Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin Mehiläisessä "kokeneella" gynellä keskenmenon tähden. Outo kokemus!

Vierailija
09.02.2018 |

Raskausoireet vähenivät huomattavasti rv 9 ja aloinkin epäillä tämän perusteella keskenmenoa.
Mehiläiseen menin kokeneelle gynelle ultraan ja totta tosiaan diagnoosina keskeytynyt keskenmeno.

Lääkäri antoi minulle 4 cytotec lääkettä mutta ei mitään ohjetta miten ja milloin ne ottaa. Ei lähetettä julkiselle puolelle, ei puhetta mistään seurannasta ja ei edes kertonut miten lääkkeet tulee ottaa (yleensä joko emättimeen tai sitten suun kautta). Ei kertonut kuinka paljon ja pitkään tulisi vuotoa odottaa tai mitä tehdä jos lääkkeet eivät toimi. Ei kysynyt onko kotona ketään seuranani. Siis sinä päivänä olisin ollut kaksin 1-vuotiaan tyttöni kanssa kotona.

Sitten lääkäri toivotteli hyvää jatkoa ja sanoi että seuraavassa raskaudessa käy ultrassa rv 6 niin jos silloin kaikki hyvin niin keskenmenon riski todella pieni. Ja yritin sitten selittää että niinhän mä rv 6+6 kävinkin ja syke ja viikkojaan vastaava alkiokin löytyi.

Toisi outo fiilis jäi tuosta käynnistä ja seuraavana päivänä kävin NKL:n päivystyksessä missä sain hyvät ohjeet suullisesti ja kirjallisesti ja ehdottomasti kiellettiin ottamasta lääkettä jos ei ole kotona toista aikuista seurana.

Yleensä kokemus yksityisistä on ollut tosi hyvä mut nyt kyllä jäin ihmettelemään. Tämä lääkäri oli kokenut ja tunnettu synnytys- ja naistentautien gynekologi ja keskenmenon lääkkeellisen ohjeistus tuota luokkaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli päissään tai krapulassa.

Moni lekuri määrää ittelleen kaikenlaisia nappeja, etenkin ne, jotka kahmii vuoroja sekä tk:ssa että yksityisellä ja sit ne eläkeläikäset, jotka on jo hidastunu.

Vierailija
2/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oli päissään tai krapulassa.

Moni lekuri määrää ittelleen kaikenlaisia nappeja, etenkin ne, jotka kahmii vuoroja sekä tk:ssa että yksityisellä ja sit ne eläkeläikäset, jotka on jo hidastunu.

Katsoin julkiterhikistä että on 66-vuotias ja on kuitenkin vuosi sitten antanut medialle ihan tervejärkiseltä kuulostavia lausuntoja.

Mutta kyllä myös Naistenklinikan päivystävä lääkäri ihmetteli että miksi annetaan ilman mitään ohjetta ja seurantaa noin voimakasta lääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään kirjalitsa ohjeistustakaan mukana lääkkeissä? Mitään pakkausselostetta tms?

Vierailija
4/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samantapainen kokemus keskeytyneen keskenmenon hoidosta mehiläisessä. Laittoi kiireettömän lähetteen poliklinikalle ja sanoi, että aika tulee sitten viikon sisään tyhjennykseen. No, aloin vuotamaan rajusti seuraavana yönä ja kovat kivut monta päivää sekä runsasta vuotoa ja isoja hyytymäklönttejä, pyörrytti. Lopulta kolmen päivän päästä soitin itse kättärille, että pääsisinkö nopeammin tarkistukseen/tyhjennykseen. Sanoivat, että olisi pitänyt tulla heti keskenmenon toteamisen jälkeen suoraan päivystykseen, koska viikkoja oli jo yli 10.

No, en tiennyt koska lääkäri oli neuvonut toisin ja oli ensinmäinen keskenmenoni.

Vierailija
5/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän samantapainen kokemus keskeytyneen keskenmenon hoidosta mehiläisessä. Laittoi kiireettömän lähetteen poliklinikalle ja sanoi, että aika tulee sitten viikon sisään tyhjennykseen. No, aloin vuotamaan rajusti seuraavana yönä ja kovat kivut monta päivää sekä runsasta vuotoa ja isoja hyytymäklönttejä, pyörrytti. Lopulta kolmen päivän päästä soitin itse kättärille, että pääsisinkö nopeammin tarkistukseen/tyhjennykseen. Sanoivat, että olisi pitänyt tulla heti keskenmenon toteamisen jälkeen suoraan päivystykseen, koska viikkoja oli jo yli 10.

No, en tiennyt koska lääkäri oli neuvonut toisin ja oli ensinmäinen keskenmenoni.

oletko rhd-negatiivinen veriryhmältäsi?

Vierailija
6/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään kirjalitsa ohjeistustakaan mukana lääkkeissä? Mitään pakkausselostetta tms?

Ei ollut sain vain neljä lääkettä irrallisena mukaan.

Naistenklinikalla sitten osasivat neuvoa et emättimee kun ei ole mitään vuotoja.

Vierailija
7/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa tosi ikävä kokemus sullakin :(

Todella hurjaa, että jättävät noin "heitteille" keskenmenon kanssa noin isoilla viikoilla.

Mulle ei edes tehty mitään lähetettä ja sitäkin Naistenklinikalla kätilöt ja lääkäri päivittelivät ääneen.

Mulla on ollut yksi aikaisempi keskenmeno ja se tyhjeni spontaanisti rv 6 mutta kävin kuitenkin Mehiläisen Felicitas keskenmenoklinikalla ja siellä Tuija Foudila osas tosi hyvin hoitaa tilanteen ja jälkitarkastuksen. Harmi etten täs toisessa keskenmenossa tajunnut varata aikaa hänelle.

Ap

Vierailija
8/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt??????

Vierailija
9/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on mennyt hiukan luotto yksityiseen. Ei sillä etteikö virheitä voitaisi tehdä missä vaan, mutta fakta on se että yksityisellä firmalla työskentelevät lääkärit eivät ole samalla tavalla ajan tasalla asioista ja uusista systeemeistä kuin kunnan lääkärit. Kunnalla työskennellessä sinun tulee olla osaava monella taholla ja erittäin valppaana koko ajan. He ovat jatkuvasti tekemisissä kaikenlaisten asioiden kanssa. Yksityisellä ei ole yhtä hektistä.

Itsellä jäänyt lähinnä kuva yksityisistä lääkäreistä kuinka raha sokaisee. Lääkäri kuvittelee olevansa kaikkitietävä ja potilas on aina väärässä. Yksityisellä passivoituu ja tästä syystä eräs tuttava kuoli syöpään, koska ei osattu ohjata hoitoihin ja tarkempiin selvityksiin oireista. Sanottiin että alle 40 vuotiaalla ei voi olla rintasyöpää. (millainen ihminen nykypäivänä voi tosissaan luulla näin ja vieläpä lääkäri..?!)

Yksityisellä ei myöskään tiedetty että syöpäpotilas jolla on hormoniperäinen syöpä, ei saa käyttää hormoniperäisiä ehkäisyvalmisteita. Onneksi asiakas tiesi itse ettei saa ja ei uskonut tätä "ammattilaista" joka ei päivitä tietojaan.

Yksittäisiä tapauksia tietysti, mutta itselle sen verran isoja mokia ettei oikein luotto pelaa. AP:n esimerkki voi hyvin kertoa myös tästä yksityisen lääkärin ammattimaisuudesta. Kyllä tekisi hyvää yksityisten firmojen lääkärien työskennellä välillä julkisella puolella.

Vierailija
10/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on mennyt hiukan luotto yksityiseen. Ei sillä etteikö virheitä voitaisi tehdä missä vaan, mutta fakta on se että yksityisellä firmalla työskentelevät lääkärit eivät ole samalla tavalla ajan tasalla asioista ja uusista systeemeistä kuin kunnan lääkärit. Kunnalla työskennellessä sinun tulee olla osaava monella taholla ja erittäin valppaana koko ajan. He ovat jatkuvasti tekemisissä kaikenlaisten asioiden kanssa. Yksityisellä ei ole yhtä hektistä.

Itsellä jäänyt lähinnä kuva yksityisistä lääkäreistä kuinka raha sokaisee. Lääkäri kuvittelee olevansa kaikkitietävä ja potilas on aina väärässä. Yksityisellä passivoituu ja tästä syystä eräs tuttava kuoli syöpään, koska ei osattu ohjata hoitoihin ja tarkempiin selvityksiin oireista. Sanottiin että alle 40 vuotiaalla ei voi olla rintasyöpää. (millainen ihminen nykypäivänä voi tosissaan luulla näin ja vieläpä lääkäri..?!)

Yksityisellä ei myöskään tiedetty että syöpäpotilas jolla on hormoniperäinen syöpä, ei saa käyttää hormoniperäisiä ehkäisyvalmisteita. Onneksi asiakas tiesi itse ettei saa ja ei uskonut tätä "ammattilaista" joka ei päivitä tietojaan.

Yksittäisiä tapauksia tietysti, mutta itselle sen verran isoja mokia ettei oikein luotto pelaa. AP:n esimerkki voi hyvin kertoa myös tästä yksityisen lääkärin ammattimaisuudesta. Kyllä tekisi hyvää yksityisten firmojen lääkärien työskennellä välillä julkisella puolella.

Täytyy nyt sanoa, että kyllä mulla vaan on ihan päinvastainen ajatus julkisesta ja yksityisestä. Julkinen puoli ei ota asiakastaan tosissaan, eivät halua hoitaa oli vaiva millainen tahansa. Vähättelyä ja laskuja turhista käynneistä kun hoidoksi vaan saa naureskelua ja puheenlätinää.

Yksityisellä otetaan asiakkaan vaivat tosissaan ja tutkitaan, etsitään syy vaivaan ja tarjotaan apu/hoito. Ja kyllä on kallista, mutta julkisella maksan tyhjästä ja sairauksien jatkuminen hoitamatta tulee kalliiksi myös.

Vierailija
11/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauteen liittyvissä asioissa hoito yksityisellä puolella on yleensä heikkoa, sillä raskauden hoito tapahtuu lähes aina julkisella sektorilla ja siellä on myös asiaan liittyvä osaaminen.

Vierailija
12/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen gynekologin joka noita ikiä ja useammalla klinikalla vielä töissä vaikka eläkkeelle olisi voinut jäädäkseen jo.

Hänellä on paha päihdeongelma ollut vuosikausia ja rahat aivan loppu. Käyttänyt kk jopa 30 000€ kännipäissään hölmöilyihin.

Voisin kuvitella häneltä saavan moisen palvelun.

Vierailija
13/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yksityisen puolen gynekologit on kyllä myös virassa synnytyssairaalassa, joten osaamisen puutteesta ei pitäisi kyllä olla kiinni.

Vierailija
14/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen gynekologin joka noita ikiä ja useammalla klinikalla vielä töissä vaikka eläkkeelle olisi voinut jäädäkseen jo.

Hänellä on paha päihdeongelma ollut vuosikausia ja rahat aivan loppu. Käyttänyt kk jopa 30 000€ kännipäissään hölmöilyihin.

Tarkistin ja hän on mehiläisessä naama punoittaen

Vierailija
15/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat niin valistuneita, että yleensä tajuavat milloin minnekin mennään hoitoon Olis sulla varmaan ollut joku tuttu hoitaja, jolta ensin kysyä neuvoa. Sellainen neuvontapuhelinkin on olemassa. SIIS tapaturmat, hengenahditus, halvausoireet, hyvin kuumeinen taaperolapsi ( tarvitse päiv. röntgen ), kovat kivut sydän, vatsa, synnytys, yht´äkkinen kova päänsärky, verenvuodot, kääremeenpurema, väkivalta, raiskaus, autokolari, pyöräkolari, puukotus, ampumahaava, itsariyritys. Aina nämä julkisen sairaalan päivystykseen, Uudellamaalla siis hus-sairaala. Siellä on vastassa asiantuntijalääkäri, hoitotiimi, joka on varmasti selvin päin, tietikonetomografiatja magneettlaittee, ultraäänikoneet ja muut tukimusvälineet. Ei okeasti ole sellaista kuin TV- Syke- ohjelmassa, ne ovat vain näyttelijöitä, Husissa ei siis ole autistisia kirurgeja , piikittäviä varastelevia sairaanhoitajia. Eihän sellaiset oikeasti voisi suuressa sairaalassa pystyä pävystämään. Takahikiästä yksityisistä en tiedä , saattaa olla joku kauko-mailta värvätty.

Vierailija
16/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysynyt??????

Kysyinkin esim että otanko lääkkeet kerralla kaikki vai osissa niin hän vaan vastasi ympäripyöreesti et "ota niinku itsestä tuntuu" ja Naistenklinikalla ohjeistettiin et ehdottomasti kaikki neljä kerralla.

Olin ihan hölmistyneenä muutenkin tilanteessa kun ei ole tämmöisesti aiempaa kokemusta ja olihan siinäkin sulattelua että viimeiset 40 päivää oon ajatellut että meille tuled vauva ja sitten unelma särkyy.

Vasta kotona tuli mieleen että miksen saanut mitään ohjetta.

Ap

Vierailija
17/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin ja hän on mehiläisessä naama punoittaen

Onko nimikirjaimet A S K?

Ap

Vierailija
18/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne yksityisen puolen gynekologit on kyllä myös virassa synnytyssairaalassa, joten osaamisen puutteesta ei pitäisi kyllä olla kiinni.

Jep tämä ko. Mehiläisen gynekin on synnytyssairaalassa töissä ollut ainakin tiedettävästi vuonna 2017 ja uskoakseni edelleen.

Ap

Vierailija
19/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehiläisen sivuilla voi antaa lääkäreille julkisen arvostelun (kouluarvosana-mittari). Käypä laittamassa arvio ko.lekurille.

Vierailija
20/27 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mehiläisen sivuilla voi antaa lääkäreille julkisen arvostelun (kouluarvosana-mittari). Käypä laittamassa arvio ko.lekurille.

Oi kiitos tiedosta. Ehdottomasti käyn laittamassa arvostelun.

Ap