Meidän taloon tuli kielto polttaa parvekkeella
Nyt ne idiootti valittaa tupakan hajusta rapussa!
Kommentit (65)
Kun lueskelee tätäkin aihetta, niin tuntuu hyvälle se, että monien suurten vuokranantajien uudet vuokratalot ovat savuttomia kaikin puolin, ei sisällä, ei parvekkeella, eikä edes talon pihalla saa vetää röökiä !
Kuten minunkin kotini. Nyt tarkkana:
Kertokaapas savusepot ja -sannat että mikä VI**U teitä röökaajia vetää asumaan SAVUTTOMAAN taloon jos kuitenkin silloin tällöin mari-/amfetamiini- /juovuspäissänne on pakko mennä parvekkeelle röökille häh??
Eikö noita savustuslaatikoita joita asunnoiksi sanotaan, löydy edelleen ihan liiankin kanssa, menkää siis VEKS täältä jos ei savuttomuus maistu !
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa ei onneksi mitään noin typerää ole vielä keksitty. Voi olla että kielto jossain vaiheessa tulee. Toivottavasti naapurit eivät sitten häiriinny kun hissi kulkee jatkuvasti yötä päivää ylös ja alas. Hissin ääni nimittäin kyllä kuuluu asuntoihin hyvin. Itse opiskelen ja luen tentteihin ja kirjoitan gradua usein öisin, eli tupakkireissuja tulee noin tunnin välein. Veikkaanpa että se häiritsee enemmän kuin parveketupakointi, mene ja tiedä.
Rapusta kuuluvia ääniä pääsee pakoon esim. korvatulppien avulla. Tupakansavua ei millään.
Kerrostalossa asuminen on aina oma valinta, poltti tai ei. Asun rivitalossa ja poltan. Jos naapurilla on savuttomia vieraita niin poltan etupihalla. Kyllä tupakoitsijakin voi ottaa naapurinsa huomioon. Olen valinnut rivitaloasumisen juurikin siitä syystä, että kerrostaloissa tupakointia ei suvaita. Itse näen, että parvekkeilla tulisi saada polttaa, koska se ei ole sisätila. Eniten keskustelussa ärsyttää tupakoitsijoiden elämänvalintojen haukkuminen. Ei me tupakoitsijatkaan vaadita muita kuivattamaan pyykkejänsä parvekkeella tai pitämään lapset sieltä pois meluhaittojen vuoksi. Ne ovat vain asioita, jotka kuuluvat kerrostaloasumiseen.
Ostin pierukoneen josta lähtee maailman karsein eltaantunut pieruhaju. Pidän sitä parvekkeellani ja varsinkin kauniilla ilmalla on kiva istuskella ja posautella koneesta massiivisia kellertäviä pierupilviä. Näkyy oikein kuinka leviää joka suuntaan, tuulen mukana jopa sadan metrin päähän.
Olen myos raahannut pierukoneeni talon kulmalle ja posauttelen pieruja siinäkin, jättimäisiä, hyvin hitaasti hälveneviä. Ja tykkään seisoskella kauppojen ovilla ja tussautella oikein kunnolla niin pääsevät muutkin nauttimaan pierukoneeni paksuista turahduksista.
Pierukoneen kanssa on mukava seisoskella ja ajatella maailman menoa, silloin tällöin tussautellen. Koneessa on muutama filtteri ja kun ne ovat elämänsä päässä, jätän ne sikinsokin maahan tai viskaan autoni ikkunoista.
Itse asiassa jatkuva hissin kolina häiritsee huomattavasti vähemmän kuin tupakointi, eikä siihen liity edes samoja typeryys- ja itsekkyysmielikuvia. Oman tulevan terveytesi tähden suosittelen tosin sekä rappusten käyttämistä että tupakoinnin lopettamista.