Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen haluamaan toiselle epäonnea ja pahaa?

Vierailija
10.02.2018 |

Jotkut ihmiset nauraa, kun toisille tapahtuu ikäviä asioita. Tai jopa toivoo toisille tapahtuvan pahaa. Mitä he siitä saa? Mikä tällaista ihmistä vaivaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/25 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan toivoo, että paha saisi palkkansa. Minähän en siitä saa mitään, mutta jos se tämän pirun toimintaa muuttaisi niin olisin tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö todellakaan toivo pahaa arvostelijoillesi, ap? Ihan hyvääkö soisit heille tapahtuvan? Ja siis kritiikki, kun sanoja tietää asiat, joista puhuu ei satuta. Mutta sellainen arvostelu jossa oletetaan sinun olevan paska perusteilla, jotka muut keksivät itse? Ei haittaa?

En ole ap, mutta vastaan silti.

Toivon tuollaisille ihmisille totuusshokkia. Sitä, että joutuisivat kasvokkain oman tekopyhyytensa kanssa, ymmärtäisivät oman käytöksensä huonouden, häpeäisivät asiaankuuluvalla tavalla ja parantaisivat tapansa. Jo sanasta "nöyryytys" näkee, että nöyräksi tulemiseen voi liittyä tuskaa ja häpeää, mutta tuloksena on parempi ihminen.

Olen aina vihannut sitä kun jotkut vaativat toisia olemaan nöyriä. Nöyrä sana on aina inhottanut minua. Nyt tajuan mistä se johtuu. Nöyrä= nöyryytetty.

Vierailija
24/25 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa lisää esimerkkejä aiheesta. Itselläni muistui mieleen erään entisen työkaverin mielenterveysongelmat ja lopulta psykoosi. Hän oli vuoden pois töistä. Sitä naureskelua ja vahingonilon määrää! Olisi ollut helpompi ymmärtää, jos kyseessä olisi ollut joku k..pää, mutta tämä ihminen oli mukava, hiljainen ja omissa oloissaan viihtyvä, ei osallistunut juoruiluun tms. Kun hän palasi, häntä karteltiin kuin ruttoa. Pelkäsivät kai tartuntaa? Tämäkin ilmiö käsitti jopa ihan muutaman kymmenen ihmisen joukon.

Vierailija
25/25 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö todellakaan toivo pahaa arvostelijoillesi, ap? Ihan hyvääkö soisit heille tapahtuvan? Ja siis kritiikki, kun sanoja tietää asiat, joista puhuu ei satuta. Mutta sellainen arvostelu jossa oletetaan sinun olevan paska perusteilla, jotka muut keksivät itse? Ei haittaa?

En ole ap, mutta vastaan silti.

Toivon tuollaisille ihmisille totuusshokkia. Sitä, että joutuisivat kasvokkain oman tekopyhyytensa kanssa, ymmärtäisivät oman käytöksensä huonouden, häpeäisivät asiaankuuluvalla tavalla ja parantaisivat tapansa. Jo sanasta "nöyryytys" näkee, että nöyräksi tulemiseen voi liittyä tuskaa ja häpeää, mutta tuloksena on parempi ihminen.

Olen aina vihannut sitä kun jotkut vaativat toisia olemaan nöyriä. Nöyrä sana on aina inhottanut minua. Nyt tajuan mistä se johtuu. Nöyrä= nöyryytetty.

:) harmi, että otat sen noin päin. Sehän kertoo jotain aika sairasta kulttuuristamme, että nöyräksi tuleminen nähdään niin pahana asiana. Vaikka voikin olla kivuliasta. Nöyryys on kuitenkin todella tärkeä hyve, jota ilman ihmiset eivät koskaan voisi tulla toimeen keskenään saati rakastaa toisiaan. Ei sen pitäisi tarkoittaa, että alistuu ja antaa toisten kulkea ylitseen.

Toisten kunnioitusta ei vaan arvosteta yhtä paljon kuin isottelua.