Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko "outo", musta on mukavaa jos seinänaapurien elämisen ääniä kuuluu!

Vierailija
11.02.2018 |

Siis rauhallinen talo tämäkin jossa olen asunut kohta 3 vuotta (viidessä kerrostaloasunnossa ja kahdessa omakotitalossa oon asunut aiemmin, mistään ei valittamista)

Toki kuuluu välillä jos naapureilla on vieraita (naurua ja kovaääninen puhe voi kuulua) ja hiljaisesti kuuluu jos ylhäällä tai alhaalla imuroidaan, yms.

Jostain kumman syystä mulle tulee kuitenkin vaan kotoisa ja turvallinen olo, kun tiedän että seinän takana on ihmisiä kotonaan. Yhtä lailla kun lapseni ovat vuoroviikoin mun luona, musta on ihana kuulla heidän ääniään kun touhuavat lastenhuoneessa tms.

Ainoastaan kaksi kertaa 20 vuoden kerrostaloelämän aikana olen häiriintynyt naapureiden äänistä, kerran seinänaapurit tappelivat niin että kuulosti kuin jotakuta olisi pahoinpidelty (juu, kävin kyllä myös tarkistamassa mikä on tilanne..) ja toisen kerran nuori pari lemmiskeli niin äänekkäästi, juuri kun vanhempani olivat luonamme kahvilla, että oikein hävetti ja piti laittaa radio soimaan ääniä peittämään :D

Useita tuntuu kovastikin häiritsevän kerrostalonaapurien elämänäänet, tämä tullut selväksi, mutta onko täällä muita joita nämä äänet eivät haittaa vaan jotenkin niistä jopa "tykkää"..?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään myös, tosin asun itse(kin) rauhallisessa rapussa, jossa keski-ikä on tosiaankin noin keski-ikä (taidan olla nuorimpia asukkaita ja olen 28). Neljä ja puoli vuotta olen tässä asunut, eikä koskaan ole kuulunut mitään häiriömeteliä.

Toisinaan kuuluu lasten ääniä (molemmilla seinänaapureillani on lapsenlapsia, joskin jo isompia, ylemmissä kerroksissa asuu pari alle kouluikäistä tai alakouluikäistä) ja juurikin vaimeaa puhetta tms., etenkin jos oma koti on ihan hiljainen.

Ja samat fiilikset kuin sulla, ap, tulee lähinnä turvallinen ja kotoisa olo. Koko lapsuuteni ja nuoruuteni asuin rivitalossa, joten yksin muuttaessani kerrostalo oli mukavan "turvallinen", ja nyt, kun mullakin on pienehkö lapsi, on myös mukava tietää että JOS jotain sattuu niin apua voi pyytää läheltäkin.

Vierailija
2/3 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö käyttää juomalasia seinää vasten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään myös, tosin asun itse(kin) rauhallisessa rapussa, jossa keski-ikä on tosiaankin noin keski-ikä (taidan olla nuorimpia asukkaita ja olen 28). Neljä ja puoli vuotta olen tässä asunut, eikä koskaan ole kuulunut mitään häiriömeteliä.

Toisinaan kuuluu lasten ääniä (molemmilla seinänaapureillani on lapsenlapsia, joskin jo isompia, ylemmissä kerroksissa asuu pari alle kouluikäistä tai alakouluikäistä) ja juurikin vaimeaa puhetta tms., etenkin jos oma koti on ihan hiljainen.

Ja samat fiilikset kuin sulla, ap, tulee lähinnä turvallinen ja kotoisa olo. Koko lapsuuteni ja nuoruuteni asuin rivitalossa, joten yksin muuttaessani kerrostalo oli mukavan "turvallinen", ja nyt, kun mullakin on pienehkö lapsi, on myös mukava tietää että JOS jotain sattuu niin apua voi pyytää läheltäkin.

Nimenomaan tuokin on iso plussa, että apua on lähellä, jos sitä tarvii! :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi