Kerro tutkintosi ja vaikein sekä helpoin kurssisi
The stage is yours. Olisi mukava myös tietää, mitkä niistä teki helpoimpia ja vaikeimpia.
Kommentit (47)
Tuotantotalouden insinööri.
Vaikein kurssi oli ”tietoturvallisuuden perusteet”.
Ehkä jollekin tietotekniikkaa opiskelleille jutut oli perusteita.. Kokeen kysymykset koski jotain salauslogaritmien koodausmenetelmiä ja muuta tavalliselle ihmiselle täysin hepreaa.
Ei siis mitään ”mitä teet kun saat roskapostin, tai älä anna luottokorttitietojasi puhelimessa” -tyylistä näpertelyä.
Onneksi koe oli pelkkiä monivalintatehtäviä, joista pääsin ihan noppaa heittämällä läpi. Yhteenkään kysymykseen en osannut vastata, arvasin kaikki ja sain ykkösen.
Moni minua fiksumpi ja oikeasti kurssimateriaalin lukenut tyyppi uusi kyseisen kokeen pari kolme kertaa..
Luokanopen ja käsityön aineenopen opinnoissa ei mikään ole vaikeaa, jotkut kässän tekemiskurssit työläitä jos tähtää parhaimpaan arvosanaan. Mutta nämä taitavatkin olla yliopiston helpoimpia oppiaineita.
Amk insinööri, rakennusala. Vaikein oli kemia ( en oikein koskaan tajunnut ). Fysiikka oli helppoa ja kaikki siihen liittyvä.
Hmm. Terveystieteiden kandi olen (hieman vaille maisteri), ja helpoin kurssi varmaankin tilastotieteet 5+4op tai kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät 8op (huomioin siis myös että helpot opintopisteisiin nähden). Vaikein tai ehkä enemmänkin työläin opintopisteisiin nähden oli johdatus ihmistieteelliseen tutkimukseen 3op. En kyllä ole osannut kokea mitään kovin vaikeana tähän mennessä.. Ehkä edessä vielä..
Hei! Kiva aloitus, ja ainakin suurin osa vastauksista kuulostaa rehellisiltä.
Lääketieteen ensimmäisen vuoden opiskelija. En sanoisi että vaikein, mutta työläin kurssi ylivoimasesti anatomia. Helpoin ehkä sitten biologia.
Tradenomi, ei ollut vaikeita kursseja yhtäkään.
Avoimen yliopiston puolella olen törmännyt yhteen vaikeaan, liittyy oikeusteoriaan..
Bio- ja kemiantekniikan insinööri AMK, erikoistuminen bio- ja elintarviketekniikkaan (eka vuosi yhteinen kaikkien alaa opiskelevien kesken, sitten valittiin erikoistuminen bio- ja elintarviketekniikkaan, kemiantekniikkaan tai materiaali- ja pintakäsittelytekniikkaan 3 vuodeksi ja aika erilaisia nämä kurssit niissä sitten, siksi tarkennus).
Itselleni vaikeimmasta päästä kursseja oli "bioprosessien lämmönsiirto ja virtaustekniikka" (5op, meillä kaikki kurssit oli 5, 10 tai 15 op laajuisia).
Helpoin oli elintarvikkeiden valmistustekniikan kurssi (10op), käytännössä vähän teoriaa ja erilaisten elintarvikkeiden valmistusta koulun elintarvikelabrassa, makkarasta juustoon. Kivaa kokkailua pitkälti :)
Oikeusnotaari.
Tähän mennessä helpoin hallinto-oikeus, kun luin tenttiin esimerkkejä viranomaistoimista niin mietin vain jotain Kelan virkailijoita ja päähän jäi elävästi. :D
Vaikein prosessioikeus. Niin laaja. 8 opintopistettä lohduttaa hieman, mutta kun yhdessä kurssissa pitää käydä koko (ei rikos) oikeudenkäynnin perusteet ja tentissä olla helposti 1500 sivua materiaalia mukana, iskee tietoähky. Myös eurooppaoikeus oli minulle jostakin syystä tosiasiassa vaikea (kävin korottamassa kahdesti ennen kuin sain edes kolmosen), vaikka koin sen helppona. Ehkä se oli se, että ekaa kertaa elämässäni kirjat ja luennot olivat eri kielellä kuin tentti.
Ihmistutkimuksen teoreettinen puoli on vaikeaa. Varsinkin alussa kun pitää kaikki lukea englanniksi ja teoriat syleilevät filosofiaa, psykologiaa, kielitiedettä sun muita, niin on haastavaa.
FM, suomen kieli. Pääaineessa mikään ei ollut erityisen vaikeaa, mutta alkuvaiheen kieloppikurssit olivat aika puuduttavia. Vaikeimpia minulle olivat varmaan lyhyen sivuaineeni yleisen kirjallisuustieteen kurssit, olin vaan sysipaska ko. oppiaineessa.
FM, saksa. Vaikein kurssi oli saksan teoreettinen kielioppi ja helpoin kieliharjoittelu eli Saksassa oleskelu.
FM, fysiikka.
Toisen vuoden keväällä otin itselleni ohjelmaan pakollisen kvanttimekaniikan I:sen.
Jos minulla ei olisi ollut kaveria siihen, homma olisi mennyt puihin. Aihe maanläheiselle miehelle hyvin abstrakti ja laskutehtävät massiivisia. Niitä kaverin kanssa laskettiin joka harjoitusta varten tuntikaupalla, joskus ilta kymmenestä aamu kolmeen. Monien vuosia matriisin aukilaskemisia. Piti osoittaa, että joku on nolla tai joku yksi. Ottogonaalinen vaiko ei. Jotain jopa opittiinkin. Toisiamme sparraten. Laskarit oli pakollisia ja välikoepisteiden kanssa laskettiin yhteen. Kokeetkin meni kohtalaisesti, kun töitä tehtiin. Monelle tuo kurssi muodostui opintojen kompastuskiveksi. Kaverini oli edellisenä vuonna kurssia kokeillut, mutta silloin keskeyttänyt. Itse aloitin ilman ennakkoluuloja ja -käsityksiä kurssin hankaluudesta ja työläydestä, joka varmaan auttoi sen läpäisyssä.
Kiitos vielä Pori/Valkeakoski akselille...☺
Kuvataiteilija, maalamiseen erikoistunut.
Vaikeimmat kurssit minulle oli veistoon liittyvät, koska en ole kovin kummoinen veistelijä. Ideat oli parempia kuin lopputulos useimmiten.
Helpoimmat kurssit oli joko materiaalioppi (tiesin paljon etukäteen) tai estetiikka, jossa puhuimme ajankohtaisista taideilmiöistä ja teimme esittelyt itseä kiinnostavasta taiteilijasta tai ilmiöstä.
Sairaanhoitaja. Vaikeinta anatomia & fysiologia, sekä teho- ja valvontahoitotyöhön liittyvät asiat.
Helpointa ehdottomasti vuorovaikutukseen liittyvät kurssit.
Terveydenhoitaja. Vaikein kurssi lienee "ihmisen fysiologia ja anatomia", meillä oli ope, joka ei ymmärtäny itekään mitä opetti. Helpoin kurssi "tutkimus- ja kehittämistyön perusteet", oli semmosta turhaa pikkupuuhastelua koko kurssi.
KTM. Vaikein kurssi itselle oli tilastotiede tai matematiikka, en ole oikein matemaattisesti lahjakas. Helpoin ehkä joku suomen kielen pakollinen kurssi.
M.A., englannin ja venäjän kieli. Vaikeimpia olivat venäläisen kirjallisuuden kurssit sekä kulttuuritieteen kurssit, koska näissä olisi tarvinnut hitosti ennakkotietoa kirjallisuudesta, kulttuurista ja historiasta. Luennot oli tosi teoreettisia enkä saanut niiden tasosta yhtään kiinni. Minulle helpoimpia olivat äänneopin kurssit - nämä moni reputti, mutta minä sain lähes lukematta parhaan arvosanan. Helppoja olivat myös venäjän ja latinan kielikurssit.
KTM. Vaikein kurssi kvantitatiiviset menetelmät taloustieteissä. Helpoin johtamisen perusteet.