Miksi kukaan ostaa valmislaskiaispullia?
Kun ne on niin helppo ja nopea tehdä itse, jää saa juuri sellaisen kuin haluaa.
Pullan leipomisessa on tietysti oma hommansa, mutta kaupasta saa raakapakasteita jotka ei tartte muuta kuin lykätä uuniin ja siinä sulla on tuoretta pullaa. Sitten vaan leikkaat kahtia siitä kohtaan kuin haluat, ja täytät millä haluat. Ja saat juuri täydellisen laskiaispullan!
Kommentit (37)
En viitsi ostaa mantelimassaa kahden pullan takia. Ehtii mennä pilalle ennen seuraavaa vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska asun yksin ja jos alan tekemään satsin pullia itse niin lihoaisin varmaan kun pitää kaikki yksin syödä. Turha alkaa tehdä kahta pullaa alusta asti itse
2 dl taikinasta tuskin kovin monta pullaa tulee, tais tulla 6 - 8kpl. Syöt yhden, loput voi pakastaa leikkaamatta ja tarjota satunnaiselle vieraalle. Ei sellaista olekaan että "pitää syödä".
Pullakaan ei säily hyvänä viikkokausia pakastimessa. Jos satunnaisia vieraita ei käy, kuten meilläkään harvoin, on vaihtoehtona syödä pullat itse tai heittää sitten roskiin, kun ne ovat muutaman kuukauden olleet pakastimessa. Se nyt ei ole ollenkaan järkevää. Halvemmaksi tulee ostaa se yksi laskiasipulla tai muu kausileivonnainen kuin tehdä itse.
Pidän leipomisesta hyvin paljon ja se on ollut minulle hyvä stressinpurkukeino. Viime vuosi oli hyvin raskas ja leivoin usein. Söin myös kaikki leipomukset yksin ja se näkyy painossa, lihoin monta kiloa. Onneksi nyt on helpompaa, kun ei ole tarvinnut leipoa enkä uutta rentoutumiskeinoa en ole vielä keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
En vain pysty ymmärtämään tuota laskiaispullahehkutusta. Kun ne eivät vain ole hyviä! Ihan outoja kermakasoja. Jos pullaa haluaa välttämättä, voi ostaa korvapuustin.
Niin, on se kyllä niin outoa että ihmiset tykkää eri asioista. Syö sinä vaan korvapuustejasi, minä tykkään laskiaspullista enemmän.
Kertoisiko joku yhden pullan reseptin? Ja ei, en pakasta ylimääräisiä vaan haluan vain yhden pullan. Jos taikinasta tulee 6-8 pullaa, mä en ainakaan 8 vuoden päästä söisi pakastimesta sitä viimeistä.
Kyllä ruoka nyt vaan on hyvää.Omnomnomnnomn
Kaksi laskiaispullaa saa kaupasta kolmella eurolla, niin pienellä rahalla en ala mitään kermavaahtoja vatkaamaan.
Ostan valmiit laskiaspullat -50 alella (päiväys).
Miksi kukaan nyt ylipäätään ostaa mitään valmista, pitsoja, vaatteita, saippuaa, huonekaluja... Se nyt vain on helpompaa.
Haluan syödä yhden pullan, joten ostaminen on huomattavasti vaivattomampaa.
Perheessä on vain 2 henkilöä jotka haluavat laskiaispullat, kumpikin mantelimassalla. Pullat noin yleisesti ottaen eivät kiinnosta. Aika turhaa silloin leipoa/paistaa isompaa määrää, ja ostaa jotain mantelimassaa kahta pullaa varten. Tulisiko edes halvemmaksi, kun ei se mantelimassakaan vuosikausia säily.
Mun mielestäni laskiaispullaan kuuluu sekä mantelimassa että hillo. Mantelimassa on kallista eikä sitä tule muuten käytettyä, ja muutenkaan ei kiinnosta itseäni varten leipoa jotain 20 pullaa. Niinpä ostan kaupasta valmiin mantelimassalaskiaispullan (tai sellaisen tuplapakkauksen), avaan sen kotona, lisään vadelmahilloa ja syön. :D
Osaan kyllä leipoa pullaa ja tykkänkin leipoa, mutta en nyt vaan jaksanut ryhtyä leipomaan. Olen menettänyt läheiseni viikko sitten ja arkiset askareet tuntuu tällä hetkellä raskailta. Halusin nyt silti ilahduttaa itseäni laskiaispullalla. Ettäs tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se levii jos kerran vuodessa teet pullaa. Ei muuta kun lenkille, uintia ja kasviskeittoa kuukausi
Eihän se ole vain kerran vuodessa. Jouluna pitää syödä itse leivotut piparkakut, tortut, sitten runebergintortut, laskiaispullat, ystävänpäiväksi jotain, pääsiäisen pashat ja tipukakut, vappuna läjä munkkeja, juhannuksena mansikkakakku...
Tuo on ihan loppumaton suo.
Kuuluuko mansikkakakku juhannukseen? Ei ole tullut koskaan mieleenkään!
Koska syon tosiaan sen yhden taikka kaksi maksimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se levii jos kerran vuodessa teet pullaa. Ei muuta kun lenkille, uintia ja kasviskeittoa kuukausi
Eihän se ole vain kerran vuodessa. Jouluna pitää syödä itse leivotut piparkakut, tortut, sitten runebergintortut, laskiaispullat, ystävänpäiväksi jotain, pääsiäisen pashat ja tipukakut, vappuna läjä munkkeja, juhannuksena mansikkakakku...
Tuo on ihan loppumaton suo.
Kuuluuko mansikkakakku juhannukseen? Ei ole tullut koskaan mieleenkään!
Mansikkakakku tuoreista mansikoista on aina mielessä.
Justiinsa kävin hakemassa yksinäiselle itselleni pari. Ja vielä sunnuntaina, ajatella.
Lähinnä harmittaa se, ettei niitä myydä kaupoissa yksittäin. Ei jaksa kahvilasta tai leipomostakaan erikseen hakea, vaikka olisivat toki paljon parempia.
2 dl taikinasta tuskin kovin monta pullaa tulee, tais tulla 6 - 8kpl. Syöt yhden, loput voi pakastaa leikkaamatta ja tarjota satunnaiselle vieraalle. Ei sellaista olekaan että "pitää syödä".