E-pillereiden lopettaminen ja miehistynyt ulkonäkö
Söin Diane Nova -merkkisiä ehkäisypillereitä noin 15 vuotta, kunnes viime syksynä lopetin ne. Nyt hiljattain olen huomannut alkaneeni näyttää veljeltäni, mitä en ole koskaan aiemmin huomannut. Muutenkaan en ole koskaan ollut näin tyytymätön itseeni ulkoisesti, enkä varsinaisesti osaa sanoa miksi, tai mikä on muuttunut. Muutokset eivät siis todellakaan ole mitenkään silmiinpistäviä ja luultavasti muut eivät niitä edes huomaa.
Onko mahdollista, että pillereiden lopettaminen muuttaa ulkonäköä maskuliinisemmaksi?
Kommentit (17)
Diane Nova on yksi korkeahormonisimmista pillereistä, esim. sitähän käytetään aknen hoitoon tapauksissa, joissa akne johtuu hormonaalisista ongelmista, joten, tavallaan tuo on mahdollsita, uskon, että joku sun estrogeeni/naishormonitasosi on madaltunut. Mutta nyt kyllä liioittelet, että näyttäisit veljeltäsi.
Tämä kokemani muutos on hienovaraisempi kuin ihon huononeminen (minulla itseasiassa parani iho pillereiden lopettamisen jälkeen) tai tissien lurpsahtaminen. Jotain kasvonpiirteissä ehkä. -ap
No joo, en näytä veljeltäni, mutta tunnistan nyt samoja piirteitä meissä ensimmäistä kertaa koskaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä kokemani muutos on hienovaraisempi kuin ihon huononeminen (minulla itseasiassa parani iho pillereiden lopettamisen jälkeen) tai tissien lurpsahtaminen. Jotain kasvonpiirteissä ehkä. -ap
Hmm, jännä. En enempää osaa ottaa kantaa, koska en ole koskaan syönyt pillereitä. Mielestäni ihon huononeminen on hienovaraisempi muutos, kuin kasvonpiirteiden maskulinisoituminen...
Minkä ikäinen olet? Keski-ikää lähestyessä monen naisen kasvot alkavat muuttua maskuliinisemmiksi. Itsellänikin leukalinja näyttää nykyään jotenkin laatikkomaisemmalta vaikka iho ei varsinaisesti roiku tai mitään. :/
Olen käyttänyt itse noita pillereitä kohta pari vuotta, aloitin käytön siksi, että se hillitsisi liiallisen testosteronin vaikutuksia. Olen aina halunnut näyttää ulkoisesti naisellisemmalta. Eipä nuo pillerit mitään juuri ulkonäölle kai tee, mutta olen huomaavinani taukoviikolla, että mitä enemmän päiviä kuluu, niin sitä enemmän alan taas inhota peilikuvaani, ja kun taas aloitan uuden luiskan, niin olen helpottunut, että saan taas lisää naishormonia. Samalla haluaisin lopettaa käytön mielialamuutosten ja terveysriskien takia. Taukoviikolla on toisaalta jotenkin kevyt ja helpottunut olo, kun ei tarvitse rasittaa kehoaan noilla pillereillä, mutta samalla en voi päästää irti lisähormoneista.
Yksi juttu mikä kuvittelen näkeväni ulkonäössä, on että kun käytän pillereitä, niin posket kohoaa aavistuksen verran. Naamassa on siis hieman "naisellisempi" muoto. Välillä ihan olen ihmetellyt, että mistä lähtien mulla on ollu tollanen ilmiö naamassa. Välillä naama taas lässähtää muodottomaksi, poskista tulee miesmäisen tasainen jyrkänne. Voi olla että kuvittelen, ja tämä on jotain placebo-vaikutusta. Niin pientä, että tuskin näkyisi edes valokuvassa.
E-pillerit lamaannuttaa kehon oman hormonituotannon, ja en tiedä kauanko siinä kestää, että oma palaisi käytön lopettamisen jälkeen. Pelottaa että jos lopetan, niin onko tilanne jopa pahempi kuin ennen aloittamista, tuleeko esim. enemmän karvankasvua.
Ennen pillereitä oli sama miehistyminen? Esimerkiksi juomavesi voi sisältää joillekin aknea lisäävää ainesosaa (ehkä siten myös testosteronitasoa nostavaa) joka ei kuulu luontoon, lisäksi on muita luontoon kuulumattomia aineita (ihmiseltä peräisin) tai pelloilta ruokaan kemikaaleja. Voihan monien hormonitoimintaa sekoittaa luonnon kiertokulussa olevat aineet/kemikaalit/saasteet maapallolla tai itse käytetyt tuotteet. Ja onko se jatkunut jo muutamien sukupolvien ajan geeneissä. Toki pilleri voi naisistaa välillä.
Oletko laihtunut (pillerit nostavat monella painoa)? Voi tuoda piirteitä enemmän esiin ja näytät "terävämmältä"/kulmikkaammalta leukalinjan, poskien, yms. kohdalta
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt itse noita pillereitä kohta pari vuotta, aloitin käytön siksi, että se hillitsisi liiallisen testosteronin vaikutuksia. Olen aina halunnut näyttää ulkoisesti naisellisemmalta. Eipä nuo pillerit mitään juuri ulkonäölle kai tee, mutta olen huomaavinani taukoviikolla, että mitä enemmän päiviä kuluu, niin sitä enemmän alan taas inhota peilikuvaani, ja kun taas aloitan uuden luiskan, niin olen helpottunut, että saan taas lisää naishormonia. Samalla haluaisin lopettaa käytön mielialamuutosten ja terveysriskien takia. Taukoviikolla on toisaalta jotenkin kevyt ja helpottunut olo, kun ei tarvitse rasittaa kehoaan noilla pillereillä, mutta samalla en voi päästää irti lisähormoneista.
Yksi juttu mikä kuvittelen näkeväni ulkonäössä, on että kun käytän pillereitä, niin posket kohoaa aavistuksen verran. Naamassa on siis hieman "naisellisempi" muoto. Välillä ihan olen ihmetellyt, että mistä lähtien mulla on ollu tollanen ilmiö naamassa. Välillä naama taas lässähtää muodottomaksi, poskista tulee miesmäisen tasainen jyrkänne. Voi olla että kuvittelen, ja tämä on jotain placebo-vaikutusta. Niin pientä, että tuskin näkyisi edes valokuvassa.
E-pillerit lamaannuttaa kehon oman hormonituotannon, ja en tiedä kauanko siinä kestää, että oma palaisi käytön lopettamisen jälkeen. Pelottaa että jos lopetan, niin onko tilanne jopa pahempi kuin ennen aloittamista, tuleeko esim. enemmän karvankasvua.
Daa, kaikki naiset inhoaa ulkonäköään menkkojen aikaan (eikös se ole taukoviikko)? En usko, että noi pillerit sinänsä mitään tekee. Muutos voi olla joku minimaalisen pieni, jonka just ite huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daa, kaikki naiset inhoaa ulkonäköään menkkojen aikaan (eikös se ole taukoviikko)? En usko, että noi pillerit sinänsä mitään tekee. Muutos voi olla joku minimaalisen pieni, jonka just ite huomaa.
Näytän ainakin omissa silmissä muutenkin eri tilanteissa suorastaan eri ihmiseltä, joten varmasti huomaan pienenkin muutoksen, jos sellaista on, ellei sekin vähä ole vain kuvitelmaa.
Eikös pillerit sisällä just testosteronia, et vaikutus pitäis olla päinvastainen. Aika monella kaverilla alkoi viikset kasvaa just E pillereistä.
Ei se pillereiden lopettaminen muuta mitään vaan palaat hitaasti normaaliin.
Eikähän kyse ole ihan iästä. Pillerit lopetetaan kun täyteen 35v.... En tunne ainuttakaan naista, joka ei miehistyisi vsnhetessaan, koska estrogeeni katoaa. Vaihdevuodet lopettaa täysin naisena olemisen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös pillerit sisällä just testosteronia, et vaikutus pitäis olla päinvastainen. Aika monella kaverilla alkoi viikset kasvaa just E pillereistä.
Mistä olet tällaista kuullut?
Ethän sekoita antiandrogeeniin?
Vierailija kirjoitti:
Ei se pillereiden lopettaminen muuta mitään vaan palaat hitaasti normaaliin.
Usein pillerit turvottavat, saavat kropan keräämään nestettä. Ok, palaat hitaasti normaaliin, mutta paino putoaa: iho löystyy.
Vierailija kirjoitti:
Onko tärkeämpää näyttää promillen naisellisemmalta kuin olla terve..?
Kyllähän ne pillerit parantaa ihoa ja kasvattaa rintoja, joten....