Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on teidän parhaimmat/huonoimmat aistit?

Vierailija
09.02.2018 |

Mietin yöllä tätä aihetta. Laittakaa jokaiseen 4-10 arvio.

Tunto: varmaan 10. Olen aina tuntenut kaikki kosketukset todella voimakkaasti. En kestä yhtään kipua, mutta sitä olen valitettavasti joutunut kokemaan paljon...

Kuulo: 8-9. Olen monesti ainoa joka kuulee jonkun äänen vaikka toisesta huoneesta. Kuulen myös lähes aina mitä joku yrittää kuiskia toiselle.

Näkö: 7-8. Näkö ei ole koskaan ollut mikään valttikorttini, mutta minulla on se vielä ihan hyvä. Näen luokassa takarivistä taululle ja hahmotan monen metrin päähän mitä naapuri katsoo telkkarista :D (kyllä hänen telkkari näkyy asuntooni)

Maku ja haju: Nämähän ovat melkein sama asia. 5-6. Olen aina ollut huono haistamaan mitään ja olen viimeinen joka haistaa jonkun pahan katkun esim. Tupakanhajun. En erota että onko kermavaahdossa tarpeeksi sokeria.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunto 10 (mulla pienikin tönäisy voi sattua aivan hirveästi ja se kipu jää päälle esim. 15 minuutiksi)

Näkö 4 

Kuulo 8

Haju 10

Vierailija
2/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulo 10

Näkö klasit päässä 10

Tunto 9   Tää oli vaikee. Kun tunnen oikein hyvin kosketukset ym. mutta en mä mikään kauhean kipuherkkä ole. Eli käsitinköhän nyt tämän väärin.

Haju ja maku 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulo 10

Näkö klasit päässä 10

Tunto 9   Tää oli vaikee. Kun tunnen oikein hyvin kosketukset ym. mutta en mä mikään kauhean kipuherkkä ole. Eli käsitinköhän nyt tämän väärin.

Haju ja maku 10

No sittenhän sulla on paska näkö jos tarviit lasit ;)

Vierailija
4/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hUpsis

Vierailija
5/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes aisti on vähän heikonlainen, muut aivan superia.

Vierailija
6/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään super-aistija.

Näkö varmaan 6 (lasit tarvin, mutta en aivan sokea ole ilman niitä).

Kuulo ehkä 8.

Tunto 9 (vaikea arvioida, kun ei ole mihin verrata).

Haju/maku 7.

Vierailija
7/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunto - Siinä mielessä "hyvä", että häiriinnyn helposti vartalonmyötäisisten tai kutisevien vaatteiden takia. Mutta en pystyis erottamaan jotain pistekirjoitusta tai muita pieniä muotoja sormenpäillä. 7

Kuulo - Ihmisten puheen erottaminen on joskus vaikeaa, en jotenkin aina yhtään hahmota sitä, hetken saatan miettiä, että puhutaanko suomea vai jotain muuta kieltä. Kuitenkin erotan ihan hyvin sen, että ääntä lähtee, en vain osaa aina "tulkita" sitä. Ärsyttää kun kuulee vaikka rappukäytävältä suht äänekästä puhetta, mutta ei saa siitä mitään selvää, vaikka uteliaana kiinnostaisi mitä siellä puhutaan. :D 7-

Näkö - No, kun tarviin silmälaseja, niin ei mikään kovin hyvä, en muista sitä lukua. Kuitenkin kuvittelisin, että mulla on kohtuu hyvä pimeänäkö. 

Maku - Viime aikoina olen huomannut puutteita tässä, ruokahalu vähentynyt ja ruoka tuntuu mauttomammalta. Toisaalta sitten saatan maistaa jossain jotain karvasta/kitkerää/outoa sivumakua, vaikka muut ei. 7

Haju8