Hyvä kirjoitus nykypäivän tuloeroista.
https://yle.fi/uutiset/3-10064017
Kyllä näin on näreet. Kuka tarvitsee 160 000€/kk ???
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joona-Hermanni kirjoittaa hauskan ristiriitaisesti mutta kansaanmenevästi.
Suomessa on yksi maailman pienimpien tuloerojen maista. Hyvin, hyvin harva yltää 160 000 euron kuukausituloihin. Hyvä palkka aivan varmasti kannustaa aivotyöläisiä. Pörssiyhtiöiden johtajilla ei ole pitkiä irtisanomisaikoja, vaan jos potkut tulevat, ne iskevät heti. Siksi erorahat ovat isot. Ja heidän palkkansa ja eläkkeidensä maksajina ovat yritysten omistajat.
Tosin pörssiyhtiöiden potkut tarkoittavat käytännössä erorahaa ja työpaikan vahtumista, ei työttömyyttä.
Ei pidä paikkaansa. Esim. joku Elop ei tule koskaan enää tekemään päivääkään töitä yhdessäkään yrityksessä jos ei itse sellaista perusta.
Höpsis. -Jos viittaat Stephen Microsoftin trojanhevonen" Elopia, joka jäänee Suomen taloushistoriaa miehenä, jonka toimitusjohtajuuden aikana Nokia oyj:n arvosta putosi 2/3 osaa. Täsmennys:
Kun Elop aloitti Nokian johtajana vuonna 2010, oli yhtiön markkina-arvo noin 29,5 miljardia euroa. Kun Nokia vuonna 2013 myi matkapuhelintoiminnot Microsoftille oli yhtiön arvosta jäljellä 11,1 miljardia euroa. Samassa yhteydessä ilmoitettiin, että Elop jättää Nokian toimitusjohtajan paikan.
Kauppalehden toimittajien Pekka Nykäsen ja Merina Salminen "Operaatio Elop" -kirjan laskelmien mukaan Elop työskenteli Nokian toimitusjohtajana 1 020 päivää. Kun Nokian tappiot jaetaan jokaiselle päivälle, laski Nokian omistajien omaisuus 18 miljoonaa euroa päivässä koko Elopin toimistusjohtajuuskauden ajan.
Helmikuussa 2016 Elop sai töitä vanhasta itselleen tutsuta yliopostosta "neuvonatajana, insinööriteiteiden laitoksella." - Asiasta uutisoi Suomessa noin pari vuotta sitten Suomessa muiden muassa kauppalehti: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/stephen-elop-sai-uuden-tyon/sWHQpEEq
Luultavasti mies olisi taloudellisesti pärjännyt tekemättä päivääkään töitä. Toisekseen itse en ukso, että jos tai kun on on tienannut miljoonia €utoja, niin raha on päällimmäisenä asiana, joka motivoi jatkamaan työntekoa. - Vaikka toki Suomeenkin mahtuu niitä veeroista nillittäviä parempi osaisia joista jää mielikuvam että mikään ei ole tarpeeksi ja aina täytyisi saada vain lisää ja lisää. Luulisi näet, että jos on useana vuonna tienannut useamman miljoonan €uron verran niin olisi varaa hieman maksaa myös verrojakin. - Kun harva noita miljooniaan on aivan yksin onnistunut tekemään ja luomaan; vaan niien luomiseen on enemmän ja vähemmän suoraan osallistunut joukko lojaaleja alaiaisia ja uutteria työntekijöitä.
Minä sanoin että Elop ei tule enää koskaan saamaan töitä yhdestäkään yrityksestä. Sinä sanoit ”höpsis”, ja kirjoitit/lainasit pitkän rotlan josta käy ilmi että Elop ei tule enää koskaan saamaan töitä yhdestäkään yrityksestä.
Onko tämä joku vitsi, vai mikä on homman nimi?
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-10064017
Kyllä näin on näreet. Kuka tarvitsee 160 000€/kk ???
Suuren pörssiyhtiön johtaja tarvitsee. Hänen ratkaisuistaan liikkuu satoja miljoonia, jopa miljardeja euroja. Maailmalla lahjuksina liikkuu yksittäistapauksissakin usein kymmeniä miljoonia, palkan tulee olla riittävä jottei joutuisi houkutukseen.
tuleva köyhä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei välttämättä tarvitse, mutta joillain jolla on hyvä palkka, ne ovat tehneet paljon töitä sen eteen, pitäisikö muiden luopua hyvistä asioista elämässään vain siksi, kun toinen ei jaksa tehdä mitään sen oman elämän eteen?
Samaa vinkumista sain kuulla kun oli äippälomalla ja sain kieltämättä tosi hyvää äippäkorvausta, muiden mielestä se on väärin kun minä saan niin paljon ja he vain minimin....
itse olen tehnyt koko ikäni töitä aivan älyttömästi, olen moneen kertaan maksanut veroina omat äippäkorvaukseni kyllä, ja nämä muut eivät olleet tehneet töitä ollenkaan, kun ei huvita, mutta se on silti väärin kun eivät saa samaa kuin minä.
Tuloeroja on ja tulee aina olemaankin, ne ei poistu sillä että niiltä jotka tekee oikeasti paljon että saavat hyvää liksaa, viedään osa pois, niille jotka kokevat sen olevan väärin kun sohvalla makaamisella ei tienaa hyvin.
Olen yksinyrittäjä..jonka firman tulot ovat tippuneet vuosi vuodelta.konkurssi ja työttömyys uhkaa. nettikauppa on tappanut 25 vuotta kestäneen kaupan. asiakkaat kiittävät aina ihanasta palvelusta..mitä teen väärin?
Ilmeisesti et seuraa aikaasi etkä kykene uudistumaan.
Olen yksinyrittäjä..jonka firman tulot ovat tippuneet vuosi vuodelta.konkurssi ja työttömyys uhkaa. nettikauppa on tappanut 25 vuotta kestäneen kaupan. asiakkaat kiittävät aina ihanasta palvelusta..mitä teen väärin?