Mikä siinä synnytyksessä sattuu?
Kommentit (31)
Supistukset sattuu aivan järjettömästi, aivan loputtomalta kokovartalosuonenvedolta. Toisessa synnytyksessä ymmärsin pyytää epiduraalin riittävän ajoissa ja tarpeeksi monella annoksella. Jos puudutus on kunnossa, ponnistusvaihe ei tunnu kun jättimäisen kakan ulospusertamiselta.
Ensin sattuu supistukset. Oli yllättävää miten kovasti ne sattui. Sitten sattuu vauvan ulos ponnistaminen. Kovaa painetta ja polttavaa kipua mutta paikallisesti kun taas supistukset sattuu kokonaisvaltaisesti koko keskivartalon alueella ja vielä reisiinkin säteillen. Ponnistusvaiheen jälkeen sattuu vielä istukan synnyttäminen, ainakin jos se ei synny spontaanisti vaan kätilön täytyy auttaa painelemalla. Tuntuu kamalalta kun vatsaa painellaan kovaa kun muutenkin tuntuu siltä että kaikki sisuskalut ovat siellä sekaisin ja hakattuina. Siihenkään ei kipu vielä lopu vaan vielä tulee mahdollisten repeäminen ompelu. Sitten jälkeenpäin vielä WC käynteihin liittyvä kipu ja jälkisupistukset jotka nekin yllättivät voimakkuudellaan.
Eniten sattuu supistukset. Epiduraali kyllä auttaa.
Avautumisvaihe sattui eniten. Siis ne supistukset, jotka vaan jatkui ja jatkui ja jatkui ja jatkui. Ponnistaminen ei ollut siihen verrattuna mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Supistukset vähän, mutta synnytyksestä sain ehkä elämäni parhaimman orgasmin. Mieheni "lämmitteli" minua ennen synnytystä. Ja ei tässä ei ole mitään pervoa, vaikka joku varmaan ilmiantaa tämän kommentin.. Ihmiset ei fistaisi, jos ei tykkäisi.. Synnyttäminen olisi minulle juuri tätä.. ihana nautinto.. Orgasmin lisäksi ihana vauva <3 Synnytys kesti itsellä ehkä 10min.. kun kohdunsuu oli avautunut ja tuli kunnon supistukset.. Ei tarvinnut paljon vauvaa pusertaa ulos.. Kun tuli..
Moni ei ajattele todellakaan seksiä, tai että synnytys tuottaisi mitään nautintoa.. Mutta päin vastoin.. Suosittelen vähän hiplaamaan omia paikkoja, auttaa kummasti..! Siksi meillä naisilla on glitoris, että haluaisimme lisääntyä.. Eikä synnytys olisi pelkkää tuskaa..
Alapeukkuja odotellessa.. :D
Tätä lukiessa vain 24 alapeukkua.. :D alapeukuttajille tiedoksi:
- Ei tee kipeää
- Ei jää "traumoja"
-Paikat ei repeä, eikä välilihaa tarvitse leikata
-Vauvalta ei tarvitse hätä tapauksessa murjoa olkapäätä pois sijoiltaan että saa ulos.
-Ponnistusvaihe ei kestä tunteja, vaan on hetkessä ohi
Mutta mikäs siinä jos haluaa että tekee mahdollisimman kipeää, paikat repää ja pimpero on täynnä tikkejä ja paskalla käynti sattuu.. Niin Go for it! It's your life! :)
Jos naisen anatomiaa yhtään tiedät niin synnytyksessä kipu tulee enimmäkseen siitä kun kohdunsuu avautuu. Fistauksella ei ole mitään tekemistä kohdunsuun kanssa. Paljastit juuri, että olet mies, jolla on sairaita fantasioita.
Epiduraali molemmissa synnytyksessä, niin kovaa kipua en ehtinyt tuntea. Eka käynnistettiin, joten tilanne oli koko ajan hallinnassa. Tokastakin olin valmiiksi sairaalassa, kun synnytys varsinaisesti käynnistyi. Muutama aika tiukka supistus ehti tulla, ennen kuin epiduraali pelasti.
