Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs ystäväni totesi kerran, että hän ei tarvitse ystäviä, joista ei ole hänelle mitään hyötyä

Vierailija
09.02.2018 |

Siksi hän kaveeraa vain (omasta mielestään) älykkäiden ja menestyneiden ihmisten kanssa. Jos kaverilla on kiva omistusasunto, vakkariduuni ja yliopistotutkinto sekä vielä ehkä muhkea potti perintöä tulossa, niin aina vain parempi. Myös kauniit ihmiset ovat hänelle arvokkaampia ystäviä kuin rumat. Tällaisten ”kavereiden” kanssa halutaan viettää aikaa, heitä mielistellään, heidän kuviaan ihastellaan somessa kovaan ääneen.

Ja ne ystävät, kaverit, tutut, jotka epäonnistuvat elämässään, eivät syystä tai toisesta menesty ”tarpeeksi” tai eivät halua menestyä, ehkä perustavat perheen tai ovat vain ulkonäöllisesti epäviehättäviä, siivotaan pois vähin äänin tai heitä käytetään kiusaamisen kohteina, kun muutakaan ei keksi pönkittääkseen omaa olematonta itsetuntoaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen tämän tyypin, joka näin ajattelee. Olen tullut tämmöisen "ystävän" lemppaamaksi.

Hän on niin uskomattoman itsekäs, että sitä on vaikeaa edes ymmärtää. Hän olettaa saavansa kaikkea itselleen vain olemalla oma itsensä. Ei tarvitse koskaan myötäillä muita. Tuo käyttäytymismalli tehoaa moniin ihmisiin ja tämmöiset tyypit ovat usein suosittuja. Heillä on hyvät hetkensä.

Mitä helvett*ä mä just luin? Mitä ystävyyttä se sellainen muiden myötäileminen oikein on? Tietenkin muiden tulee hyväksyä ystävänsä ilman, että tämän täytyy myötäillä heitä. Ihan oikein, ettei välitä ihmisistä, joita tulee myötäillä.

t.kristallikissa

Vierailija
22/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ajatuksiaan ei mielestäni tarvitse sanoa ääneen. Eikä tarvitse paljastaa olevansa vain epätoivoinen pyrkyri, jonka kaikki tarkoitusperät ovat puhtaasti itsekkäitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollanen ihminen jää lopulta yksin.

Miksi? Ai koska hänestä ei ollut mitään hyötyä muille?

t.kristallikissa

Vierailija
24/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ajatuksiaan ei mielestäni tarvitse sanoa ääneen. Eikä tarvitse paljastaa olevansa vain epätoivoinen pyrkyri, jonka kaikki tarkoitusperät ovat puhtaasti itsekkäitä. Ap

Mutta miksi haluaisit olla ystävä ihmisen kanssa, joka on tuota mieltä, mutta ei saa sanoa sitä ääneen? Eikö ole nimenomaan parempi, että sanoo, mitä haluaa?

t.kristallikissa

Vierailija
25/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinä se tässä olet itsekäs. Haluat olettaa, että muut ovat kansasi vain hyvää hyvyyttään, saivat he ystävyydestä mitään, tai eivät.

t.kristallikissa

Vierailija
26/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinä se tässä olet itsekäs. Haluat olettaa, että muut ovat kansasi vain hyvää hyvyyttään, saivat he ystävyydestä mitään, tai eivät.

t.kristallikissa

Omasta mielestäni olemme vain hyviä kavereita, emme sydänystäviä. Hän taas kuvittelee, että välillämme on syvempi ystävyys. Olen sattunut huomaamaan, että hän oikein liimaantuu seuraani ja muiden sellaisten, joiden elämä on ”hyvällä mallilla”. Tämän aloituksessa mainitun kommentin jälkeen olen alkanut kyllä miettiä, miksi haluan edes olla hänen kaverinsa. Ap

Vierailija
27/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Omasta mielestäni olemme vain hyviä kavereita, emme sydänystäviä. Hän taas kuvittelee, että välillämme on syvempi ystävyys. Olen sattunut huomaamaan, että hän oikein liimaantuu seuraani ja muiden sellaisten, joiden elämä on ”hyvällä mallilla”. Tämän aloituksessa mainitun kommentin jälkeen olen alkanut kyllä miettiä, miksi haluan edes olla hänen kaverinsa. Ap

Hän kuvittelee, että olet hänelle siis parempi ystävä kuin oletkaan. Kuinka jaloa sinulta, ettet oikaise asiaintilaa ja hyödynnä hänen innokkuuttaan olla ystäväsi.

t.kristllikissa

Vierailija
28/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyödynnät

27

Vierailija
29/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vaikeammaksi on tullut ystävystyä. Toisaalta ystävyyssuhteet käyvät koko ajan paremmiksi. Hirveintä oli yläasteella, kun piti olla kamalien ihmisten seurassa ettei olisi tullut nähdyksi yksin. Jotenkin tuntuu, että ap:n kaveri ja ehkä ap itsekin elävät vielä tuota vaihetta.

Itse saan säännöllisen muistutuksen yläastevuosista aina muutaman vuoden välein, kun eräs silloinen ystävä soittaa, kysyy kuulumisia ja pyytää rahaa tai ruokakassia. Juu ei.

Vierailija
30/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Tosiasiassa siis hänen ei kannattaisi olla sinun ystäväsi. Et ilmeisesti saa häneltä tarpeeksi ollaksesi parempi ystävä hänen kanssaan?

t.kristallikissa

Vierailija
31/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ollu pakko vähä jättää kavereita taakse kun elintasomme nousi palkkojen nousun myötä huimasti.

Jaksanut sitä ainaista pilkkaa ja arvostelua, jos olimme lähdössä ulkomaille tai ostin lapselle mielestäni nätin huonekalun. En minä niillä leuhkinut, mutta kysyttäessä vastasin ja esimerkiksi whatzupin ryhmäkeskusteluissa kun tuli joskus laitettua lapsista kuvaa, kuten muutkin teki, saattoi taustalla näkyä joku vähän kalliimpi juttu tai uusi juttu ja nämä kaverit kiinnittivät heti siihen huomion ivaavasti.

Olisi varmaan pitänyt ottaa kuvia vain vessassa, kun lapsilla pelkät vaipat päällään, mutta jopa tangel teezer laukussa aloitti ”voi että ku mulla ei oo vara. Turhia hömpötyksiä tuollaset” laulun.

Kun kysyttiin mitä teette tänään ja vastasin, että menemme ravintolaan tai elokuviin tuli siitäkin ivaa.

Pian huomasin häpeileväni itseäni, elämäämme, saavutuksiani, harrastuksiamme, kun ei enää elämä ollut lauantaina pää täyteen ja sunnuntaina grillille tai lasten kanssa pelkkää heseä ja lähipuistoa.

On todella raskasta, jos kaikkea tekemääsi arvostellaan. Osa vähävaraisista on niin katkeria ja kateellisia, että pitävät kaikkea leuhkimisena. Nähdessään facekuvan, jossa sinulla on kaupasta uutena ostettu paita nostaa sekin vihan pintaan.

Uimahallikin saattaa olla liikaa.

Nykyään minulla on enemmän saman tuloisia ystäviä ja on mukavaa, kun ei tarvitse häpeillä viikonlopun tekemisiä tai ruokia joita syömme.

”Vesimeloni on turhaa ja kallista”

Someaikana kun tulee keskusteltua vähän kaikesta pitkin päivää wappiryhmissä ja laiteltua kuvia kivoista hetkistä. Ihanaa kun kaverit ovat aidosti iloisia ja kiinnostuneita, eivätkä kysele vain päästäkseen pilkkaamaan.

Vierailija
32/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on ollu pakko vähä jättää kavereita taakse kun elintasomme nousi palkkojen nousun myötä huimasti.

Jaksanut sitä ainaista pilkkaa ja arvostelua, jos olimme lähdössä ulkomaille tai ostin lapselle mielestäni nätin huonekalun. En minä niillä leuhkinut, mutta kysyttäessä vastasin ja esimerkiksi whatzupin ryhmäkeskusteluissa kun tuli joskus laitettua lapsista kuvaa, kuten muutkin teki, saattoi taustalla näkyä joku vähän kalliimpi juttu tai uusi juttu ja nämä kaverit kiinnittivät heti siihen huomion ivaavasti.

Olisi varmaan pitänyt ottaa kuvia vain vessassa, kun lapsilla pelkät vaipat päällään, mutta jopa tangel teezer laukussa aloitti ”voi että ku mulla ei oo vara. Turhia hömpötyksiä tuollaset” laulun.

Kun kysyttiin mitä teette tänään ja vastasin, että menemme ravintolaan tai elokuviin tuli siitäkin ivaa.
Pian huomasin häpeileväni itseäni, elämäämme, saavutuksiani, harrastuksiamme, kun ei enää elämä ollut lauantaina pää täyteen ja sunnuntaina grillille tai lasten kanssa pelkkää heseä ja lähipuistoa.

On todella raskasta, jos kaikkea tekemääsi arvostellaan. Osa vähävaraisista on niin katkeria ja kateellisia, että pitävät kaikkea leuhkimisena. Nähdessään facekuvan, jossa sinulla on kaupasta uutena ostettu paita nostaa sekin vihan pintaan.

Nykyään minulla on enemmän saman tuloisia ystäviä ja on mukavaa, kun ei tarvitse häpeillä viikonlopun tekemisiä tai ruokia joita syömme.

Someaikana kun tulee keskusteltua vähän kaikesta pitkin päivää wappiryhmissä ja laiteltua kuvia kivoista hetkistä. Ihanaa kun kaverit ovat aidosti iloisia ja kiinnostuneita, eivätkä kysele vain päästäkseen pilkkaamaan.

Mun äiti halusi minun myös häpeilevän elintasoani ystävieni edessä, ettei näille tulisi paha mieli. Ja mä tyhmä vielä uskoin äitiä. Olen siis varakkaasta suvusta isän puolelta. Enää en jaksa ihmisiä, joille toisen hyvä on liikaa.

t.kristallikissa

Vierailija
33/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, ettei äiti koskaan sanonut, että jos joku kadehtii mua, se on hänen ongelmansa. Ei varmaan voinut, kun varmaan itse kadehti toisten onnea ja onnistumisia. Niin sitten koitti saada muistakin onnettomia, tai siis minusta. Ja tyrkytti mulle sellaisia ystäviä, joilla oli ongelmia, että mä sitten voin "tukea heitä".

t.kristallikissa

Vierailija
34/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kuinkahan paljon ap kannustaa ja tukee ystäviään? Ja nauttii, kun he saavat asioita?

t.kristallikissa

Vierailija
35/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voin sanoa, että en pidä yhteyttä ihmisiin joista on mulle haittaa. Enkä samantekeviin, vaan niihin, joista on mulle hyötyä ilon tai muun vastaavan hyvän merkeissä. Äidistä on alkanut olla mulle vain haittaa, vaikka äidin mielestä hänestä ei ole.

t.kristallikissa

Vierailija
36/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wow elintasonne nousi ja kuin salamaniskusta ette enää vetäneet päätä täyteen viikonloppuna ja käyneet grillillä syömässä kuten ennen vanhojen ystävienne kanssa.

Ihan kiva läppä.

Vierailija
37/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidistäni oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Äitini ei ymmärrä, miten hänestä muka oli haittaa. Tietenkään äiti ei ole ystävä, mutta siinäpä se, haitallisista ystävistä pääsee eroon.

t.kristallikissa

Vierailija
38/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen ”ystävä”. Ei tullut edes kylään, koska asuin vuokralla.

Vierailija
39/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että aloitusviesti oli jotenkin "korostettu" versio ystäväsi mielipiteistä ja käytöksestä. Mutta lähtökohtaisesti, miksi olisi ystävä ihmisen kanssa, jonka arvomaailma poikkeaa paljon omasta?

Tai, miksi haluaisi toimia hyväntekeväisyysautomaattina, ja alkaa kaveriksi ihmiselle, jota saa kokoajan "patistaa"/yrittää muuttaa/kokea auttavansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi