Onko Kia Ceed nolo auto? Ostaisitko?
Vaikka kuulisit vitsiä siitä, että KIA = Köyhien Ihmisten Auto.
Kommentit (48)
Kyseessä on älykäs ostos.
Sinkkumies
Ei kiinnosta onko nolo vai ei. Ostin Kian 8v sitten ja perheen toinenkin auto on Kia (ei ceed). Näillä mennään ja hyvin on pelittäneet :)
Enemmän naurattaa, kun joku laittaa 40000 autoon velkavipua apuna käyttäen. Se jos joku on noloa ja helvetin tyhmää touhua.
No et sä yksin Kialla ajelis. Meidän taloyhtiössäkin on useat vaihtaneet juuri Kian ihan parin vuoden sisällä. Ja keskituloista porukkaa ollaan kaikki. Ainakin nättejä ovat nämä uusimmat mallit.
Mekin aikoinaan koeajettiin pari, mutta en tykännyt. Useiden vuosien takuu, mutta kalliit huollot, kuulin tutuilta. Oisko näin? (Huollot tosin ovat kaikissa aina kalliit, eipä siinä mitään...)
On nolo köyhän keskiluokan auto niin kuin Skoda. Mieluummin olisin ilman autoa, jos ei olis varaa parempaan merkkiin.
Olen ajanut yli 8 vuotta Kia Ceedillä ja ollut erittäin tykätty.
Ei sellaista autoa olekaan kuin ceed. Se on Cee'd. Ja en ostaisi, typerä mallinimi.
Mitä halvempi sitä parempi. Autoon ei kannata laittaa rahaa yhtään enempää, kuin on ihan pakko.
Järkiratkaisu. Kohtuullisen hintainen, pitkä takuu ja ilmeisen luotettavakin. Näkee todella paljon tuolla liikenteessä. Itselleni en kyllä sellaista ostaisi, olen surkea rahankäyttäjä, halusin ison auton isolla koneella ja sellaisen mikä miellytti silmää, joten ostin kalliin Volvon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä halvempi sitä parempi. Autoon ei kannata laittaa rahaa yhtään enempää, kuin on ihan pakko.
Autoon ei kannata laittaa yhtään rahaa. Kannattavuus ei ole se pihvi vaan käyttömukavuus ja muut hyödyt mitä siitä saat. Eli auton oikea hinta on juurikin se minkä hyödyn koet saavasi siitä kulusta minkä laitat menemään. Minä olen noin 10 000€/vuosi valmis maksamaan niistä auton tuomista hyödyistä ja helpotuksista. Kannattavaa se ei silti ole mutta jos hinta menee tuon alle saan enemmän kuin uhraan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista autoa olekaan kuin ceed. Se on Cee'd. Ja en ostaisi, typerä mallinimi.
No kyllä ne meinaa sen heittomerkin uusimmista malleista poistaa. Eli kyllä se kohta ihan ceed on.
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/heittomerkista-komeuteen-kia-vi…
Meillä on uusi Kia Ceed. Tykkään auton ulkomuodosta. Ne pikkulamput etulampuissa on mun mielestä tosi kivan näköiset. Tuossa etuvalojen alareunassa. 🤗
https://www.google.fi/search?q=kia+ceed+2017&rlz=1C9BKJA_enFI689FI689&h…:
Vierailija kirjoitti:
Mekin aikoinaan koeajettiin pari, mutta en tykännyt. Useiden vuosien takuu, mutta kalliit huollot, kuulin tutuilta. Oisko näin? (Huollot tosin ovat kaikissa aina kalliit, eipä siinä mitään...)
Fordissa veholla pikkuhuolto alle 200 ja isompi, joka kolmas vuosi tehtävä huolto 300.
Mun mielestä halpa valtuutetuksi merkkihuolloksi.
Foortimies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fordissa veholla pikkuhuolto alle 200 ja isompi, joka kolmas vuosi tehtävä huolto 300.
Mun mielestä halpa valtuutetuksi merkkihuolloksi.
Fordin hihnojen vaihtohan se vasta halpaa onkin. Mulle se maksaa 16 euroa, kun vaihdan ite. Jakohihnan tosin vaihdatan tutun liikkeessä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Meillä on uusi Kia Ceed. Tykkään auton ulkomuodosta. Ne pikkulamput etulampuissa on mun mielestä tosi kivan näköiset. Tuossa etuvalojen alareunassa. 🤗
https://www.google.fi/search?q=kia+ceed+2017&rlz=1C9BKJA_enFI689FI689&h…:
Tosi kivaa kun lamppu palaa ja sen vaihto maksaa satasen. Sama kuin E27 lampun hinta olisi 100 euroa. Kivaa! Hiphei.
Sinkkumies
Eihän se nyt nolo ole, ihan tavallinen suosittu perusauto. Toimiva harmaavarpunen.
No ei oo nolo. Tykätty auto ainakin meidän perheessä.
Eli ei oo mitään hävettävää kyseisessä automerkissä. 👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt nolo ole, ihan tavallinen suosittu perusauto. Toimiva harmaavarpunen.
Eikös Toyota oo se harmaavarpunen?
Kia on paras ja luotettavin auto, mitä minulla on ollut. Autoja on ollut kuusi kappaletta. Nyt en aja Kialla, mutta sydän verta itkien luovuin 10 vuotta vanhasta Kiasta.