Istut bussissa jonkun viereen. Myöhemmin vapautuu kokonaisia penkkirivejä - vaihdatko paikkaa?
Itse en vaihda. Sinänsä tuntuu että olen tunkeileva pervo jos en vaihda ja töykeä ja moukkamainen jos vaihdan. Pidänkin siis katseen kiinni puhelimessa, ikään kuin en huomaisikaan paikkojen vapautumista.
Kommentit (48)
En vaihda. En halua myöntää että olisi kivempi istua väljästi.
Tällaista asiaa voidaan edes pohtia vain Suomessa. Muualla ei olla ihmisvihaisia.
T. Puoliksi espanjalainen
Mietin juuri alkuviikosta tätä asiaa bussissa istuessani, en vaihtanut.
Jos vaihdan, perustelen sen aina. Tällöin kukaan ei varmastikkaan pahastu.
Kerran pitkänmatkan bussissa oli juurikin näin. Katosta puhalsi todella kylmää ilmaa ja säädin oli totaalisen jumissa. Sanoin naiselle vieressäni, että joudun vaihtamaan nyt paikkaa, koska en halua vilustua :>
Kaikki olivat onnellisia ja tyytyväisiä. :>
Vaihdan, jos jouduin istumaan nuoren naisen viereen. Muuten on vaarana saada epäilyttävän hiipparin maine ja muutenkin naisen päivä olisi pilalla.
Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät vaihda. Epäkohteliaita moukkia. Nykyään, jos viereen tuleva ei vaihda paikkaa, kun tyhjä rivi vapautuu, sanon hänelle "anteeksi" ja vaihdan sitten itse. Joskus joku on tästä jopa loukkaantunut mutta en välitä. Miksi istua epämukavasti, jos ei ole pakko?
Riippuu matkan pituudesta, siitä paljonko bussiin tulee tilaa ja miten epämukavaa kyseisen ihmisen vieressä on istua. Jos minulla ei ole kunnolla istumatilaa, vaihdan heti kun mahdollista.
En vaihda, ellei kyse ole pitkän matkan bussista ja matkaa on jäljellä vielä yli puoli tuntia. Itseä ei haittaa istua muiden vieressä mutta kaikki varmaan tietää ettei nämä kaukoliikenteen bussit ole jalkatilalla pilattuja niin pitkällä matkalla mieluummin istuu sitten leveästi.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista asiaa voidaan edes pohtia vain Suomessa. Muualla ei olla ihmisvihaisia.
Puoliespanjalaiset ilmeisesti kyhnyttää superläskin kyljessä, koska ei ole mikään ihmisvihaaja joka vaihtaisi paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät vaihda. Epäkohteliaita moukkia. Nykyään, jos viereen tuleva ei vaihda paikkaa, kun tyhjä rivi vapautuu, sanon hänelle "anteeksi" ja vaihdan sitten itse. Joskus joku on tästä jopa loukkaantunut mutta en välitä. Miksi istua epämukavasti, jos ei ole pakko?
Oletko autistinen? Vai puhutko jostain pitkän matkan busseista?
Sama täällä. En kehtaa vaihtaa. Pelkään vierustoverin pitävän sitä töykeänä ja loukkaantuvan siitä. Salaa toivon, että hän jää seuraavalla asemalla pois. Minun vierestä kyllä on vaihdettu paikkaa ja en ollenkaan loukkaantunut. Olin salaa helpottunut. On tämä joskus vaikeaa tämä matkustaminen.
Ikuisuus aihe :D joo ja en vaihda
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En kehtaa vaihtaa. Pelkään vierustoverin pitävän sitä töykeänä ja loukkaantuvan siitä. Salaa toivon, että hän jää seuraavalla asemalla pois. Minun vierestä kyllä on vaihdettu paikkaa ja en ollenkaan loukkaantunut. Olin salaa helpottunut. On tämä joskus vaikeaa tämä matkustaminen.
Tämä asia on vaikeaa vain suomalaisille, kun autistisesti koittavat puhumatta lukea toisten ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kuin äänestys tulos on n.40/60 voittajalle niin tulos on ollut kansan puolesta murskaava. Tutkimuksissa tehty havainto. Painettuani nuolta se oli 6/5, voit miettiä miten päin ne nuolet menivöt.
Mä seison jos ei ole omaa penkkiriviä missä istua.
En vaihda jo penkillä on hyvin tilaa istua...
Vaihdan jos vierushenkilö tuoksuu kovinkin voimakkaasti
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan, jos jouduin istumaan nuoren naisen viereen. Muuten on vaarana saada epäilyttävän hiipparin maine ja muutenkin naisen päivä olisi pilalla.
Haha, tämä oli juuri minunkin tilanne, olen kolmekymppinen mies ja istuin nuoren naisen vieressä, kun tilaa alkoi ympärille tulla. Mietin juuri sitä että pahoitanko tämän mielen vaihtamalla, vai aiheutanko tälle ahdistuneen olon olemalla vaihtamatta? Kun ei noista naisista koskaan tiedä ja olen kuitenkin hoikka, siisti ja ystävällisen näköinen mies, en mikään hiippari. En siis kuitenkaan vaihtanut.
T: 6
Riippuu siitä kuinka paljon matkaa on jäljellä.