Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää, onko viehättävä vai ruma?

Vierailija
08.02.2018 |

Nuorempana tunsin itseni aina hyvännäköiseksi. Nykyään, keskivaikeasti masentuneena tunnen suurimman osan ajasta olevani ruma tai vähintääkin omituisen näköinen. Kun katson nuoruudenkuvia, ihmettelen mistä olin saanut päähäni että olin todella hyväkroppainen ja hyvännäköinen? En näe sitä ihmistä kuvista jonka silloin näin peilistä. Eikä kyse ollut edes peilikuvasta, minulla vaan oli hyvännäköinen olo kaiken aikaa vaikka överhaalarissa.

Kumpi kokemus mahtaa olla oikeassa? Sitä sanotaan että ihmisillä on positiivisuusharha ja ainoat joilla on realistinen käsitys elämästään ovat lievästi masentuneita. Vakavasti masentuneet sitten näkevät asiat tarpeettoman kielteisinä. Mistä minä nyt sitten tiedän, miltä oikeasti näytän?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni kauneus tulee hyvin paljon ihmisen sisältä. Tarkoitan tällä siis sitä, miten kantaa itsensä, uskaltaako katsoa itseään/muita silmiin, uskaltaako hymyillä rohkeasti vai varooko näyttämästä hampaitaan, varooko ryppyjä ja pyrkii pitämään kokoajan naaman silosena ja totisena, vai antaako ilonryppyjen näkyä ja tuntua. 

Kyse ei siis ole pelkästään siitä, onko ripset tuuheat ja kokomustat, tai huulet täyteläiset ja nöpönenä. 

Vaan sitäkin enemmän vaikuttaa se, kuinka itse kantaa itsensä, antaako itselleen luvan olla hyvännäköinen vai pyytääkö olemustaan anteeksi jo ennenkuin astuu huoneeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla