Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävä ei ymmärrä että on minulla mielipiteitä..

Vierailija
09.02.2018 |

Mutta ei asioista kuten "kumman näistä astioista ostan" tai "minkä väriset verhot laitetaan". Koska en ole antamassa mielipidettäni asioihin joilla on todella paljoa väliä, olen kuulemma mielipiteetön tossukka. Oletanko liikaa kun odotan naisystävän pystyvän tekemään fiksuja päätöksiä ilman minun hyväksyntääni?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassau, miten usein palstamiehet valittavat, ettei heillä ole mitään sananvaltaa kodin sisustukseen. Onko asia oikeasti niin, että naisen kysyessä miehellä ei ole mielipidettä murahdusta enempää, mutta jossain vaiheessa sisustus nouseekin miehelle tärkeäksi? Aloittaja voi ihan nätisti sanoa naisystävälleen, että luottaa tämän valintoihin, kun teidän maku osuu yksiin. Ei siinä tarvitse kiukutella, että mitä kyselet, ei kiinnosta.

Vierailija
22/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratkaisin asian sanomalla aina  kumman itse valitsisin sekä ehdottelemalla joitain seksihepeneitä. Nainen valitsi aina toisen ja ihmetteli makuani :D

No nyt ei tarvitse enää käydä mukana :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvin käy, niin ne verhot ja astiat saattaa olla teidän yhteisessä kodissa ja hän tahtoo, että sinäkin pidät niistä. Onko se niin kamalaa nauttia pienistä asioista, kuten astioiden ulkonäöstä?

Verhojen värillä on hyvin vähän käytännön merkitystä minulle. Jos kysyttäisiin että millaiset verhot laitetaan niin voin antaa mielipiteeni mutta värit saa keksiä ihan itse. Kummatkin astiat vaikuttavat ihan samanlaisilta minulle.

On hyvin ärsyttävää että kysellään jatkuvasti mielipidettä turhiin asioihin.

-ap

Kai sä hyvä mies tajuat, ettei kyse ole verhojen väristä. Ei edes sinun mielipiteestäsi. Kyse on siitä, että osoitat kiinnostusta.

Tuolla on ollut hyviä vinkkejä. Kehu vaimosi sisustustaitoja. Sano edes jotain mutta älä vähättele.

Mihin ihmeeseen on kadonnut pitkästä avioliitosta viisautensa ammentaneiden vinkit, että mies on onnellinen niin kauan kuin vaimo on onnellinen? Jos hänelle tärkeät asiat saavat sinut hermostumaan tai alat peräti vähätellä niitä, niin luuletko että hän on onnellinen?

Sama juttu lasten kasvatuksessa. Jos et kuuntele niitä silloin kun he ovat pieniä, he eivät todellakaan kerro sinulle mitään vähän isompina.

Vierailija
24/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lle käynyt mielessä ettette ole ehkä ihan niin yhteensopivia keskenänne, että kannattaisi jatkaa suhteessa? Jos tuollainen asia on tosiaan naiselle niin tärkeää että aina vaan jatkaa kyselyä, niin se ettet ikinä jaksa edes yrittää kiinnostua saattaa hyvinkin alkaa rassata suhdetta, ja suhde päättyy eroon sitten myöhemmin. Onhan naisia joita ei myöskaan kiinnosta tuollaiset, ja on miehiä joita kiinnostaa, eikö kumpikin ansaitsisi sellaisen kumppanin jonka kanssa luonnollisesti jaetaan se arki tavalla joka on molempien mieleen?

Vierailija
25/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteettömältä tossukalta kuulostaa. Pitää vauvapalstalta tulla tämäkin asia kysymään.

Vierailija
26/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvin käy, niin ne verhot ja astiat saattaa olla teidän yhteisessä kodissa ja hän tahtoo, että sinäkin pidät niistä. Onko se niin kamalaa nauttia pienistä asioista, kuten astioiden ulkonäöstä?

Ei ole kamalaa, mutta entä jos ei oikeasti ole mitään väliä? Minulle ainakin on aivan se ja sama miltä astiat näytävät. Jos tämä on toiselle iso asia, niin eikö hän voi sitten itse päättää asian? 

Vierailija
27/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nainen kysy miehen mielipidettä neuvoa saadakseen, vaan jakaakseen asioita yhdessä. Naiset haluavat tehdä asioita miehen kanssa yhdessä, sitä vartenhan ihmiset ovat yhdessä. Koska koti on yhteinen, sen hankinnoista halutaan myös päättää yhdessä. Vaikka miestä ei kiinnostaisi lainkaan verhot, häntä luulisi  kiinnostavan vaimon ilo ja tämän kanssa oleminen.

Kyllä nainenkin osallistuu kun valitaan perheen autoa ja mietitään minkä hintainen, minkä mallinen, pitääkö olla neliveto, bensakäyttöinen, millainen kulutus jne. Vaikka eivät nämä asiat välttämättä naiselle ole päällimmmäinen kiinnostuksen kohde, varsinkin jos hän itse fillaroi töihin joka päivä.

Vierailija
28/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hassau, miten usein palstamiehet valittavat, ettei heillä ole mitään sananvaltaa kodin sisustukseen. Onko asia oikeasti niin, että naisen kysyessä miehellä ei ole mielipidettä murahdusta enempää, mutta jossain vaiheessa sisustus nouseekin miehelle tärkeäksi? Aloittaja voi ihan nätisti sanoa naisystävälleen, että luottaa tämän valintoihin, kun teidän maku osuu yksiin. Ei siinä tarvitse kiukutella, että mitä kyselet, ei kiinnosta.

Oikeasti? En muista äkkiseltään ainuttakaan ketjua, jossa olisi valitettu tällaisesta. 

Vierailija
29/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se noin paljon ärsyttää niin nainen ei ole sinulle oikea. Joko keskustelette asiasta, hyväksyt naisystäväsi sellaisena kuin hän on tai eroat. Ei toista voi muuttaa ja toista miestä tuo asia ei välttämättä häiritsisi ollenkaan.

Vierailija
30/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos ... ja tämä nyt on vain tällainen villi idea, mutta entäs jos niitä palstamiehiä on vaikka ainakin kaksi tai ehkä useampiakin ja niillä onkin jokaisella hieman erilaiset mielipiteet eri asioista!?

Vierailija
31/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon asioita, mitkä eivät kiinnosta minua pätkääkään, mutta joista kohteliaasti keskustelen, koska ne ovat toiselle tärkeitä. Voisi tuttavapiiri huveta melkoisesti ja saada töissä ikävän maineen, jos aina tokaisisi, että "juttusi eivät kiinnosta mua pätkääkään". Mitähän mies tykkäisi, jos alkaisin sanoa niin aina, kun hän puhuu harrastuksestaan tai autostaan tms. Ap:lla on vielä opittavaa siinä, että maailma ei pyöri yksin hänen ympärillään.

Vierailija
32/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkoista., autoista, astioista, ruohonleikkureista keskustellaan, koska se niinkuin *kuuluu* siihen kuvioon kun ollaan pariskunta.

Mies kuuntelee ja komeentoi vaimoa, vaikka ei niin kiinnostaisi ja vaimo kuuntelee ja kommentoi autonrenkaita vaikka ei niin kiinnostaisi, otuetaan se toinen huomioon, arvostetaan häntä ja samalla luodaan yhteenkuuluvaisuudentunnetta. Myös se luo pohjaa yhteisille keskustelutavoille sitten kun tehdään niitä *isoja asioita*.

Voi olla aika vaikeaa, jos vain silloin keskustellaan ja neuvotellaan, niitä suuria linjakeskusteluja kuitenkin on suhteellisen harvoin.

Nainen usein ajattelee juuri sitäkin, että kysyy mieheltä jostain kotiin liittyvästä asiasta, että ei sitten mies tule sanomaan, että kamalan väriset verhot tai muuta.

Ja myös sitä, että onhan se myös miehenkin koti jossa asuvat.

Ottaa miehen huomioon niissäkin asioissa.

Vierailija
33/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei *verkoista* vaan *verhoista*.

Vierailija
34/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja ymmärrän ap:ta täysin. Minäkin otan kantaa vain asioihin, joilla on minulle paljon merkitystä. Muut voi päättää se, jolla on niihin suurempi mielenkiinto. Mutta, samoin tekee myös vaimoni. Jos kysyn mielipidettä autoon tarvittavista uusista renkaista, ruohonleikkurista, kotielektroniikasta tms. ei vaimollani ole niihin mitään mielipidettä. Minä näen hänen valitsemansa verhot ja hän käyttää telkkariamme. Molemmat yhteisillä rahoilla ostettuja. Jos kysyn omiin mietintöihini hankinnoiksi hänen mielipidettä, ei hänellä koskaan sellaista ole. Minä mietin enemmän käytännöllisten asioiden hankintoja ja hän esteettisten.

Olen ylläkirjoittanut. Tarkennan hiukan. Raha, eli hintahaarukka hankittaville asioille jos maksavat useita kymppejä tai siitä ylöspäin, on yleensä aina pikaisessa keskustelussa. Meillä on yhteiset rahat. Oli kyse sitten hyvin kalliista sisustusasioista tai autonrenkaista. Parisuhde sisältää paljon erilaisia asioita ja me olemme vaimon kanssa yhtä mieltä siitä, että ihan kaikesta ei tarvitse olla sitä hintahaarukkaa laajempia mielipiteitä. Minulla on elämässäni asioita, joista en oikeasti ole kiinnostunut, varsinkaan jos koen jonkun toisen jo hoitavan ne asiat hyvin. Olen aina ollut tyytyväinen vaimoni hankkimiin verhoihin (verhot ovat tässä vain esimerkkinä sisustusasioista), koska hänellä on asiaan silmää ja hän pitää sisustamisesta. Olen myös aina kehunut hänen valintojaan, koska nautin siitä että hänellä on hyvä mieli. Verhot sinällään eivät minulle hirveästi merkitse. Hän puolestaan luottaa siihen, että osaan ostaa päättämässämme hintahaarukassa turvalliset renkaat autoomme. Ei hän halua puuttua asiaan sen kummemmin eikä häntä kiinnosta myöhemminkään mitkä renkaat siellä auton alla on.

Tämä mainittu ei silti tarkoita, että parisuhteemme olisi mielipiteetön tai että emme keskustelisi asioista. Meillä molemmilla on mielipide aina lastenkasvatukseen, lomien viettotapoihin ja matkakohteisiin, päivittäisiin ruokiin ja yhteiseen ruokavalioon, ulkona syödessä ravintolan valintaan, kodinhoitoon, yhteisen ajankäytön ja erikseen vietetyn ajankäytön määriin, tosi isoihin hankintoihin (uusi auto, asunto tms.) jne. Muutamia mainitakseni. Joskus mielipiteet ovat myös vastakkaisia ja etsimme pitkäänkin kompromisseja. Kaikista elämän asioista emme vain halua keksimällä keksiä mielipiteitä. Ajanhukkaa, jos toinen pystyy ne yhteiseksi eduksi hoitamaan yksinkin. Kyse on myös luottamuksesta.

Vierailija
35/35 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti aloittajan pulma. Ei hän kuitenkaan tekisi sinun mielipiteesi mukaan jos esittäisit väärän mielipiteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi