Onko röntgenhoitajilla, terveydenhoitajilla, labrahoitajilla yms paljon paremmin asiat kuin sairaanhoitajilla ja lähäreillä?
Mietin vaan, kun nämä muut hoitajat vaikuttavat aina niin työhönsä tyytyväisiltä. Harvemmin jos koskaan myöskään kuulee mitään valitusta näiltä muilta hoitoalan työntekijöiltä. Onko heillä siis asiat paremmin? Röntgenhoitajat ja terkkarit eivät varmaan ole tehyn jäseniä myöskään? Eikä varmaan labrahoitajatkaan.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
näistä mainituista ammateista ylihoitajat selkeästi menestyneempiä kuin muut
No ihan voi kuule terkat ja sairaanhoitajat pyrkiä ylihoitajiksi jos haluavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Terkkareiden puolesta voin sanoa, että suurin osa taitaa kuulua Tehyyn. Hoitotyö nimenomaan on terkan työ, EI sairaanhoito vaan terveydenhoito, hoitotyötä sekin. Asiakasmäärät todella suuria ja koko ajan kasvamaan päin. Yksin pitää hallita oma asiakasmäärä, et voi siirtää työtä vuoron vaihtuessa kollegalle kuten sairaalassa.
Palkka on sama kuin sairaanhoitajille ja työ vähintään yhtä raskasta.
nim. molempia töitä tehnyt useammassa työpaikassaEivät kuulu tehyyn vaan terveydenhoitajaliittoon. Ja aivan erilainen työ kuin sh:lla.
Ihanaa että koet tarpeelliseksi kommentoida vaikka et ilmeisesti tiedä asiasta mitään. 😁 Moni terkkari kuuluu Tehyyn, tiedän tämän koska olen itse terkka (etkö ymmärtänyt tätä aiemmasta kommentistani?). Terveydenhoitajaliitto on pieni enkä itsekään kuulu siihen vaan Tehyyn.
Kukaan tuntemani th ei kuulu Tehyyn.
Olen labrahoitaja ja ainakin meillä näytteenotossa on vedetty työntekijöiden jaksaminen aivan äärimmilleen. Liikaa asiakkaita päivässä, ainainen kiire, asiakkaat haukkuvat vaikka kaikkensa yrittäisi, kiusaamista työpaikalla, osaamaton esimies... Osa onkin jo uupunut ja sairaslomalla. Itse vielä sitkuttelen, mutta en usko, että jaksan tervepäisenä enää kauaa. En suosittele kellekään tätä alaa.
Sairaanhoitajan työ poliklinikalla ja tk:n/yksityisen lääkäriaseman vastaanotolla on oikein mukavaa. Siistiä päivätyötä. Ei kaikki sairaanhoitajat työskentele siellä vuodeosastoilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näistä mainituista ammateista ylihoitajat selkeästi menestyneempiä kuin muut
No ihan voi kuule terkat ja sairaanhoitajat pyrkiä ylihoitajiksi jos haluavat!
ainahan sitä voi pyrkiä....
Vierailija kirjoitti:
Olen labrahoitaja ja ainakin meillä näytteenotossa on vedetty työntekijöiden jaksaminen aivan äärimmilleen. Liikaa asiakkaita päivässä, ainainen kiire, asiakkaat haukkuvat vaikka kaikkensa yrittäisi, kiusaamista työpaikalla, osaamaton esimies... Osa onkin jo uupunut ja sairaslomalla. Itse vielä sitkuttelen, mutta en usko, että jaksan tervepäisenä enää kauaa. En suosittele kellekään tätä alaa.
Tunnen useamman bioanalyytikon ja kaikki tykkäävät paljon työstään. Nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja, toinen tykkää ja toinen ei.
Ei ole olemassa mitään alaa, jota ei haukuttaisi. Eli älä välitä ap, joka ikinen ala ja ammattinimike saa kyllä haukut mammapalstalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai on. Ihan täysin erilainen työnkuva kuin sairaanhoitajilla. Mitään kunnollista ns. hoivatyötä noista ei tee kukaan. Röntgenhoitaja voisi olla röntgenkuvaaja tms nimeltään, terveydenhoitaja voisi olla terveysneuvoja tms ja labrahoitaja nyt onkin bioanalyytikko, eli ei koko hoitaja-sanaa ollenkaan.
Miksi tätä on alapeukutettu? On aivan fakta, että kaikilla mainituilla on täysin erilainen työnkuva kuin sairaanhoitajilla.
"terveysneuvoja"
"röntgenkuvaaja"
Ylimielinen asenteesi kaiken kaikkiaan.
Kyllä valtaosa sairaanhoitajistakin tykkää työstään. Moni haluaa ihan tarkoituksella akuutille puolelle 3-vuorotyöhön. Ei se ole mikään "pakollinen paha" vaan moni sairaanhoitaja pyrkii sinne! Lisäksi vuorotyössä saa hyvää palkkaa, yli tonnin enemmän kuin päivätyössä. Lisäksi yövuorot ovat todella rentoja verrattuna aamuvuoroihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai on. Ihan täysin erilainen työnkuva kuin sairaanhoitajilla. Mitään kunnollista ns. hoivatyötä noista ei tee kukaan. Röntgenhoitaja voisi olla röntgenkuvaaja tms nimeltään, terveydenhoitaja voisi olla terveysneuvoja tms ja labrahoitaja nyt onkin bioanalyytikko, eli ei koko hoitaja-sanaa ollenkaan.
Miksi tätä on alapeukutettu? On aivan fakta, että kaikilla mainituilla on täysin erilainen työnkuva kuin sairaanhoitajilla.
"terveysneuvoja"
"röntgenkuvaaja"
Ylimielinen asenteesi kaiken kaikkiaan.
Millä tavalla ylimielinen asenne? Kerrotko tarkemmin? Missä asiassa ylimielinen..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Terkkareiden puolesta voin sanoa, että suurin osa taitaa kuulua Tehyyn. Hoitotyö nimenomaan on terkan työ, EI sairaanhoito vaan terveydenhoito, hoitotyötä sekin. Asiakasmäärät todella suuria ja koko ajan kasvamaan päin. Yksin pitää hallita oma asiakasmäärä, et voi siirtää työtä vuoron vaihtuessa kollegalle kuten sairaalassa.
Palkka on sama kuin sairaanhoitajille ja työ vähintään yhtä raskasta.
nim. molempia töitä tehnyt useammassa työpaikassaEivät kuulu tehyyn vaan terveydenhoitajaliittoon. Ja aivan erilainen työ kuin sh:lla.
Ihanaa että koet tarpeelliseksi kommentoida vaikka et ilmeisesti tiedä asiasta mitään. 😁 Moni terkkari kuuluu Tehyyn, tiedän tämän koska olen itse terkka (etkö ymmärtänyt tätä aiemmasta kommentistani?). Terveydenhoitajaliitto on pieni enkä itsekään kuulu siihen vaan Tehyyn.
En usko, että olet terveydenhoitaja. Tai toivottavasti et ole tolla hyökkäävällä asenteellasi...
😂 Ihan ehta terveydenhoitaja/saitaanhoitaja olen. Onko hyökkäävää korjata mutu-tietoja mitä viljelet täällä totuuksina?
Muihin kommentteihin kommentoisin sen verran, että terveydenhoitaja ei suinkaan hoida terveitä asiakkaita tai potilaita. Asiakkaat ovat nykyään hyvin monisairaita ja -ongelmaisia, työ on pitkältä kokonaistilanteen hahmottamista ja hoitotahoille ohjaamista, seurantaa ja moniammatillista yhteistyötä.
Yhteistyötahoina lastensuojelu, terveysasema, erikoissairaanhoito, koulu, varhaiskasvatus, tartuntatautiyksikkö, maahanmuuttajapalvelut, perhesuunnktteluneuvola yms. Lisäksi työtä tehdään itsenäisesti ja hoitovastuu on yksin sinulla, asiakassuhteet ovat usein pitkiä.
En tiedä paljonko sh:n palkka on mutta erään HUS:n ylihoitajan palkkalaskelman näin, palkka vuosilisineen vajaa 9000, netto yli 5000 plus sitten jotain kokouksissa istumista alle 20 3 vk aikana, ym ja siltä palkkio n 1000.
Miten niin ei kuulu tehyyn? Itse ainakin kuulun ja niin kuuluu moni työkavereistanikin, olen bioanalyytikko.
Ja kyllä se kiire ja tyytymättömyys on suurta tälläkin alalla. Ei muka samanlaista vastuuta ja asiakas kerrallaan? Niitä näytteitä menee kymmeniä/satoja päivässä riippuen työpisteestä ja jokaisessa on mahdollista mokata. Ja niitä mokiahan tapahtuu kun on kiire ja näytteitä tulee ovista ja ikkunoista.
Labran osuutta vähätellään tosi paljon muutenkin terveydenhuollossa (rivien välistä luettavissa tässäkin keskustelussa). Tavallisella sairaanhoitajalla ei ole mitään hajua mitä sen labravastauksen eteen on tehtävä tai millainen prosessi se ylipäätään on. Ilman luotettavia labratuloksia olisi lääkärin tai hoitajan paha tehdä muuta kuin oireiden mukaista perushoitoa..
Kuka täällä nyt jauhaa noista ylihoitajista kokoajan?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä paljonko sh:n palkka on mutta erään HUS:n ylihoitajan palkkalaskelman näin, palkka vuosilisineen vajaa 9000, netto yli 5000 plus sitten jotain kokouksissa istumista alle 20 3 vk aikana, ym ja siltä palkkio n 1000.
HUS:in ylihoitajat halveksuvat potilastyötä tekeviä tavalllisia s-hoitajia
Vierailija kirjoitti:
Otapa selvää montako ylihoitajaa esim. HUS:ssa on verrattuna sairaanhoitajiin. Todella marginaalinen joukko .
Sh: n peruspalkka HUS:ssa tällä hetkellä kai jotain 2400€.
Kaikki nuo ammatit ovat oikein hyviä, ja sairaanhoitaja myös. Jokaisella on oma tehtävänsä terveydenhuollossa ja jokaisen panosta tarvitaan. Tärkeitä kaikki!
Olisin mieluummin lääkäri kuin ylihoitaja.
Mitä väliä sillä on, mihin liittoon kuuluu? Kuulukoot tehyyn tai olkoot kuulumatta, ketä kiinnostaa? :'D
En usko, että olet terveydenhoitaja. Tai toivottavasti et ole tolla hyökkäävällä asenteellasi...