mm. siitä kuinka monta tarkastusta ehdit tehdä päivässä. Lisäksi päivystysvastaanottoa sairaanhoidossa.

Vierailija
42/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaanhoitajilla ole asiat mitenkään "huonosti". Ihmeellinen otsikko. Ei kannata luottaa median otsikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin mieluummin lääkäri kuin ylihoitaja.

entä jos saisit ylihoitajana 8500 eur/kk...?

Vierailija
44/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen googletus toi tuloksen jonka mukaan Tehyn terveydenhoitajajaostoon kuuluu yli 8000 jäsentä ja yli 1000 opiskelijaa. Terveydenhoitajaliittossa on noin 7500 jäsentä.

Vierailija
45/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä terveydenhoitajat kuuluvat pääosin Tehyyn, koska se on liittona paljon suurempi kuin terveydenhoitajaliitto. Ja terveydenhoitajan työ on hyvin itsenäistä ja vastuullista, ei pelkkää "terveysneuvontaa" (jo kommentoijan tekstin sisältö paljasti, ettei tunne oikeasti terveydenhoitajan työtä eikä sitä arvosta). Työterveydessä tarkastettavien listat voivat laahata yli vuodenkin perässä ja yksityisellä palkka riippuu mm. siitä kuinka monta tarkastusta ehdit tehdä päivässä. Lisäksi päivystysvastaanottoa sairaanhoidossa.

Kyllä minä arvostan terveydenhoitajan työtä suuresti, nimenomaan terveydenhoitajista minulla on pääosin todella hyviä kokemuksia. Kerrassaan loistavia terveydenhoitajia tullut tavattua.

Vierailija
46/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ammatteja kaikki. Moni terkkari työskentelee myös sairaanhoitajan hommissa, koska kiinnostus löytyykin siltä puolelta ja palkka vuorotyössä on hyvä. Lisäksi paljon lähtee hoitoalan työntekijöitä ulkomaillekin nykyään.

Vierailija
47/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laboratoriohoitaja ja kuulun tehyyn. Työ yksityisellä puolella on rankkaa ja kiireen täyttämää. Asiakkaat valittavat ja syyttävät ja ovat vetämässä oikeuteenkin silloin tällöin.

Kaikki potilaat on otettava jotka päivän aikana haluavat näytteille. Ruokatauollekin soitetaan että kiireellinen näyte odottaa.

Kun potilas lähtee labrasta, ei hänen "käsittely" suinkaan lopu siihen.

Yllättävän paljon koen aliarvioimista ammattiani kohtaan jopa omalla työpaikalla. Kun tämän olisin tiennyt, olisin opiskellut toisen alan. Työn vaatimus höystettynä aliarvioimisena nakertaa jaksamista.

Vierailija
48/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeiset 6-7 vuotta ollut terveysasemalla terveydenhoitaja, tätä ennen 10v osastolla kolmivuorotyössä.

En voi sanoa pääseväni helpommalla, mutta fyysinen jaksaminen päivätyössä ei ole koetuksella, lisäksi päivätyön ansiosta en ole jatkuvasti väsynyt.

Omat haasteensa terveydenhoitajan työssäkin on, mutta en enää ikinä tekisi sairaalassa sairaanhoitajan työtä jossa kiire ja krooninen hoitajapula ajaa tekijänsä hulluuden partaalle.

Vierailija
49/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla on kaikilla omat liittonsa. Eivät ole tehyn jäseniä.

Lähäreistä en tiedä,mutta labrahoitajat, röngenhoitajat ja terv.hoitajat kuuluvat halutessaa Tehyyn. Ammattiliitto ei ole pakollinen.

t. labrahoitaja

Vierailija
50/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen labrahoitaja ja ainakin meillä näytteenotossa on vedetty työntekijöiden jaksaminen aivan äärimmilleen. Liikaa asiakkaita päivässä, ainainen kiire, asiakkaat haukkuvat vaikka kaikkensa yrittäisi, kiusaamista työpaikalla, osaamaton esimies... Osa onkin jo uupunut ja sairaslomalla. Itse vielä sitkuttelen, mutta en usko, että jaksan tervepäisenä enää kauaa. En suosittele kellekään tätä alaa.

