Jatkuva vääntäminen 11v pojan kanssa ruokailujen korvaamisesta energiajuomilla
Ei syö, jos ei ole lempiruokaa, eli nakkia ja ranskalaisia tai makaronimössöä. Litkii energiajuomaa ja sitten hyppii seinillä ja mölyää. Käytös taantuu oikeasti suunnilleen 5-vuotiaan tasolle. Jos esim. nettisivun lataamisessa kestää, hakkaa tablettia pöytään kuin "tajuamattaan" eli toimii hetken mielijohteesta. Minä tai isänsä emme näitä juomia osta vaan ostaa itse tai saa kavereiltaan. Kun laitoin viikkorahat jäihin, jäi kiinni varastamisesta. Eli pienempi paha että ostaa sitten niitä laillisesti.
Kommentit (14)
Ota siltä ne juomat poies. Laita kavereiden vanhemmille viestiä.
Lähikauppoihin pyyntö että alkavat noudattaa ikärajasuositusta. Nyt ois korkee aika hommaa se auktoriteetti tuohon lapseen ennen murkkuikää.
Monilla tuon ikäsillä on samanmoista, mutta alkoholin kanssa. hui.
Jos teillä on jo noin pahoja auktoriteetti ongelmia nyt niin voi voi muutaman vuoden päästä
Tiukka keskustelu nuoren miehen kanssa. Energiajuomien litkiminen loppuu nyt, tai tulee lähtö lastensuojelulaitokseen. Se ei ole uhkaus vaan päätös. Ennen sitä sopii jo keskustella lastensuojeluviranomaisen kanssa, mihin on varmaan varastaminen jo antanut aihetta.
Pitääkö hän itse omaa käytöstään sopivana, kun riehuu energiajuomaa juotuaan?
Varaa aika terveydenhoitajalle ja sen kautta edelleen perheneuvolaan.
Tarvitsette apua.
Vierailija kirjoitti:
Monilla tuon ikäsillä on samanmoista, mutta alkoholin kanssa. hui.
Eiköhän siihen mene pari vuotta😂
Ei 11 vuotiaan kanssa väännetä. Vanhemmat määrää ja 11v tottelee mukisematta. Ihme touhua, minkälaisen prinssin olette kasvattaneet? Vai onko pojalla jokin persoonallisuushäiriö, jota te vanhemmat pelkäätte?
Energiajuomia ei pitäisi myydä alaikäisille. Tiedetään niiden aiheuttamat haitat esim. riski siirtyä alkoholijuomiin!
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomia ei pitäisi myydä alaikäisille. Tiedetään niiden aiheuttamat haitat esim. riski siirtyä alkoholijuomiin!
Jep. Energiajuomien pitäisi olla k18.
Haista v*ttu mutsi! Mä juon ES jos mua lystää! Et sä voi viedä pois mun pärinänektaria! ES nostaa testosteronitasoja. ES juomalla kasvaa ahvaksi mieheksi!
Provohan tämä on. Mutta jos olisi totta, niin vanhemmat täysin hukassa.
Energiajuomissa on niin paljon kofeiinia, että sydärin riski olemassa. Jos 11-vuotias juo näitä, eikä syö kunnolla, niin tulevaisuuden narkkaria tai alkoholistia olette kasvattamassa. Kasvatus mennyt todella pahasti pieleen. Äkkiä soittoa perheneuvolaan, ja myös koulupsykologin puheille.
Voi jeesus.. pitäkää sille istunto siitä, mitä energiajuomat aiheuttaa pitkässä käytössä. Kysykää mitä ruokaa arvon prinssi haluaisi syödä listaamiesi einesten lisäksi.