Onko elämänhallinnasssa vikaa jos aikuiset ihmiset ei lakaise lumia portailta koko talvena?
Vaan antavat lumen peittää portaat niin, että siitä tulee "mäki" jota pitkin sitten liukastellaan.
Ihan tosissani ihmettelen mistä tällainen johtuu? Harjat löytyy ja ovat fyysisesti hyvässä kunnossa olevia nuoria aikuisia, mutta eivät viitsi(?) Harjata lumia pois? Se vie aikaa n. 20 sekuntia.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Taas jonkun mielestä tietty tapa elää on se oikea.
Lumitöitä EI ole pakko tehdä. Nurmikkoa EI ole pakko leikata. Lehtiä EI ole pakko haravoida.
Ei liity millaantavalla elämänhallintaan, tai varmaan sinun määrittelemäsi (kulissi) elämän...Voi elää aivan tyytyväisesti hyvää elämää välittämättä tuon taivaallistakaan siitä mitä mieltä naapurit sinun kuististasi tai pihastasi ovat. Ahh vapaa maa <3
Nurmikkoon ja lehtiin liittyy harvemmin turvallisuusnäkökulmaa. Lumi + portaat sen sijaan voi olla kallolle hupaa siinä vaiheessa kun lumi on tampattu polanteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Portaiden putsaaminen lumesta on yksi harvoja siivouksen kaltaisia töitä, joka ei vituta. Suht kevyttä hommaa, melko pieni alue työstettävänä ja työn jäljen näkee heti. Sen voi tehdä vaikka aina kun kulkee ovesta.
Sama minulla, en mikään täti tomera ole mutta noin helppo ja mukava homma menee ihan siinä kulkiessa.
Mulla on selkävamma ja nivelreuma. Kyllä, voi tulla parikymmpisellekin!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on selkävamma ja nivelreuma. Kyllä, voi tulla parikymmpisellekin!
Joo ja lorvikatarri ja laiskamato ! Meillä nivelreuma vaan ei ole pihan puhtaana pitoo estänyt.
Ei tuolla ole väliä, jos kyseessä ovat heidän omat portaansa, mutta vituttaa, kun joutuu jakamaan portaat tuollaisen laiskiaisen kanssa. Oma naapuri ei koskaan tartu harjaan ja talloo aina lumet portaisiin, jos en ehdi puhdistaa niitä ensin, joten jäitä on sitten itse rapattava irti, jos ei halua pimeällä lentää alas.
Tiedän kyllä olevani huono ihminen, isäkin on jopa huolissaan minusta sen takia etten tee lumitöitä. En vaan viitsi vaivautua, turhaa työtä. Pääsen ihan hyvin kulkemaan, olko-ovelta on muodostunut pieni polku autolle ja ulkorakennuksen ovelle. Lisäksi haluan säilyttää lumihangen mahdollisimman koskemattomana, siinä rappusellakin.
En myöskään koskaan haravoi, vaikka piha on täynnä lehtipuita ja pensaita. Mielestäni on vaan mukavan näköistä kun maa on lehtien peitossa.
Eletään vuotta 2018. Nykyään mitään lumitöitä tehdä.
Nämä tyypit hoitavat VAIN joskus aikoinaan oppimansa rutiinihommat, ei mitään muuta. Tunnen tällaisia moniakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä aina ihmettelen naapureita, jotka aina ovat into piukassa "lumitöissä", kun on satanut millikin lunta. Itselleni riittäisi, että ajoväylät ovat kunnossa. Tykkään kahlata lumessa silloin harvoin kun sitä on, ja lapioin oman oven edustaa todellakin vain naapureita miellyttääkseni.
Minä taas nautin lumitöistä! Sentti uutta lunta on oivallinen syy lähteä lapion kanssa pihalle. Ja mieluummin lapioin autopaikan puhtaaksi, koska inhoan niitä polanteita.
Onko sitten mitään omaa elämää, jos tällaisen muiden elämän ajatteluun uhraa aikaansa.
Lähistöllä asuvan lapsi perheen pihalta ei ole tehty koko talvena lumitöitä. Nyt tukkivat autolla tien kun sitä ei saa enää ajettua sinne kun piha on pelkkää jää kökköä
Minä olen fyysisesti hyvässä kunnossa. Juoksen 20 kilometrin juoksulenkkejä kesäisin ja poljen 150 kilometrin pyörälenkkejä. Kesällä.
Vihaan talvea, enkä liiku ulkona yhtään. Kaikki liikunta on sisällä, lähinnä juoksumatolla ja kuntosalilla. En mene edes uimaan, koska se vesi on kylmää.
En todellakaan harjaa tai luo lunta mistään. Miksi pitäisi? Pääsen suurtenkin lumivallien yli ihan hyvin. Kotona ei ole pieniä lapsia eikä vanhuksia. Ambulanssikuskit pääsevät hyvin ne pari harjaamatonta porrasta tarvitaessa ylös.
En kolaa. Sori.
One word: priorisointi. Jos sitä ei ole pakko tehdä, ja saa enemmän mielihyvää jostain muusta, niin miksi tehdä hampaat irvessä. Ennen ihmiset tekivät paljon asioita (perusteellinen joulusiivous, lauantaisiivous jne.), koska äidin ääni jyskytti takaraivossa tai muiden mielipiteet painoivat. Nyt ihmiset tekevät herkemmin ratkaisuja, joissa itse voi hyvin. Nih.