Repesi ilmeisesti ihan reippaasti molemmilla kerroilla. Ekassa kysyin, montako tikkiä laitettiin. Kätilö vastasi: riittävästi. Toisessa ymmärsin olla kyselemättä. Onneksi paranin kuitenkin kohtuullisesti.
Synnytyksessä niin moni asia on yksilöllistä ja sattumaa. Juuri ne asiat, mitä olin nimenomaan toivonut, eivät tietenkään toteutuneet. Ja loppujen lopuksi, niillä ei ollut merkitystä.
, kirjoitti:
Epiduraali molemmissa synnytyksessä, niin kovaa kipua en ehtinyt tuntea. Eka käynnistettiin, joten tilanne oli koko ajan hallinnassa. Tokastakin olin valmiiksi sairaalassa, kun synnytys varsinaisesti käynnistyi. Muutama aika tiukka supistus ehti tulla, ennen kuin epiduraali pelasti.
Repesi ilmeisesti ihan reippaasti molemmilla kerroilla. Ekassa kysyin, montako tikkiä laitettiin. Kätilö vastasi: riittävästi. Toisessa ymmärsin olla kyselemättä. Onneksi paranin kuitenkin kohtuullisesti.
Synnytyksessä niin moni asia on yksilöllistä ja sattumaa. Juuri ne asiat, mitä olin nimenomaan toivonut, eivät tietenkään toteutuneet. Ja loppujen lopuksi, niillä ei ollut merkitystä.
Voi hele, synnytys on pelottava. En ole ikinä synnyttänyt ja pelottaa :S
Vierailija kirjoitti:
, kirjoitti:
Voi hele, synnytys on pelottava. En ole ikinä synnyttänyt ja pelottaa :S
Jos yhtään lohduttaa niin minäkin pelkäsin etukäteen kun aina kuuli vain kauhujuttuja. Synnytys oli positiivinen kokemus, koko ajan vaan odotin että koska se sietämätön kipu alkaa mutta yhtäkkiä kaikki olikin jo ohi ja vauva sylissä. Yhtään tikkiä ei ommeltu kun fiksu kätilö ei tehnyt ruutiiniepparia enkä revennyt yhtään.
Toka synnytys oli vielä helpompi.
Tämä aiheuttaa jostain syystä aina alapeukkujen vyöryn ja ivan että oon löysä ämpäri, mutta siinäpä vetäkää taas kilarit 😅
Niin joo, seksiä teki mieli viikko synnytyksen jälkeen enkä saanut yhtään raskausarpea * ripottelee tuhkaa päälleen ja poistuu takavasemmalle*
Vierailija kirjoitti:
No yritäpä ap kuvitella, käykö kipeää, kun yrität pusertaa normaalisti sormen mentävästä aukosta (joo, venyy jonkin verran, kun kikkeli työntyy sisään) tuollaista kolme ja puolikiloista tai suurempaakin tenavaa ulos maailmaan.
"jonkin verran"... Se venyy itse asiassa todella paljon penistä varten, koska keskiverto penis on PAKSU!
Paitsi ei veny niillä, joilla se ei suostu venymään.
Supistukset sattuivat, ponnistus ei. Käynnistetty synnytys 22h: supistukset olivat sietämättömiä viimeiset 3h ajan, ponnistusvaihe kesti 10 min, enkä tuntenut mitään oikein enää. (Laitettiin tosin puudute). Jos epiduraali olisi onnistunut, niin koko synnytys olisi ollut kivuton.
En vieläkään tiedä miten sen mukulan pusersin ulos, kun supistukset ja ponnistus lakkasivat kokonaan tuntumasta.
Sekin on yksilöllistä. Mulla on hulvahtanut jälkeiset heti sen jälkeen ku vauva on ollut ulkona.
terv: tuon "supistukset, vauvan työntyminen" - viestin kirjoittaja