Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupperware kutsut on meidän perheessä nyt ohi. Maapallo hukkuu muoviin. Mitä kutsuja tilalle?

Vierailija
11.02.2018 |

Olen ollut aktiivi Tupperware kutsujen emäntä ja kutsujen kävijä.

Olen nähnyt kuvia merien muovilautoista, kaatopaikkojen muovista. Juomavedessäkin on muovia.

Se on loppu nyt kihdallani tupperware, ympäristösyistä.

Mitä kutsuja suosittelette tilalle?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi sellaiset "remove" kutsut jossa vuoronperään kokonnutaan toisten kotiin.

Jokainen vieras saisi availla kaappeja ja ehdottaa pari poislaitettavaa tavaraa, jonka arvioi olevan tarpeeton krääsä.

Sitten omistaja saisi kuitenkin käyttää veto-oikeuttaan ja poistaa poisheitettävien juttujen joukosta puolet esineistä.

Eli kutsujen nimi olisi

REMOVE AND RESCUE

Vierailija
22/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän monta muuta syytä olla tykkäämättä Tupperwaresta, mutta tämä on käsittämätön. Tw-tuotteethan ennemmin vähentävät muoviroskaa, kun ihmiset pakkaavat ruoat ja juomat niihin kertakäyttömuovipussien tai -rasioiden sijaan. Anoppini 1970-luvulla ostamat Tw-kipot ovat meillä edelleen jokaviikkoisessa käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi sellaiset "remove" kutsut jossa vuoronperään kokonnutaan toisten kotiin.

Jokainen vieras saisi availla kaappeja ja ehdottaa pari poislaitettavaa tavaraa, jonka arvioi olevan tarpeeton krääsä.

Sitten omistaja saisi kuitenkin käyttää veto-oikeuttaan ja poistaa poisheitettävien juttujen joukosta puolet esineistä.

Eli kutsujen nimi olisi

REMOVE AND RESCUE

Tässä RR kutsuissa on tietenkin se vaara, että joku vieras haluaa poistaa jinkun esineen siksi että haluaa sen itselleen.

Vierailija
24/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän monta muuta syytä olla tykkäämättä Tupperwaresta, mutta tämä on käsittämätön. Tw-tuotteethan ennemmin vähentävät muoviroskaa, kun ihmiset pakkaavat ruoat ja juomat niihin kertakäyttömuovipussien tai -rasioiden sijaan. Anoppini 1970-luvulla ostamat Tw-kipot ovat meillä edelleen jokaviikkoisessa käytössä.

Meillä on nykyään lasiastiat, joissa viedään ruoat töihin. Muoviastioista tulee flataatteja jotka ovat vaarallisia.

Vierailija
25/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perinteiset kahvikutsut keskustelun tai käsitöiden kanssa ei riitä, niin miten olisi Oriflame? Olen ollut kerran, ostin kyllä sitten yhden tuotteen mitä siinä yhdessä kokeiltiin. Hoidettiin siis ensin käsiä ja saatiin testailla erilaisia kynsilakkoja. Luulisi, että vuosien jälkeen on kaapit niin täynnä tupperia, että muutenkin kaipaa jo vaihtelua.

Tai kutsuja vuorotellen jokaisen kotona vaihtelevalla teemalla? Suoraan sanottuna kuulostaa typeältä, ettet kutsuisi joitakin ihmisiä muuten kuin myyntikutsuille.

Vierailija
26/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen ompeluseura, jossa korjataan ja paikataan vaatteita, parsitaan sukkia jne. ja tietty välillä joku voi pitää esitelmän jostain aiheeseen liittyvästä.

Vierailija
27/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtokutsuja, vaikka vaatteita tai leluja, astioita, kirjoja. Jonkun teeman mukaisesti vieraat toisivat itselleen tarpeettomiksi käyneitä tavaroita ja vaihtelisitte niitä keskenänne ja lopuksi ylijääneet SPR:lle tai muuhun keräykseen. 

Tämä on todella hyvä idea, kunhan kaikki ymmärtävät että tuotujen tavaroiden pitää olla käyttökelpoisia eikä roskaa.

Vierailija
28/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perinteiset kahvikutsut keskustelun tai käsitöiden kanssa ei riitä, niin miten olisi Oriflame? Olen ollut kerran, ostin kyllä sitten yhden tuotteen mitä siinä yhdessä kokeiltiin. Hoidettiin siis ensin käsiä ja saatiin testailla erilaisia kynsilakkoja. Luulisi, että vuosien jälkeen on kaapit niin täynnä tupperia, että muutenkin kaipaa jo vaihtelua.

Tai kutsuja vuorotellen jokaisen kotona vaihtelevalla teemalla? Suoraan sanottuna kuulostaa typeältä, ettet kutsuisi joitakin ihmisiä muuten kuin myyntikutsuille.

Oriflame kannustaa ostamaan. Ei kiitos!

Mieluummin jotakin minkä voi itse tehdä.

Vierailija
29/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenvaihtokutsut. Ainahan se naapurin nulikka on fiksumpi ja paremmin käyttäytyvä, kun omaa lasta pitää ojentaa - jospa se sitten vaihtamalla paranisi?

Vierailija
30/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtokutsuja, vaikka vaatteita tai leluja, astioita, kirjoja. Jonkun teeman mukaisesti vieraat toisivat itselleen tarpeettomiksi käyneitä tavaroita ja vaihtelisitte niitä keskenänne ja lopuksi ylijääneet SPR:lle tai muuhun keräykseen. 

Tämä on todella hyvä idea, kunhan kaikki ymmärtävät että tuotujen tavaroiden pitää olla käyttökelpoisia eikä roskaa.

Recycle Party! Kannatetaan!!!!!!

Vierailija
31/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaranvaihtokutsut. Jokainen ottaa poisheitettäviä (tai sellaisia joita ei enää itse tarvitse) mukaansa kutsuille ja tekee vaihtokauppoja toisten kutsullaolijoiden tuotujen tavaroiden/vaatteiden kanssa. Laittakaa hyvä kiertämään.

Toisen roska/riepu voi olla toisen aarre.

Vierailija
32/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3R kutsut

Remove

Rescue

Recycle

Vierailija
33/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaranvaihtokutsut. Jokainen ottaa poisheitettäviä (tai sellaisia joita ei enää itse tarvitse) mukaansa kutsuille ja tekee vaihtokauppoja toisten kutsullaolijoiden tuotujen tavaroiden/vaatteiden kanssa. Laittakaa hyvä kiertämään.

Mitenhän tuo käytännössä menisi. Kirppareillakin näkee enemmän aivan loppuun käytettyjä riepuja kuin käyttökelpoisia vaatteita.

Vierailija
34/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhtään taiteellinen? Voisit järjestää jotkut Paint&wine- kutsut. Olin kerran tämmöisillä kutsuilla, juotiin viiniä ja maalattiin taulu tietystä aiheesta. Oli mukava ilta!

Maalaamalla taulun yhdessä säästää helposti tuhansia euroja. Galleriassa taulut maksaa liikaa.

Vierailija
35/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Remove kutsu idea on siksi hieno, että tavallaan siinä on fear elementti, kun joutuu pelkään et jos ne vie pois jotakin rakkaita esineitä.

Vierailija
36/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
37/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, mun mieletä tupperware jopa vähentää maailman muoviongelmaa. Nuohan kestää vuosikymmeniä toisin kuin jotakin Ikea-halpikset tms. Mulla on vielä 70-luvun tupperiakin käytössä. Toinen juttu tietty jos ostaa harkitsematta tarpeettomia astioita, vaikka kaipa nekin saa suht helposti kierrätettyä eteenpäin.

Meinasin tulla sanomaan ihan samaa. Mulla on aika paljonkin äidin perintötuppereita, iso osa jo sieltä 70-luvulta. Sitten taas niitä esim.  noutoruokapaikkojen muovikippoja voi käyttää sen pari kertaa ja sitten ovat jo rikki ja roskiksessa. Että kannattaa miettiä mistä sitä muovia alkaa vähentämään.

Vierailija
38/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän tuo käytännössä menisi. Kirppareillakin näkee enemmän aivan loppuun käytettyjä riepuja kuin käyttökelpoisia vaatteita.

No kokeilemallahan se selviää.

Vierailija
39/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se muovi joutuu Suomen ja muun länsimaailman jätteenpolttouuneita ja kaatopaikoilta mereen? Tuulen kaduilta mereen ajamat muovipussit eivät todellakaan ole ongelman syy. Lopetetaan puhe yhteisestä ongelmasta sillä kyse on 99% kehitysmaiden joissa ei ole kunnollista jätehuoltoa luomasta ongelmasta. Eivät muovijätteet siellä vahingossa mereen joudu vaan merta käytetään yleisesti kaatopaikkana. Ei siellä ketään kiinnosta muovia syövä valas vaan valaat nähtäisiin mieluiten paistinpannulla.

Vierailija
40/52 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, mun mieletä tupperware jopa vähentää maailman muoviongelmaa. Nuohan kestää vuosikymmeniä toisin kuin jotakin Ikea-halpikset tms. Mulla on vielä 70-luvun tupperiakin käytössä. Toinen juttu tietty jos ostaa harkitsematta tarpeettomia astioita, vaikka kaipa nekin saa suht helposti kierrätettyä eteenpäin.

Meinasin tulla sanomaan ihan samaa. Mulla on aika paljonkin äidin perintötuppereita, iso osa jo sieltä 70-luvulta. Sitten taas niitä esim.  noutoruokapaikkojen muovikippoja voi käyttää sen pari kertaa ja sitten ovat jo rikki ja roskiksessa. Että kannattaa miettiä mistä sitä muovia alkaa vähentämään.

Minä myös samaa mieltä että tupperit suorastaan ekologisia! Mullakin aktiivisessa käytössä 20 vuotta sitten hankitut tupperikipot eivätkä mee miksikään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi