Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon tuhlaamisesta?

Vierailija
10.02.2018 |

Olen mestari perustelemaan miksi tarvitsen jotain tuotetta ja sen lisäksi minua ärsyttää se, etten voi ostaa mitä haluan. Olen pienituloinen ja velkaantunut, joten minun pitäisi todella yrittää vähentää kulutustani. Tiedän kyllä mistä voisin leikata (limu, herkut, roskaruoka), mutta se on todella vaikeaa. Välillä saan vähennettyä kulutustani viikoksi, mutta sitten se taas riistäytyy käsistä.

Tilannetta pahentaa katkeruuteni. Olen ehkä masentunut ja saatan olla epävakaa persoonallisuus. Inhoan sitä, että jotkut ihmiset ovat syntyneet rikkaaseen sukuun eikä heidän tarvitse tehdä jotain työtä saadakseen jonkun surkean katon päänsä päälle ja päästäkseen lomalle kerran vuodessa naapurikaupunkiin. Nyt taisin hieman poiketa aiheesta, koska tarkoitus on vähentää kulutusta eikä korjata päänuppiani.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos pidät kirjaa ostoksistasi? Päätä kuukauden alussa että paljonko käytät ruokaan, hupiin, pakolliset yms.

Vierailija
2/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sijoittamaan osinko-osakkeisiin, mielellään sellaisiin jota jakavat osinkoa vaikka kvarttaaleittain. Kun näet tilillä tulevat rahat niin se toimii korvikkeena tuolle mielihyvälle minkä saat nyt ostoksista.

Eihän tämä mitään veroteknisesti fiksuin tapa sijoittaa ole mutta juurikin palkitsevaa ja tuottaa mielihyvää kun tilille kilahtaakin rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko jos pidät kirjaa ostoksistasi? Päätä kuukauden alussa että paljonko käytät ruokaan, hupiin, pakolliset yms.

Olen kokeillut pitää kirjaa ja periaatteessa minulla on budjetti, mutta se ei koskaan pidä. Budjettini on aika pieni esim 5 euroa päivässä ruokaan, mutta en koskaan pysy siinä. Onneksi saan raha-avustusta sukulaiselta, koska muuten olisin pulassa.

En pysty tekemään pitäviä sopimuksia itseni kanssa.

ap

Vierailija
4/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua voi sitten auttaa jos sulla ei itsekuria, vaan ainoastaan tekosyitä.

Vierailija
5/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala sijoittamaan osinko-osakkeisiin, mielellään sellaisiin jota jakavat osinkoa vaikka kvarttaaleittain. Kun näet tilillä tulevat rahat niin se toimii korvikkeena tuolle mielihyvälle minkä saat nyt ostoksista.

Eihän tämä mitään veroteknisesti fiksuin tapa sijoittaa ole mutta juurikin palkitsevaa ja tuottaa mielihyvää kun tilille kilahtaakin rahaa.

Minulla on satanen sijoitettuna, mutta minulla ei ole oikein varaa sijoittaa, koska minulla on n. 16000 euroa ulosotossa ja nettopalkkani on n. 1000 euroa kuussa. Kaikki menee elämiseen.

ap

Vierailija
6/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet täällä huutelevat sijoittamisesta. Helppoa sanoa kyllä, mutta tällaisille kuten minä olen, ei ole mitään hajua edes mistä aloittaa! Saati mihin kannattaa sijoittaa..

Vierailija
7/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy läpi kaikki menot. Karsi turhat vakuutukset, onko puhelinliittymä ajan tasalla, älä lottoa, myy auto, säästä sähköä, osta tarjouksista jne

Vierailija
8/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tiedän, että ongelmani on täysin olematon itsekuri. Enhän minä muuten tässä tilassa olisikaan. Olen kokeillut kasvattaa itsekuriani jo 10 vuotta, mutta ei ole onnistunut.

ap

Vierailija
9/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeet tulee alaspäin ja paljon. Mielenkiintoisinta asiassa on, että HS ei kerro tästä tiedetystä tosiasiasta, koska suomalaiset on tarkoitus pitää unelmissaan, mutta mm. CNN kertoi. Osakkeiden arvo tulee laskemaan, sillä niiden arvo ei ole noussut perustuen yritysten hyvyyteen. Sen sijaan arvo on noussut, koska osakkeille on ollut niin hyvä kysyntä keskuspankkien liikkeelle laskeman halvan rahan vuoksi, jota sitten sijoitettu osakkeisiin.

Vierailija
10/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan päänuppi kuntoon ensin, niin poistuu itsestään tarve ostella ja syödä roskaa. Lakkaa vertaamasta toisiin, kaikilla omat ongelmat, joita et päälle päin aina näe. Syntyessä jaetaan tietyt kortit, pelaa sinä omillasi.

Vierailija
11/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lyhennät kaiken liikenevän niitä velkoja ja elät loppukuun sillä mitä tilille jäi, niin miten ja millä ostat mitään ylimääräistä?

Vierailija
12/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan päänuppi kuntoon ensin, niin poistuu itsestään tarve ostella ja syödä roskaa. Lakkaa vertaamasta toisiin, kaikilla omat ongelmat, joita et päälle päin aina näe. Syntyessä jaetaan tietyt kortit, pelaa sinä omillasi.

Mua ei oikeastaan kiinnosta mitä ongelmia niillä toisilla mahtaa olla. Se ei poista sitä asiaa, että olen katkera heidän omaisuudestaan, jonka eteen heidän ei ole tarvinnut tehdä mitään. Miksi minä joudun raatamaan?

ap

Vierailija
13/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet täällä huutelevat sijoittamisesta. Helppoa sanoa kyllä, mutta tällaisille kuten minä olen, ei ole mitään hajua edes mistä aloittaa! Saati mihin kannattaa sijoittaa..

Moni sijoittamisesta "huuteleva' ei ole itsekään tiennyt tai osannut. Googlea ja kirjastoa tutkimalla ja kokeilemalla moni on kuitenkin oppinut. ihan itse.

Vierailija
14/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tiedän, että ongelmani on täysin olematon itsekuri. Enhän minä muuten tässä tilassa olisikaan. Olen kokeillut kasvattaa itsekuriani jo 10 vuotta, mutta ei ole onnistunut.

ap

Ei ole kyse itsekurista. 5e ruokaan on yksinkertaisesti liian vähän. Liika ankaruus kostautuu, avain onkin yllätys yllätys lempeydessä itseä kohtaan ja itsestä huolehtimisessa. Eipä ihme, että sorrut sitten roskaruokaan ja sokeriin ja tuhlailuun, kun et edes syö kunnolla.

Vierailija
15/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole kyse itsekurista. 5e ruokaan on yksinkertaisesti liian vähän. Liika ankaruus kostautuu, avain onkin yllätys yllätys lempeydessä itseä kohtaan ja itsestä huolehtimisessa. Eipä ihme, että sorrut sitten roskaruokaan ja sokeriin ja tuhlailuun, kun et edes syö kunnolla.

Mies ostaa osan ruoasta, joten ei ole vain minun vastuullani. Terveellistä ruokaa meillä olisi kyllä tarjolla ja osataan sitä kokata. Haluan vain syödä herkkuja.

ap

Vierailija
16/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei oikeastaan kiinnosta mitä ongelmia niillä toisilla mahtaa olla. Se ei poista sitä asiaa, että olen katkera heidän omaisuudestaan, jonka eteen heidän ei ole tarvinnut tehdä mitään. Miksi minä joudun raatamaan?

ap

Sulla ei ole realistista käsitystä maailmasta. Taidat olla aika nuori ja seuraat lähinnä menestyvien julkkisten elämää?

Vierailija
17/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sulla ei ole realistista käsitystä maailmasta. Taidat olla aika nuori ja seuraat lähinnä menestyvien julkkisten elämää?

Olen vähän yli 30-vuotias. En tiedä lasketaanko sitä aika nuoreksi vai en. Minusta on mielenkiintoista seurata julkkiksia ja kuninkaallisia, mutta ei se mikään intohimo ole. Ja olen kyllä tietoinen, että maailman mittakaavassa olen rikas ja hyväosainen.

Vierailija
18/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mies ostaa osan ruoasta, joten ei ole vain minun vastuullani. Terveellistä ruokaa meillä olisi kyllä tarjolla ja osataan sitä kokata. Haluan vain syödä herkkuja.

ap

Miksi sinulla on sitten euron budjetti per ateria? Voisitko selventää. Miten syöt terveellisesti eurolla aterian? Kerro ihmeessä mammoille.

Vierailija
19/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Miksi sinulla on sitten euron budjetti per ateria? Voisitko selventää. Miten syöt terveellisesti eurolla aterian? Kerro ihmeessä mammoille.

5 euroa per päivä minulle jää jäljelle kun olen kaiken muun palkasta maksanut. Mieheni ostaa paljon ruokaa ja yleensä ne kalliimmat tuotteet ja saan lisäavustusta sukulaisiltani. Kaiken ylimääräisen pistän turhiin herkkuihin tai muuhun.

ap

Vierailija
20/78 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkeet tulee alaspäin ja paljon. Mielenkiintoisinta asiassa on, että HS ei kerro tästä tiedetystä tosiasiasta, koska suomalaiset on tarkoitus pitää unelmissaan, mutta mm. CNN kertoi. Osakkeiden arvo tulee laskemaan, sillä niiden arvo ei ole noussut perustuen yritysten hyvyyteen. Sen sijaan arvo on noussut, koska osakkeille on ollut niin hyvä kysyntä keskuspankkien liikkeelle laskeman halvan rahan vuoksi, jota sitten sijoitettu osakkeisiin.

Hyvin epätodennäköistä että yhtiöt jotka ovat jo yli 40 vuotta putkeen nostaneet vuosittain osinkoaan yhtäkkiä muuttuisisivat arvottomammiksi kuin pussillinen sipsejä ja  kaljakori. Tämä ei ollut varsinainen sijoitusvinkki vaan Korvike tuhlailulle. Tuhlauksen sijaan ostaa osinkoyhtiöitä, joista saa sitten mielihyvää kun ne osingot kilahtaa tilille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän