Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nuori ei suostu menemään verikokeisiin.

Vierailija
09.02.2018 |

Niin, emme saa millään edes näytteenotto paikalle nuorta. Ihan normi verikokeet pitäisi ottaa. Ei vaan halua. Oon ottanut koneen pois ja tänään otan vielä puhelimen. En tiedä mitä tehdä? Isä ei anna antaa rauhoittavia nuorelle tms. enkä minäkään niiden puolella ole, mutta pitäisi nuori silti saada paikalle. Ei vaan halua kun kysyn syytä. En ole pelotellut millään. Luulen että isän asenne saattaa vaikuttaa. Isän äiti, lapsen mummo siis on entinen hoitaja ja negatiivinen kaikkiin lääkäreihin ym.
Olen yrittänyt lahjontaakin, ei halua rahaa, ei halua mitään. Ei halua jutella asiasta. Kun yritän jutella niin käskee pois. Kyseessä siis murrosikäinen. Tarkemmin en halua sanoa. Jos jollain olisi vinkkiä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeita tai jotain muuta sinne kuulumatonta veressä, siitähän tuo kertoo, tuskin kyseessä nyt on todellakaan se itse toimenpide :D

Huoh. Mun on pitänyt mennä jo monta vuotta, mutta ei vain pysty

Vierailija
22/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeita tai jotain muuta sinne kuulumatonta veressä, siitähän tuo kertoo, tuskin kyseessä nyt on todellakaan se itse toimenpide :D

Meinaatko, että perusverenkuvan lisäksi siellä ihan vain "varmuuden vuoksi" vedettäisiin läpi joku huumeseula?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei vaan halua" !!!??? 

noh, sanoisin, että "sinne vaan mennään, piste"

Jos on määrätty verikokeet ja sairautta vaikka hoidetaan, niin ei se ole vapaaehtoista.

Tai sitten annatte olla - sanotte, että ei mennä; tapahtuu sitten vain xxx (riippuen mitä tutkitaan)

Itse asiassa on vapaaehtoista. Sitten sairautta ei vaan voi tutkia eikä hoitaa. Pelottelu saa joka tapauksessa aikuisen näyttämään naurettavalta nuoren silmissä.

Vierailija
24/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emla

Emla supistaa verisuonia ja vaikeuttaa näytteenottoa. Se mitätön kipu mitä neula aiheuttaa ei yleensä ole neulapelon syy.

Minulla on. On kyllä hyvät suonetkin niin ei ole emlasta ollut haittaa. Ei ole oikein mitätöidä toisten ihmisten kokemaa kipua. Toisilla on herkempi tuntoaisti.

Vierailija
25/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskaana eikä halua että se paljastuu.

Vierailija
26/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emla

Emla supistaa verisuonia ja vaikeuttaa näytteenottoa. Se mitätön kipu mitä neula aiheuttaa ei yleensä ole neulapelon syy.

Minulla jumalaton kammo verikokeita kohtaan. Tähän syynä lapsuuden trauma kun osaamaton näytteenottaja pisti sen neulan suonen läpi jänteeseen. Kipu oli aivan helvetillinen ja koko käsi käyttökelvoton viikon. Suonet minulla on erittäin hyvät ja pinnassa, näkyvät niissä ns huumevaloissakin. Nykyään käytän emlaa joka kerta. Se neulan pistosta aiheutuva kipu ei ole pelon aiheuttaja, mutta ei traumat parane lisää kipua tuottamalla.

N27

Vierailija
27/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu "normi verikokeisiin"? Miksi ne pitäisi ottaa?

Vierailija
28/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko vain testata jotain rautapitoisuuksia tai muuta turhaa? Mikset voi kertoa? 

Te joille näytteen ottaminen on ollut vaikeaa, pyytäkää että se otetaan oikeasta kädestä, jos olette oikeakätisiä.

Vierailija
29/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterveydenhoitajaa voisi pyytää apuun.

Järjestä tapaaminen jossa olet läsnä samoin terveydenhoitaja ja nuoresi. Keskustelkaa siitä mitä kokeita on määrätty ja miksi. Ja mitä sitten tapahtuu kun koevastaukset tulevat.

Lasta voi pelottaa myös se mitä verikoetutkimuksesta seuraa.

Älä ota keskusteluun mukaan verikoekielteisiä henkilöitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan