Ihmeellinen purkaus eräältä äidiltä
Siis asiaa koskee lapsen harrastusta, ja en nyt ala sen tarkemmin sanomaan mistä harrastuksesta on kyse, mutta tämä harrastus vie todella paljon rahaa, aikaa ja vaivaa sekä jos haluaa harrastaa aktiivisesti kilpailumielessä, on se väline oltava siihen myös, ja meillä niitä on kaksi.
Noh, eräs äiti sanoi,että on epäreilua, että meillä on tähän varaa, ja heillä ei ole ja minun pitäisi tukea hänen lastaan ja antaa hänen harrastaa meidän "välineellä" koska heillä ole varaa itse sellaista hankkia.
No, yleensä toki tuen aika paljon muita ihmisiä ja olen tosi antelias ja huomaavainen, mutta nyt meni jotenkin yli, koska nämä "välineet" on oman lapseni kilpailuvälineitä ja ne eivät ensinnäkään saa mennä pilalle, koska pahimmassa tapauksessa kilpailut menee ohi tältä kaudelta.
Ihmetyttää että miksi olisin jotenkin velvollinen tukemaan hänen lastaan vain siksi, kun meillä on olltu varaa hankkia asioita omalla lapselle? Ja en todellakaan kylve rahassa, harrastus vie ison osan rahaa tuloistani.
Kommentit (26)
Niin. Sanoppa muuta rakas porvoolainen.
Anna olla. Kateellisia ja katkeria riittää aina ja joka paikassa.
Lasten harrastuksiin/opiskeluun kannattaa panostaa ja siitä kannattaisi vinkata tälle mammallekin.
Niin siis teillä on 2 hevosta? Ettekä halua lainata niitä. Älä lainaa.
Jos vielä kehtaa pyytää omakseen "toista välinettä" sanot sille että ei se nyt käy. Perustelut kuten yllä.
Lokit osaa syyllistää. Säästäkööt rahaa tai keksikööt lapselleen edullisemman harrastuksen.
Se oli tämmönen Minulla on oikeus ja minulle kuuluu -lahkoa edustava mamma. Näitä on tosi paljon nykyään, muiden pitää antaa omastaan enemmän ja enemmän koska hänen (ja mukuloittensa) pitää saada kaikkea mitä muillakin on.
Omakin lapseni harrastaa ns. aika kallista lajia. Tosin laji on aika edullinen, jos laskee esim. kuukausimaksun valmennustuntia kohden. No, joka tapauksessa harrastukseen menee aika paljon rahaa. Itse sitten säästän mm. omista menoistani jne. jotta voin rahoittaa lapseni harrastuksen, eikä se ole minulle mikään ongelma. Mieleeni ei tulisi vaatia jonkun toisen "varakkaamman" perheen kilpailuvälineitä tai muita tarvikkeita.
Minusta vain tuntuu tavallaan pahalta hänen lapsen puolesta, tottakai toivon että hänellä olisi ns. samat mahdollisuudet ja toki olen välillä antanut lainata " välinettä", mutta mielestäni äidin purkaus oli aika töykeä, ihan kuin minun pitäisi potea jotain syyllisyyttä asiasta, vaikea vaan suhtautua ihmiseen, kun en itse ole mitenkään ilkeä tai halua sanoa pahasti.
Silleen tyhmää että tuntuu itsestä pahalta kun toinen on selkeästi tuota mieltä :(
kiitos vastauksista! t:ap
Vierailija kirjoitti:
Lasten harrastuksiin/opiskeluun kannattaa panostaa ja siitä kannattaisi vinkata tälle mammallekin.
Sinusta on vain haittaa. Sut pitäis listiä. Etkö osannut lukea, ettei sillä äidillä OLLUT VARAA???
Ja kyllä, kyse on hevosista, mutta en nyt aluksi halunnut sitä selkeästi tuoda julki ja nämä hevoset ovat aika laadukkaita hevosia ( GP ) niin en ihan mielellään niitä "lainaa" vaikka toki tytöllä taitoa olisikin, mutta kun ne ovat oman tyttöni kisaratsuja. t:ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta vain tuntuu tavallaan pahalta hänen lapsen puolesta, tottakai toivon että hänellä olisi ns. samat mahdollisuudet ja toki olen välillä antanut lainata " välinettä", mutta mielestäni äidin purkaus oli aika töykeä, ihan kuin minun pitäisi potea jotain syyllisyyttä asiasta, vaikea vaan suhtautua ihmiseen, kun en itse ole mitenkään ilkeä tai halua sanoa pahasti.
Silleen tyhmää että tuntuu itsestä pahalta kun toinen on selkeästi tuota mieltä :(
kiitos vastauksista! t:ap
Miksi sinun pitäisi tuosta hyvästä olla ilkeä tai sanoa pahasti?
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, menikö muusit suuhun, köyhä? Ne olivat hevosia! Tasokkaita (GP ) Kaikkien tulee vain vähän panostaa, eiks nii?
15, tämä kyseinen äiti on itse aika hyökkäävä tässä asiassa, ja kun hän siitä minulle paasasi, oli jopa vihainen, katkera ja hyvinkin ikävään sävyyn siinä asiaa kertoili, tässä vaiheessa muutama tuntemani ihminen olisi varmasti sanonut takaisin, mutta itse en ole sellainen, olen aika rauhallinen ihminen ja haluan hyvää ihmisille. t:ap
Hieno ketjun kuolema tuohon valotukseen lajista :DDDD
Vierailija kirjoitti:
15, tämä kyseinen äiti on itse aika hyökkäävä tässä asiassa, ja kun hän siitä minulle paasasi, oli jopa vihainen, katkera ja hyvinkin ikävään sävyyn siinä asiaa kertoili, tässä vaiheessa muutama tuntemani ihminen olisi varmasti sanonut takaisin, mutta itse en ole sellainen, olen aika rauhallinen ihminen ja haluan hyvää ihmisille. t:ap
No mä ainakin olisin :D Mitä siitä hyötyy, että jakaa ymmärrystä noin katkerille köyhille? En edes "seurustelisi" sellaisten kanssa :) Toi ihminen ois tuon jälkeen paskaa mun silmissä. Kerjuri.
15
Paitsi kun on tuolla tasolla elämässä Suomessa, kuin ap ja lapsensa ei jää jäljelle kauheasti samantasoisia ihmisiä.
15
Miksi harrastatte niin kallista lajia. Lopettakaa ja käyttäkää järkevästi kaljaan ja tupakkiin nekin rahat.