Tein juuri laskiaispullia pakastealtaan valmispullista. Kysyttävää?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Olin varma, että av ratti lyttää täysin tälläisen laiskiasäidin mutta näköjään tämä on yleisempää kuin uskoisi :D
Pirkkapullia paistoin , väliin vadelmahilloa ja kermavaahtoa. En tiedä olisiko joku muun merkkinen valmispulla parempi, lähikaupassa ei kummoista valikoimaa ole .
Ap
Hyi! Oikeaan laskiaispullaan laitetaan mantelimassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkan pullat on hyviä:) useana vuonna tehnyt niistä laskiaispullia ja niin myös tänä vuonna
No eihän niistä voi puhua samana päivänäkään itse tehtyihin verrattuna, eikä mistään muistakaan pakastepullista. Peruspullat on kyllä niin älyttömän helppoja tehdä, etten jaksa ymmärtää, miksi jotkut haluaa puuhastella näiden pakstevalmispullien kanssa.
No olisko vaikka se, että pakastepullien kanssa puuhasteluun menee aikaa n. minuutti + paistoaika.
Itse tehtynä tulee sotkua, menee aikaa, ei välttämättä onnistu jos ei ole rutiinia asiaan, kuten varmaan suurimmalla osalla ihmisistä ei nykyään ole. Kuka edes syö jotain pullaa tai marjapiirakkaa (toisesta leipomisgallupista) jatkuvasti?
Pulla on jotenkin niin turhake, etten itse henk.koht. tajua kuka jaksaa toistuvasti leipoa jotain pullaa??? Leipä on jo eri asia.
No miksi sinä sitä pakastelaaria sitten kaivelet, jos kerran kyseessä on täysin turha tuote?
Itse tehtynä ei tule sotkua, ei mene aikaa, ja onnistuu aina erinomaisesti, jollei täysin kädetön ole. Suurin osa ihmisistä osaa leipoa, se kun ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä. Monitoimikone, tai vähintäin vatkain löytyy liki joka kodista ja sillä taikinan vaivaa vaivatta. Sittenhän on vain nostatus ja pullien pyöräytys ja tulos aivan jotain muuta kuin ties missä maailman äärissä tehdyillä valmistaikinoilla. Ihme selityksiä näillä uusavuttomilla nahjuksilla.
Miten sinä sähkövatkaimella pullataikinan onnistut vaivaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkan pullat on hyviä:) useana vuonna tehnyt niistä laskiaispullia ja niin myös tänä vuonna
No eihän niistä voi puhua samana päivänäkään itse tehtyihin verrattuna, eikä mistään muistakaan pakastepullista. Peruspullat on kyllä niin älyttömän helppoja tehdä, etten jaksa ymmärtää, miksi jotkut haluaa puuhastella näiden pakstevalmispullien kanssa.
No olisko vaikka se, että pakastepullien kanssa puuhasteluun menee aikaa n. minuutti + paistoaika.
Itse tehtynä tulee sotkua, menee aikaa, ei välttämättä onnistu jos ei ole rutiinia asiaan, kuten varmaan suurimmalla osalla ihmisistä ei nykyään ole. Kuka edes syö jotain pullaa tai marjapiirakkaa (toisesta leipomisgallupista) jatkuvasti?
Pulla on jotenkin niin turhake, etten itse henk.koht. tajua kuka jaksaa toistuvasti leipoa jotain pullaa??? Leipä on jo eri asia.
No miksi sinä sitä pakastelaaria sitten kaivelet, jos kerran kyseessä on täysin turha tuote?
Itse tehtynä ei tule sotkua, ei mene aikaa, ja onnistuu aina erinomaisesti, jollei täysin kädetön ole. Suurin osa ihmisistä osaa leipoa, se kun ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä. Monitoimikone, tai vähintäin vatkain löytyy liki joka kodista ja sillä taikinan vaivaa vaivatta. Sittenhän on vain nostatus ja pullien pyöräytys ja tulos aivan jotain muuta kuin ties missä maailman äärissä tehdyillä valmistaikinoilla. Ihme selityksiä näillä uusavuttomilla nahjuksilla.
Miten sinä sähkövatkaimella pullataikinan onnistut vaivaamaan?
Ihan sillälailla kun vatkailmella vaivataan, eli heitetään taikinat kulhoon ja taikinakoukut koneeseen kiinni ja menoksi. Onko sinulle taikinakoukut täysin tuntematon juttu?
Minulla on parinkympin halpis Lidlin vatkain, jossa tuli mukana teline ja pyörivä kulho, eli ei tarvi edes itse pitää vatkainta, vaan vain kone päälle ja antaa sen hoitaa homman. Itse olen tehnyt sillä kymmeniä taikinoita ja aina tullut erinomaisen kuohkeita pullia.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko hyviä?
Nuo Xtrat paistuu tosi nopeesti, 5 minuutissa ja palaa helposti, pitää vahtia. Kiitos, tuli hyviä. Jo syöty kahdet kumpikin, saunakahvien kanssa taas. Mantelimassakin on mun mielestä hyvää, mutta mies ei tykkää.
Hyviä tulee ja parissa minuutissa. Ei ole aikaa tai halua alkaa vääntämään pullataikinaa.
Ei ole pakko syödä jos ei kelpaa ja saa toki vääntää kaikki ruuat ja lipomukset alusta asti aina. Minulla nyt vaan on muutakin elämää kuin keittiö.
Mä olen alkanut tykätä mantelimassasta. Olenko tullut vanhaksi? Nuorempana en valitsin aina hillotäytteisen.
Ja jokainen syököön ihan mitä haluaa!Maukasta laskiaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran vuodessa syö yhden pullan, niin miksi ihmeessä niitä kannattaisi alkaa leipomaan ja käyttäisi aikaa johonkin tuollaiseen. Kun laskiaispullassa se pulla vielä on ihan sivuroolissa, kun kerma ja hillo/mantelimassa on se juttu. Kaikki ei mussuta pullaa niin usein, että sitä kannattaisi leipoa.
Ei siis tule lainkaan sotkua eikä tiskiä? Sinähän olet ihmeellinen leipuri jos ei edes tiskiä tuosta synny.
Ethän sä nyt voi tosissasi verrata leipomista ja pakastepullien paistamista toisiinsa, noin vaivannäkömielessä.
Itse inhoan kaikkea leipomista, silti joskus teen sänpylöitä ja perunarieskaa perunamuusin lopuista. Pullaa ei tulisi edes mieleen leipoa, mutta jos siitä kovasti tykkää ja kokee sen mielekkääksi niin miksikäs ei. Niille jotka eivät moisesta tykkää, on ihan kelpoja valmisteita ja jopa kokonaan valmiita tuotteita leipomoissa.
Mantelimassa vai mansikkahillo?