Tunnen useamman bioanalyytikon ja kaikki tykkäävät paljon työstään. Nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja, toinen tykkää ja toinen ei.

Suuri osa labrahoitajista ja bioanalyytikoista tekee tutkimustyötä, joten näytteenotto ei silloin kuulu työnkuvaan ja työ on erittäin mielenkiintoista.

Itse voi päättää mihin työhön hakeutuu. Jos ei tykkää, niin menee muualle.

t. lab.hoitaja evp

Vierailija
51/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen labrahoitaja ja ainakin meillä näytteenotossa on vedetty työntekijöiden jaksaminen aivan äärimmilleen. Liikaa asiakkaita päivässä, ainainen kiire, asiakkaat haukkuvat vaikka kaikkensa yrittäisi, kiusaamista työpaikalla, osaamaton esimies... Osa onkin jo uupunut ja sairaslomalla. Itse vielä sitkuttelen, mutta en usko, että jaksan tervepäisenä enää kauaa. En suosittele kellekään tätä alaa.

Tunnen useamman bioanalyytikon ja kaikki tykkäävät paljon työstään. Nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja, toinen tykkää ja toinen ei.

Suuri osa labrahoitajista ja bioanalyytikoista tekee tutkimustyötä, joten näytteenotto ei silloin kuulu työnkuvaan ja työ on erittäin mielenkiintoista.

t. lab.hoitaja evp

Nykyään on ainaki huslabilla periaatteena, että kaikki tekevät kaikkea. Sairaaloissa melkeinpä jokaisen on osallistuttava näytteenottoon omalla vuorollaan osastoilla/polilla. Varsinkin vastavalmistuneilta tätä odotetaan, sillä vanhat laboratoriohoitajat eivät ymmärrettävästi halua yhtäkkiä näytteenottoon kun viime kerrasta saattaa olla yli kymmenen vuotta aikaa.

Yksityisiä paikkoja ei hirveästi ole muualla kuin näytteenotossa. Tutkimustyötä ei enää tueta samoissa määrin kuin viime vuosituhannella. Jos haluaa pelkästään tutkimustyöhön niin kannattaa opiskella laboratorioanalyytikoksi, jonka työnkuvaan näytteenotto ei kuulu. Tällöin voi työskennellä myös esim. teollisuuden tai elintarvikealan laboratorioissa..

Vierailija
52/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. lab.hoitaja evp

Sen kyllä huomaa että olet "evp" - niin pihalla olet nykytilanteesta!

Vierailija
53/53 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen röntgenhoitaja ja kuulun sekä tehyyn että röntgenhoitajaliittoon. Näin myös suurin osa työkavereistani.

Minulla tuli juurin kymmenen vuotta täyteen työskentelyä julkisen puolen sairaalassa. Työ on ollut todella mielenkiintoista ja monipuolista. Voin sanoa viihtyneeni työssäni.

Tutkimusmäärät ovat kasvaneet jatkuvasti ja henkilökuntaa ei ole lisätty. Kiire on lisääntynyt. Suren sitä, ettei pysty tekemään työtään niin hyvin kuin haluaisi! Pitäisi pystyä unohtamaan potilas ja suorittaa työtä kuin liukuhihnalla. En pysty siihen! Tilanne on viimeaikoina mennyt niin pahaksi, että olen pakotettu miettimään työpaikanvaihtoa. Mutta auttaako se, vai onko pakko vaihtaa alaa..

Uskon että sairaanhoitajille on vielä rankempaa, ainakin heillä on enemmän ilta-ja viikonlopputöitä. Se on kurjaa perheen kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme