Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveimmät päiväkotikokemukset työntekijöistä?

pkarjalanpaska
09.02.2018 |

Kerro hirveimmät kokemukset päiväkodin työntekijöistä tai johtajasta.

Voin kertoa omani. Meille eka päiväkotipaikka ensimmäiselle lapsellemme sattui aivan meidän kodin vierestä. Aavistelin jo, että seuraakohan tästä mitään hyvää, mutta otettiin se kun muuta ei ollut. Päiväkodista tuli ihan kiva kuva.
Ekat kuukaudet tuntuivat sujuvan hyvin, lapsi aloitti ollessaan yksi wee ja oli aina iloinen ja reipas.
Kuitenkin päiväkodissa aloin kiinnittää ensimmäisenä huomiota joulujuhlassa siihen, miten johtaja kohtelee erästä päiväkotiavustajaa. Myöskin vaippoja alkoi kadota lokerosta, vaikka niitä vietiin joka päivä noin 15 kpl sinne, aina olivat loppu. Vuoden lopulla, keväällä tämä kyseinen johtaja sai jonkun ihme hermo raivarin kun olin hakemassa lastani, siinä pk:n pihassa. Meidän lapsella oli silloin koivuallergia ja sai siihen lääkkeet ja kaikki oli ihan ok. Hän jostain syystä minun ohi kulkiessaan alkoi mäkättää "MULLA ON KUULE OLLU SILMISSÄ JOSKUS JOTAKIN (en muista mitä sano) ETTÄ KYLLÄ MINÄ TIEDÄN MILTÄ SE TUNTUU". olin vaan et..jooh..okei selvä.

Sitten tulikin kesäloma. Kun syksyllä pk taas alkoi, yhtenä päivänä tämä johtaja oli siellä vikassa vuorossa. Pihalle kävellessäni, näin että hän tuojotti maahan selkä kyyryssä surullisena, nojaten istui silleen kiikkujen aidan päällä. Tulin siihen et "joo tässä tää lätkä" niin hän ei reagoinut mitenkään. tujotti vaan mun pojan lippistä joka sillä oli käsissään. Tuli sellanen oli et onko se ihan ok?? Toistin se ja sit se vaan et joo.

Tänä lukuvuonna porukka vaihtui siellä ihan sika tiuhaan ja lapset tuli levottomiksi. Kerran kun tulin hakemaan lastani neuvollaan kesken päivän, (josta olin ilmoittanut aamulla) niin yksi hoitaja vaan "ei tänne se saa kesken päivän tulla". lapset juoksenteli ympäri huonetta miten sattuu, yksi varaston ovi oli auki jossa tavaroita, joita ei saa antaa lapsille. Hoitajat istuivat lattialla, nojaten seiniin ja ja muutama lapsi heitteli puisia palokoita ympäri huonetta. hoitajat vaan nauroivat ja vaikuttivat väsyneiltä. ihmettelin tätä käytöstä suuresti. eivät halunneet et kukaan käy siellä, ettei totuus paljastu. Keväällä kun haettiin lapsi hoidosta, hänen kätensä oli oudon kipeä olkapäästä. Kyseltiin siitä, mutta mitään järkevää ei saatu vastaukseksi. Juuri tänäpäivänä tuo epätasapainoinen johtaja oli ollut taas vuorossa. tuli epäily, että hän on tehny jotakin kädelle, koska muuten mitään ei ole ilmentynyt ukn hän ei ole ollut maisemissa.

Työstekijät vaan juttelivat pihalla keskenään. joskus eivät edes kysyttäessä kertoneet mitä lapsi on tehnyt tai miten on mennyt.
Tämän vuoden jälkeen olin jo ihan kypsä tähän touhuun ja hain lapseni muualle hoitoon.

Uusi päiväkoti uusine tilaineen avattiin ja lapsi meni sinne. Kuitenkaan lapseni ei viihtynyt yhtään. Siellä eräs hoitaja _riuhtoi_ lapseni aina sylistäni, vaikka lapseni tykkäsi antaa mulle aina halin ja pusun ennen kun meen. tämän seuraukseni lapseni jäi aina itkemään sinne. kun tän hoitajan tapoihin kuulu, et äitille vilkutetaan vaan ikkunasta. No ei menny kauaa ku lapsella alko yölliset vahinkopissat ja oli itkuinen. Päiväkoti ei myöskää ohjannut lasten toimintaa pihalla tai käyttäneet liikuntasalia hyväkseen vaikka oli nimenomaa liikuntapainotteine pk. Pihalla kävivät vain tunnin päivässä ja meidän lapsi on oikein liikunnallinen niin ei oikeen sopinu. Lapset myös puettiin ulos oudosti, lapsilla saatto olla sisäkengät ja talvipipo päällä kun meni hakemaan. Ei auttanu ku vaihtaa takasi vanhaan ku siellä lapsi ei sentää itkeny ja siellä oli vanhat kaverit.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaton. Vihapuhetta.Poistettava.

Vierailija
2/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tää totta? Aivan kamalaa! :( T. Alalle opiskeleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänä aikana sinne oli palkattu joku hirviötyöntekijä. Heti ensimmäisenä siitä sai sen kuvan, ettei hän välitä kenestäkään muusta kuin itsestään, todella halveksiva ja nyrpeä. Hän muun muassa kerran _riuhtoi_ meidän lapsen tuolilla kauemmas pöydästä, kun vähän raivostui. meidän lapsi kertoi siitä kotona vielä pitkään. Kerran tämä emäntä repi mun miehen käsistä meidän lapsen astmapiipun ja mäkätti jotain kovalla äänellä. hän ei myöskään koskaan kertonut päivänkuulumisia lapsista ja kohteli meitä vanhempina kuin roskaa, kun tultiin hakemaan lastamme. Ei mitään kontaktia. 

Tämä täti oli myös valehdellut tälle johtajalle meistä paskaa ja teki lastensuojeluilmoituksen!! johon tapaamiseen hän ei itse kuitenkaan suostunut tulemaan. tapaamisessa selisi, että väärä ilmianto. Johtaja oli kyllä siellä mukana ja kehtasi väittää , että tällasta on ollut ennenkin. hän viittasi siis kaksi vuotta aikaisemaan tapaukseen, jossa hän oli itse työpaikansa aikana teulonut meidän lapsen olkapään. ja väitti meidän syyksi. tämä oli ihan se lavastus meitä vastaan, koska me tiedetiin ettei mikään ollut totta. 

Päiväkodinhoitajatkin kyrrsivät meidän liikennettä kotiimme, että jouduimme kiertämään takaoven kautta puoli toista vuotta, jotteivat he huutelisi aidon toiselta puolelta meille (tästä voisi kertoa yksityiskohtiakin)

Joudin tämän takia hoitamaan itse lapseni avoimessa pk:ssa 4 viikkoa, ennen kuin vietiin takaisin. oltiin muutenkin sen takia tosi paljon poissa, ja vietiin vain kun oli ihan pakko, lapsi pk:hon. kärsin valtavasta stressistä ja masennuksesta sen takia puoli vuotta. 

tämän vuoden jälkeen loppui se kiusaaminen ja vaihdettiin lopullisesti toiseen jossa nyt ollaan oltu 2 vuotta. 

Vierailija
4/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on. ja voisin ketoo vielä enemmänki mitä noiden vuosien aikana tapahtu. ei mahtu vaan tila täällä. järkyttävää ja äitinä traumat jäi, ukn eka lapsi vielä. uskalla antaa kellekkää hoitoon. luottamus menny. 

Vierailija
5/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ryhmässä, 2-5 vuotiaiden ryhmässä, oli viimevuonna semmonen nuori poika toisena hoitajana. Keskittyi lähinnä äideille lirkutteluun, itsestään puhumiseen (oikeesti, kiusallisen paljon sain hänestä tietää) ja sen voivotteluun, kuinka on taas niiiiiiin poikki kun pelasi koneella aamuyöhön. Työt hoitui vasemmalla kädellä, mutta vaatteet oli aina tiptop muodikkaat.

Vierailija
6/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei herra kristus....

Vierailija
7/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut monessa päiväkodissa töissä, sinne mahtuu aina niitä kieroja ja ilkeitä kiusaajia. eräs päiväkodin opettaja, joka oli ryhmässäni, kiusasi ja levitti minusta kaikenlaista.. menin johtajan puheille kyllä tällöin.

Vierailija
8/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin ja tässä päiväkodissa yhdelle lapselle tuli liukkaassa mäessä kaatumisesta olkapäähän vamma, jota eivät hoitaneet. äiti oli vienyt sairaalan tarhan jälkeen ja sai kääreen ja kantositeen siihen. samana vuonna toiselle lapsella oli jäänyt sormi painavan oven väliin ja koko sormi murtui sen takia. joutu pitää kuinka monta viikkoo suojaa kädessään. 

Vierailija
9/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt on kyllä sellaista tarinaa, että voinko kysyä, miten teidän perheellä menee? Voitko itse hyvin?

Vierailija
10/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että suurimmassa osassa päiväkoteja on ongelmia (lähinnä työntekijöissä). Siksi en voisi kuvitellakaan vieväni lapsia sellaiseen hoitoon, jos minulla sellaisia olisi.

Itseäni on kohdeltu väkivaltaisesti lapsena hoitopaikassa useaan otteeseen.

Vierailija
11/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarinaa. olisikin. kaikki täyttä totta. Meillä menee mahtavasti, meilläon korkeakoulutus ja rahaa ja auto. lapselle kalliit harrastukset ja hienot vaatteet ja parturissa käydään aina leikkuutamassa hienot hiukset. kalliita leluja piisaa, ulkomaanmatkoja. 

kateelliset hoitajaihmiset vain eivät ymmärrä, että älykkäät saavat vähän paremmat työpaikat, kuin hoitajana olemisen. 

Vierailija
12/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen kuullut että lähes kaikissa pk:issa on ongelmia. hankala löytää pk:ta jossa työntekijät olisivat oikeasti kiinnostuneita ihmisistä ketä hoitavat ja kasvattavat. sitten ihmetellään miksi lapsilla on ongelmia. no kai nyt on kun ne kasvaa tuollaisten epätasapainoisten hirviöiden seassa. 

Vierailija
13/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa päiväkodintyöntekijöillä käry käydä ja kuristus kurkussa, etteivät osaa hoitaa työtään. onneksi lakipykälät ja varhaiskasvatusuunnitelmat ovat kaikkien nähtävillä internetissä. erottaminen on naurettavan helppoa ;) 

tervemenoa vaan,,,hoitajat... 

Vierailija
14/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt niitä hirveimpiä kokemuksia! 

kerro kaikista kamalimmat jutut. avaudu. kerro!

Vierailija
15/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä perhepäiväkodissa, jossa itse olin pienenä. kaadoin vahingossa suolasirottimesta suolaa jauhelihakeittoon, ja sitä lorahti ihan liian paljon. täiti pakotti silti syömään koko keiton ja siitä tuli aivan hirveä olo. kun en pystynyt syömään, vei arestiksi toiseen huoneeseen ja tönäs vielälattialle ja sulki oven perässään. kun äiti tuli hakemaan, esitti hymyilevää ja normaalia. halasin vaan äiti ja sanoin, etten ikinä halua enää tänne. 

Vierailija
16/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin päiväkodissa joskus 80-luvulla, siellä oli sellainen ihana "pojat on poikia" -meininki. Pojille ei koskaan sanottu mitään, mutta tyttöjä nuhdeltiin jo väärästä äänensävystä. Arestia saatiin jos edes puhui välipalan aikana.

Tietysti juuri minun ryhmääni tuli todella häiriintynyt poika. Hän tappoi pihalta kaikki kiinni saamansa sammakot ja repi kastematoja katki raivoissaan. Hän saattoi ilmestyä tyhjästä kesken leikkien ja repiä lelut käsistä, repiä piirustukset ja askartelut, hajottaa värikynät tai vaikkapa vain sylkeä päälle.

Minua hän tykkäsi kiusata eniten. Olin aika pieni ja minut oli kotona huudettu ja piesty araksi, joten olin helppo kohde joka hölmönä näytti pelkonsa ja pahan mielensä. Tämä poika sai siitä selvästi tyydytystä.

Kerroin opettajalle että pelkään mennä pihalle kun tämä poika on siellä ja piha on niin vilkas ettei kukaan näe jos poika vaikka lyö tai työntää naamalleen hiekkaan, ja perästä päin ei uskota kun ei kerta nähty. Opettajat vaan nauroi että sehän on vain sen merkki että se tykkää susta.

Kun kantelin toisen kerran, opettajalla meni jo hermo ja hän totesi ettei minun tarvitse täällä pitää vahtia kun en ole mikään poliisi.

Sitten oli pakko uskaltaa kertoa kotona vaikka tiesin että vanhemmat syyttäisivät minua, ehkä jopa suuttuisivat minulle. Ei onneksi kumpaakaan (tavallaan), mutta äiti meni sanomaan naureskellen että "pidä kuule puoles".

Muistin tämän neuvon seuraavan välikohtauksen aikana.

Istuin hiekkalaatikossa ja haukottelin. Tämä poika näki tilaisuuden tulleen ja heitti lapiollisen märkää hiekkaa suuhuni. Ensin meinasin alkaa itkeä, mutta sitten muistui neuvo mieleen. Otin juuri täyttämäni hiekkaämpärin ja kalautin sillä poikaa päin niin kovaa kuin jaksoin. Se osui leukaan ja poika alkoi itkeä. Hän juoksi kertomaan opettajille jotka laittoivat minut yksin nukkumahuoneeseen "arestiin". Muistan vieläkin kun istuin siellä ja hymyilin voitonriemuisena.

Kotiin meni nootti että teidän tytöstä on tulossa väkivaltainen. Se on edelleen ainoa kerta koko elämässäni kun olen lyönyt ketään, mutta ai että kun se tuntui hyvältä.

Tämä poika sai olla open kultana ryhmässämme ja kiusata tyttöjä vielä jonkin aikaa tuon jälkeen. Minua se ei enää kiusannut. Sanoin että jos vielä kerran niin tulee uudestaan ämpäristä.

Sitten poika siirrettiin pois ryhmästä kun hän kävi opettajan kimppuun puujakkaralla ja mursi tältä varpaan. Se ei sit vissiin enää tarkoittanutkaan sitä että poika vaan tykkäs opesta.

Vierailija
17/20 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhan opettajatkin ovat korkeakoulun käyneitä.

Vierailija
18/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kertoi kotona että täti oli maannut hänen päällään kun oli ollut päiväuniaika. Tämä Hämeenlinnassa Idänpäässä, aikaa kymmenisen vuotta.

Vierailija
19/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun lapsia ap otettu koskaan huostaan?

Vierailija
20/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojan pk-ryhmässä on yksi kauhulapsi, samanikäinen poika, kuin omani. Kiroilee, tönii, nimittelee muita lapsia. Saa ties mitä kiukkukohtauksia, makaa pitkin pituuttaan pihassa kun ei saa haluamaansa leluja jne. Palautetta on annettu, mutta eipä tuo mitään auta. Kunpa oma lapsi siirrettäisiin toiselle osastolle, mutta sekään ei kuulemma onnistu.

Joskus nähnyt tuon samaisen pojan äitinsä kanssa pk:n ulkopuolella. Siinä äippä suu auki tuijottaa, kun jälkikasvunsa esittelee taitojaan. Vähän voi lässyttää, että älä "Antti" ny viitti... 57

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä