Ihmeellinen purkaus eräältä äidiltä
Siis asiaa koskee lapsen harrastusta, ja en nyt ala sen tarkemmin sanomaan mistä harrastuksesta on kyse, mutta tämä harrastus vie todella paljon rahaa, aikaa ja vaivaa sekä jos haluaa harrastaa aktiivisesti kilpailumielessä, on se väline oltava siihen myös, ja meillä niitä on kaksi.
Noh, eräs äiti sanoi,että on epäreilua, että meillä on tähän varaa, ja heillä ei ole ja minun pitäisi tukea hänen lastaan ja antaa hänen harrastaa meidän "välineellä" koska heillä ole varaa itse sellaista hankkia.
No, yleensä toki tuen aika paljon muita ihmisiä ja olen tosi antelias ja huomaavainen, mutta nyt meni jotenkin yli, koska nämä "välineet" on oman lapseni kilpailuvälineitä ja ne eivät ensinnäkään saa mennä pilalle, koska pahimmassa tapauksessa kilpailut menee ohi tältä kaudelta.
Ihmetyttää että miksi olisin jotenkin velvollinen tukemaan hänen lastaan vain siksi, kun meillä on olltu varaa hankkia asioita omalla lapselle? Ja en todellakaan kylve rahassa, harrastus vie ison osan rahaa tuloistani.
Kommentit (26)
Mutta siis ihmisten paska käytös johtuu melkein aina siitä, että he ovet itse tyhmiä. Kuten tuokin äippä, jos nuo olivat hänelle vain hevosia, niin ei tajunnut, etteivät ne kyllä de facto olleet. Mutta kun ei tiedä, on helppoa olettaa ap itsekkääksi.
Sama aloitus on ollut täällä ennenkin melkein samoin sanoin, siinä vain kerrottiin heti että kyse on hevosista. Uudestaanko kaverin äiti avautui?
Vierailija kirjoitti:
Sama aloitus on ollut täällä ennenkin melkein samoin sanoin, siinä vain kerrottiin heti että kyse on hevosista. Uudestaanko kaverin äiti avautui?
Aika moni ei ehkä ymmärrä, miksei niillä hevosilla saisi ratsastaa, vaikka siis näin kerrottuna jokainen oli sitä mieltä, ettei tietenkään ole ok olettaa saavansakaan. Ehkä ap sai näin aidomman reaktion ongelman ytimeen liittyen.
Jos nyt hevosista on kyse, niin älä ”lainaa”. Jos nyt aktiivisesti kisataan niin hyvä että pysyy tyttärellä itse ratsastettavana. Muutenkin jos annatte hänenkin tyttärensä ratsastaa teidän hevosilla, niin rupee varmasti tuleen lisääkin vaatimuksia. ”Maksa kisamaksut, ei meillä ole rahaa.” ”Kuskatkaa heppoija ympäri Suomea että päästään kisoihin.” Kun antaa pirulle pikkurillin, se vie koko käden, vai miten se menikään :D Voi olla että tuolle äidille tulee sellainen fiilis että suostutte nyt tansimaan hänen pillinsä mukaan. Voi olla kuitenkin että hänelle riittääkin vain että tyttärensä saa ratsastaa, en sano että kaikki olisi sellaisia röyhkimyksiä, mutta kun kuvailit mitä nainen oli sanonut niin tuli vaan mieleen ettei välttämättä kannata ”lainata.” :)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun katsoo uudestaan otsikkoa, niin asettuu hiukan uuteen valoon tuo sana "ihmeellinen".
Ehkä ne olivat hänelle vain hevosia?
Oli mitä oli, ei toisen omaa voi vaatia ja pitää "oikeutenaan". Kävin minäkin museossa ja pyysin antamaan itselleni kivan taulun seinältä. Sopisi hyvin mun kotiin, eikä mulla ole oikein varaakaan ostaa mitään. Haistatin tietty pitkät, kun en saanut Picassoa mukaan.
Nyt kun katsoo uudestaan otsikkoa, niin asettuu hiukan uuteen valoon tuo sana "ihmeellinen".
Ehkä ne olivat hänelle vain hevosia?