Kerro tutkintosi ja vaikein sekä helpoin kurssisi
The stage is yours. Olisi mukava myös tietää, mitkä niistä teki helpoimpia ja vaikeimpia.
Kommentit (47)
Sosiaalityö. Vaikeinta oli tilastotieteen perusteet. Sosiaalioikeudessa oli hyvä opettaja, joten se ei ollut paha. Toisessa yliopistossa suoritettu julkisoikeuden kurssi sen sijaan oli täysi järkytys, mutta siinäpä oli eri opettaja. Helpointa olivat yhteiskuntapolitiikat.
Luokanopettaja, vaikeinta minulle oli pianon soitto, en ollut ikinä soittanut mitään, en oppinut nytkään. Helpointa tekstiilityö ja yleensä kasvatustieteet.
Sitten opiskelin vielä suomen kielen laudaturiin saakka. Siellä oli vaikeinta unkarin jatkokurssi. Helpoimpia ja kiinnostavia olivat suomen murteet.
FM, pääaine kirjallisuustiede. Vaikeinta oli latinan perus- ja jatkokurssi.
Fm, vaikein muinaisislannin kurssi.
DI. Vaikein (ja turhin minulle) oli vektorianalyysin kurssi. En tajunnut siitä mitään ja tentin tuloksista päätellen ei kovin moni muukaan... Sain 1, enkä harkinnutkaan korottamista. Olin toooosi helpottunut, että pääsin ekalla läpi, sillä moni reputti. Helpoin oli virkamiesruotsi, turvallisuustekniikan perusteet, ergonomia, riskienhallinta, kaikki tuotantotalouden kurssit.
Juuri näin opetuksen yliopistoissa pitäisi mennäkin eli peruskurssista lähtien opetettavan asian pitäisi olla sellaista, ettei käsitellä yhtään itsestäänselvää diipadaapaa. Valitetttavasti yliopistojen rahoitusmallit ovat menneet siihen suuntaan, että pitää puskea tutkintoja ulos laatuun katsomatta. Tämä on johtanut siihen, että moni opettaja ja oppiaine on todennut pienimmän riesan tien olevan se, että kurssien asiasisältöjä kevennetään ja arvosana 1 annetaan sellaisillekin opiskelijoille, jotka eivät todellisuudessa ymmärrä käsitellyistä aiheista mitään.